6 tipov, ako vytvoriť dobrú reklamu na Instagrame

0
6 tipov, ako vytvoriť dobrú reklamu na Instagrame
instagram

Chcete vytvárať reklamy na sociálnych sieťach, ktoré vám nikto nebude scrollovať nadol a ktoré budú pútavé? Zvládnete to aj bez toho, aby ste boli dizajnérom alebo kráľom Photoshopu!

Pomocou niekoľkých jednoduchých tipov na dizajn a stratégiu môžete vytvárať reklamy na sociálne siete, ktoré budú reprezentovať vašu značku, upútajú pozornosť ľudí a dosiahnete nimi skutočné výsledky. Rozoberieme si šesť tipov, ako nechať rozžiariť vaše reklamy:

Tip č. 1: Myslite na svoj cieľ

Skôr, než si sadnete a vytvoríte svoju reklamu, musíte premýšľať o svojich obchodných cieľoch a o tom, čo chcete dosiahnuť. Snažíte sa nasmerovať viac ľudí do svojho profilu, aby ste získali viac followerov? Alebo chcete ľudí vyzvať k tomu, aby klikli na vaše webové stránky, alebo pozvať svojich divákov, aby nakupovali na Instagrame?

Majte na pamäti, že rôzne sociálne platformy slúžia rôznym sledovateľom – vaše publikum na Instagrame môže mať úplne odlišné zameranie ako vaši sledovatelia na Facebooku. Z tohto dôvodu musíte zvážiť a ciele kampane pre každú platformu, aby ste získali správny formát reklamy, dizajn a koncept.

Ak je napríklad vaším obchodným cieľom predaj a viete, že vaše publikum na Facebooku rado nakupuje online vďaka vašim príspevkom, môžete svoje úsilie zamerať na vytváranie zaujímavých reklám na Facebooku. Vytvorte potom reklamu, kde sú zábery vašich produktov a ktorá zobrazuje produkty v akcii, aby ste mohli sledovateľov premeniť na kupujúcich.

Na druhej strane, ak je vaším cieľom propagácia vzdelávacieho video kurzu, pravdepodobne budete robiť reklamu na Instagrame v súvislosti so vzdelávacím obsahom – s úryvkami z vášho kurzu, aby ste prilákali divákov, aby klikli na ďalšie informácie. Zistite, čo chcete v týchto počiatočných fázach dosiahnuť a potom sa pusťte do tvorby!

Tip č. 2: Rozhodnite sa, ktoré formáty reklám chcete používať

Ak začínate vo svete reklamy, rozhodnúť sa pre určitý formát môže byť trochu obtiažne. Už len samotný Instagram má na výber mnoho rôznych formátov reklamy.

typy reklam
foto: later.com

Mali by ste skôr vytvárať videá, či stories na Instagrame, alebo reklamy typu carousel? A čo propagované príspevky? Podobne, aj Facebook, ktorý je rodič Instagramu, poskytuje viacero reklamných formátov, vrátane fotografií, videa, carouselu, kolekcií a príspevkov v službe Facebook príbehy.

Dá sa spraviť aj to, že sa vám budú zobrazovať reklamy vo viacerých formátoch a na rôznych platformách! Môžete napríklad vytvoriť reklamu Instagram Stories a video pre reklamu na Facebooku, aby ste mohli zacieliť na svoje publikum na oboch platformách. Budete sa musieť zamyslieť nad tým, ako sa bude líšiť návrh vašej reklamy – je dôležité, aby ste obsah vo svojich reklamách nekopírovali.

Čím jedinečnejšie, zábavnejšie a pútavejšie máte reklamy, tým lepšie! Pozrite sa, ako Happy Socks vytvorilo dva rôzne reklamné formáty pre svoju kampaň. Optimalizovali ich tak, aby vyhovovali aj Instagramu, aj Facebooku. Rôzne dizajny a typy reklám majú tak lepšiu šancu na upútanie nakupujúcich z oboch platforiem:

zdroj: later.com

Tip č. 3: Pracujte s videom pre lepšiu konverziu

Ak chcete skvelé reklamy na sociálnych sieťach, video je kľúčové. Nepoužívajte iba písané slovo – vyše 54% používateľov dáva prednosť videám pred ostatnými formátmi. Video príspevky majú navyše o 1200% viac zdieľaní ako kombinovaný textový a obrazový obsah! Investovanie času do vytvárania videoreklám pre sociálne médiá teda rozhodne stojí za to.

Krátke video pod 15-sekúnd je skvelým prvkom, najmä pre Instagram Stories. Ale v rámci tohto 15-sekundového klipu sa musíte uistiť, že máte pútavý dizajn, ktorý obsahuje silnú výzvu na akciu, napríklad ponuku alebo sľub. V priemere asi 10-15 sekúnd každá reklama zobrazuje produkty v akcii – čo znamená, že aj keď publikum zachytí len ich reklamu, vidí, ako produkt funguje a aj výsledky.

Na tvorbu videa môžete napríklad použiť program Spark Video. Pomôže vám ľahko zostaviť fotografie, videoklipy a text do videoklipu. Nie je to drahý softvér ani komplikovaný a časovo náročný. Poskytuje aj motívy, ktoré vám pomôžu dokončiť vaše reklamy pomocou milých animácií a pohybu.

Prečítajte si, ako môžete využiť influencerov pre váš biznis!

Tip č. 4: Použitie vašej značky v reklamách

Dokonca aj tie najkrajšie reklamy neprinesú výsledky, ak sa neviažu k vašej značke. Vaše publikum potrebuje konzistentnú vizuálnu prítomnosť, aby mohli rozpoznať identitu vašej značky pri scrollovaní na sociálnych sieťach. Ak chcete mať konzistentnú vizuálnu identitu, každý príspevok by mal vyzerať, cítiť a znieť ako vaša značka. Znamená to použitie vodoznaku alebo loga vo vašich vizuáloch pomocou nastavenej palety farieb a zameranie sa na niekoľko typov písma.

Taktiež porozmýšľajte nad tým, či  chcete, aby sa vaše reklamy zhodovali s estetikou vášho Instagramu a zapadli do konceptu. Takže vaši sledovatelia si ani nemusia všimnúť reklamu, keď si pozerajú vaše príspevky. Tak to urobil Moment:

later.com

Alebo budú mať vaše reklamy iný dizajn, ktorý sa odlišuje od zvyšku vašich príspevkov, ale je na nich stále rozpoznateľná vaša značka.

Tip č. 5: Rozmyslite si, aký typ písma použijete

Expresívne a pútavé dizajny sú ideálne pre efektívnu komunikáciu vášho odkazu. Okrem toho, mať v reklame aj určitý text vám pomôže predávať bez zvuku, ak sa rozhodnete použiť videoreklamu. Pokiaľ ide o Facebook, až 85% videí je sledovaných bez zvuku. A stavili by sme sa, že videá Instagramu majú podobný vzorec, takže sa uistite, že môžete sprostredkovať svoj odkaz aj v prípade, ak je hlasitosť vypnutá.

Dobrou správou je, že nemusíte mať skúsenosti s grafickým dizajnom, aby ste vytvorili niečo, čo vyzerá skvele. Dobrým začiatkom je vlastné písmo. Nielen, že vám to pomôže so zlepšením povedomia o značke, ale tiež pomôže zachovať váš Instagram esteticky jednoliaty. Ak chcete nájsť nové fonty pre svoju značku, pozrite sa na Google Fonts. Nájdete tam viac ako 900 bezplatných fontov na výber. A môžete začať experimentovať s fontami, ktoré doplnia vašu značku.

Tip č. 6: Použite výzvu na akciu

Silná reklama je reklama, ktorá využíva silnú výzvu na akciu. Nemyslíme tým v dizajne reklamy – musíte myslieť aj na titulky k postom na sociálnych sieťach.

To však neznamená, že príspevky v bežnom štýle neprinášajú pre vašu značku pridanú hodnotu alebo nemajú dôležité miesto v informačných kanáloch vašich zákazníkov. Ak sa však vo svojej reklame snažíte sprostredkovať správu o špeciálnom predaji, spustení akcie, alebo udalosti, musíte mať výzvu na akciu, aby ste zákazníkom dali vedieť, prečo by sa o to mali zaujímať a čo by s tým mali robiť.

Možno chcete, aby ľudia navštívili váš profil, posúvali sa po ňom prstom, alebo niečo iné. Avšak bez ohľadu na to, akú akciu chcete u publika vyvolať, uistite sa, že ste to zvýraznili vo svojej kreatíve! Pokiaľ ide o výzvu na akciu, text a písmo môžu urobiť dobrú prácu, ako v prípade Monday:

later.com

Nezabudnite, že môžete pridať zábavné prvky, ako sú GIF, trblietky alebo šípky, ktoré vám pomôžu nasmerovať oči diváka na miesto, kde majú kliknúť alebo sa posúvať!

Príďte na našu biznis konferenciu v Poprade!

Zdroj: later.com

Foto: pexels.com

žiadne príspevky na zobrazenie