Ako využiť influencerov pre váš biznis?

2
Ako využiť influencerov pre váš biznis?
pixabay.com

Čo si myslíte o vplyve influencerov na predaj produktov či služieb? Je využitie influencera na vašom zozname marketingových stratégií? Ak áno, nie ste sami.

Takmer 85% marketérov plánuje spolupracovať s influencerom a využiť ho na svoj marketing. Tvoriť marketing so zapojením influencera však môže byť však hmlisté a neisté, takže je obyčajne dosť náročné vyvinúť stratégiu.

Pozrime sa na základy, ktoré potrebujete vedieť, aby ste použili influencera na vašu marketingovú kampaň, ktorá vám prinesie návštevnosť a zisk.

Malí vs. veľkí influenceri

Celebrity boli po celé desaťročia silným reklamným nástrojom, ale sociálne médiá zmenili pravidlá hry. Teraz sa každý môže stať vplyvným influencerom s tisíckami (ak nie stovkami tisíc) followerov, ktorí sa zaujímajú o produkty a značky, ktoré používajú.

Influenceri však môžu prísť v rôznych formách a rozličnej sile vplyvu, a nie všetko je iba o počte ich followerov. Pre niektoré eventy je vhodnejšie zvoliť niekoľko menších „mikro influencerov“, ktorí majú menšie publikum, ale vysoké percento oddaných sledovateľov, ktorí sú angažovaní. Niektorí zadávatelia chcú ísť zase cestou ambasádorov na sociálnych sieťach, a zameriavajú sa viac na aktiváciu svojich existujúcich fanúšikov.

Prečítajte si aj článok o tom, koľko stoja influenceri

celebrita influencerka
foto: shutterstock

Na prvom mieste je dôvera

Vplyv influencerov, ktorí na sociálnych sieťach ovplyvňujú najmä svojich rovesníkov, môže byť rovnako účinný ako vplyv celebrít, pretože vyznievajú autentickejšie a relevantnejšie. Platí to najmä pre podujatia, pretože potenciálni účastníci často hľadajú odporúčanie od niekoho, komu dôverujú, skôr, ako sa podujatia zúčastnia vo svojom voľnom čase a zaplatia za vstupenky.

Ako hľadať správneho influencera?

Vaša stratégia by sa mala začať vyhľadaním influencera, ktorý je pre vaše ciele ten pravý, a potom skúmaním a zostavením zoznamu ľudí, ktorí budú vhodní pre vašu tému eventu a mohli by priniesť pridanú hodnotu.

Vo všeobecnosti to budú ľudia, ktorí sú na sociálnych sieťach veľmi aktívni, majú vplyv na svoje publikum a ktorí zdieľajú obsah relevantný pre vašu udalosť. Ak je vaša akcia festivalom exotického jedla, hlavnými faktormi ovplyvňujúcimi sociálne médiá budú na Instagrame pravdepodobne obrázky sushi, paelly či krevetových koktailov. Ak ste hostiteľom obchodnej konferencie, najväčšie mená môžu byť na sieti LinkedIn, a zameriate sa na tých, ktorí zdieľajú články o najlepších postupoch a obchodných trendoch.

Použite technológie na nájdenie vhodného influencera

Bez vyspelých sociálnych nástrojov môže byť vyhľadanie a zapojenie správnych influencerov pre váš event výzvou. Tu sú niektoré nástroje sociálnych médií, ktoré môžete využiť, aby ste identifikovali influencerov, vypracovali a sledovali svoju stratégiu.

SocialRank vám môže pomôcť určiť potenciálne vplyvné účty vo vašom existujúcom publiku na Twitteri a Instagrame. Účty môžete filtrovať podľa informácií, ako je poloha, počet followerov, kľúčové slová v bio a pod. Nástroj môžete tiež použiť na followerov podobných udalostí, aby ste našli relevantné účty, na ktoré chcete zacieliť.

Scrunch vám pomôže nájsť a komunikovať s influencermi vo vašej oblasti. Cieľte na správnych influencerov na základe kľúčových slov, tém, ktoré influenceri uverejnili na sociálnych sieťach alebo na svojich blogoch a pod. Potom sa môžete spojiť so svojimi cieľovými influencermi a spravovať celý proces kampane priamo cez platformu.

SocialLadder vám umožní vytvoriť tím na propagáciu udalostí priamo z radov vašich fanúšikov. Prijímať a získavať ambasádorov – a vyzbrojiť ich takými benefitmi, ako sú promo kódy na zdieľanie s priateľmi a followermi na sociálnych sieťach. Nástroj, ako je tento, vám pomôže aktivovať už zapojenú základňu existujúcich followerov a motivovať ich k šíreniu vašich postov.

StreetTeam je špeciálne navrhnutý pre udalosti a umožňuje vám vytvoriť si vlastný program. Softvér uľahčuje vytváranie, získavanie, správu a odmeňovanie vašej siete followerov a platíte len vtedy, keď vaši prívrženci uskutočnia skutočný predaj vstupeniek.

influencerka
foto: beautyindependent.com

Vytvorte si marketingovú stratégiu

Kľúčom k influencer marketingu nie je len nájsť správnych influencerov, ale je to vytváranie zmysluplných a vzájomne prospešných vzťahov s tými, s ktorými sa rozhodnete pracovať. Pri vytváraní stratégie majte na pamäti tieto tri tipy:     

1. Zosúlaďte svoj plán kampane s cieľmi: Čo by ste chceli z tejto kampane získať? Snažíte sa zvýšiť povedomie o vašej udalosti? Predať viac VIP vstupeniek? Alebo je vaša akcia vypredaná, ale chcete vybudovať priestor na vytvorenie dopytu na budúci rok? Definujte svoje ciele a uistite sa, že sa váš influencer s nimi stotožňuje.     

2. Nemyslite len na to, čo pre vás influenceri môžu urobiť. Influencer marketing je obojsmerná cesta – a vy musíte vytvoriť presvedčivú ponuku, či sa jedná o bežného influencera alebo ambasádora. Mohli by ste ich pozvať na vašu akciu zadarmo, poskytnúť VIP vstupenku alebo špeciálny prístup do backstage.

Vlastné promo kódy sú skvelou možnosťou, ktorá posilňuje vplyv influencera a zároveň šíri povedomie o vašej akcii a podporuje predaj vstupeniek. Priblížte sa k influencerom podobným spôsobom, ako by ste pristupovali k partnerom alebo sponzorom podujatia: najprv vytvorte vzťah, vrátane zapojenia sa do sociálnych sietí a prejavenia záujmu o ich obsah.

3. Vždy sa uistite, že sú vaše aj influencerove očakávania jasné a že sú pravidlá stanovené včas. Ak chcete niečo za poskytnutie VIP vstupeniek, vopred si to overte a dohodnite. Influenceri možno očakávajú, že budú zaplatení. Vyjasnite si presne, aký veľký bude ich honorár, ešte pred začatím kampane. Ak ste práve ponúkli influencerovi zadarmo lístok na vašu akciu a myslíte si, že za to nahrá video o vašej udalosti, môžete byť sklamaní.

Čo hovorí odborník na Instagram?

Spýtali sme sa odborníčky na Instagram marketing, Tamary Gončárovej, ktorá radí:

Influencer sa od blogera líši tým, že má vysoko zapojené publikum (ER nad 10%) a pre biznis, s ktorým spolupracuje, vytvára vysoké konverzie a zohrieva klientsky segment. Preto aj hľadanie „svojho influencera“ si vyžaduje trpezlivosť a systém. Odporúčam sa popýtať kolegov – podnikateľov, aké majú skúsenosti a koho by na spoluprácu odporúčali. Potom posledovať konkurenciu, s kým spolupracuje a či má ambasádorov značky. Priamo na sociálnej sieti cez kľúčové slová (#) si pozrite kto a na akú tému bloguje.
Tami Gončárová
Tami Gončárová
Odporúčam si urobiť zoznam influencerov a sledovať 2 týždne aktívne ich komunikáciu, príspevky a spôsob vedenia blogu (aby obsah nepozostával len zo súťaží a darovačiek). Cez službu 3. strany (hypeauditor.com, phlanx.com) si skontrolujte parametre influencera – dosah a engagement rate. Pripravte si konkrétnu ponuku a píšte vyslovene na influencerom zadávané kontaktné údaje. Ak by ste hľadanie a spoluprácu chceli delegovať, Janka Malaga a jej Content Agency (výber z www.blogerroka.sk) vám v tom pomôžu.
Ak chcete viac informácií, sledujte @instaranajky a TAMI.

žiadne príspevky na zobrazenie

2 KOMENTÁRE

  1. Vynikajúci článok, popri ručnom sledovaní komunikácie influencera počas dvoch týždňov, určite odporúčam sledovať aj ako sa počas daných dvoch týždňov bude hýbať jeho engagement rate, alebo historické dáta. Toto všetko sa dá automaticky sledovať na českom nástroji Taggy.cz pre Instagram, Facebook a aj YouTube :)