Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

BIZNIS INŠPIRÁCIE PRÁCA

7 tipov ako zostať v kontakte so svojím zákazníkom

Zdieľať
tipy, kontakty, zákaznák, práca, marketing, biznis, ženy,

Počuli ste už o Paretovom pravidle?

Hovorí najmä o tom, že

  • 80 percent príjmov spoločnosti pochádza od 20 percent zákazníkov a
  • 20 percent výrobkov generuje 80 percent zisku.

Z toho vyplýva, že starostlivosť o tvojich zákazníkov, vytváranie a udržiavanie vzťahov s vernými zákazníkmi je efektívny spôsob ako zvyšovať svoje predaje.

Čo ti pomôže udržiavať s nimi kontakt bez toho, aby mali pocit, že ich príliš otravuješ? Ako udržať svoju značku v mysli zákazníkov čo najviac? Uvažovali sme nad tým, ako si udržať svojich zákazníkov. Pozrime sa na marketingové tipy, ktoré môžeš využívať a nestoja ťa skoro nič!

  1. Oslavuj sviatky a výročia spolu so zákazníkom!

Osláv so zákazníkom výročie – eviduj, odkedy si so zákazníkom v kontakte alebo kedy si zákazník kúpil tvoj prvý produkt. Môžeš ho osloviť prostredníctvom poďakovania a zľavy, výhody pre dlhodobých zákazníkov, novinky…

Osláv so zákazníkom jeho narodeniny/meniny – zablahoželaj mu, pošli poukážku, zvýhodnený nákup…

Vianočná/veľkonočná/novoročná/sezónna pohľadnica – nezabudni minimálne na vianočný vinš! Jednoduchá cesta je pripomenúť sa online, ale stále platí, že poštu nosí Ježiško a retro pohľadnice sú in☺.

Prečítajte si aj: Ako začať pracovať na voľnej nohe?

zdroj: Pexels

  1. Napíš mu!

Newsletter – to je téma sama o sebe. Posielaš svojím zákazníkom novinky, nové články, produkty či aktuálne zľavy? Existujú aj účty, prostredníctvom ktorých si vieš túto službu zriadiť zadarmo.

Pošli jednoducho e-mail – newsletter je očakávaný a zákazník zhruba vie, čo v ňom nájde. Čo tak občas napísať neformálny email s nejakým postrehom. Ak poznáš zákazníka osobne, spomeň si na nejaký personálny detail. Ako sa má jeho dieťa? Pozvi ho na kávu a podobne. Samozrejme, vždy záleží od druhu biznisu.

Špeciálne ponuky – ponúkni verným zákazníkom extra cenu alebo niečo navyše. Bude ťa to možno niečo stáť, ale investícia sa ti môže mnohonásobne vrátiť späť.

  1. Pýtaj si spätnú väzbu

Pýtaj sa spätne svojho zákazníka, ako je spokojný s produktom, čo by na ňom vylepšil a čo oceňuje, prípadne mu ponúkni „bonus“ za odpovede.

  1. Poďakuj za nákup

Reaguj emailom alebo správou. Vždy spätne kontaktuj zákazníka, aby vedel, že ťa zaujíma, čo si myslí.

  1. Využi sociálne médiá

Spoj sa so svojím zákazníkom na mieste, ktoré používa a je tam často.

  1. Rozprávaj sa so zákazníkom

Zavolaj mu osobne, pozdrav ho a opýtaj sa, ako sa má, či nepotrebuje „pomoc“. Čím personálnejšie, tým lepšie. Nikdy nie umelo.

zdroj: Pexels

  1. Organizuj spoločné stretnutia

Zorganizuj spoločný event – zo skúseností vieme, že najlepší a najzapamätateľnejší je a vždy bude osobný kontakt. Ak máš s človekom/zákazníkom osobný kontakt, predáva sa ti omnoho ľahšie. Podobný produkt ako máš ty môže ponúkať mnoho iných podnikateľov. Zákazník si však vyberie často produkt od toho, kto mu je bližší. Čiže koho pozná osobne a dôveruje mu.

Zorganizuj si vlastnú akciu/seminár/ výstavu/piknik, jednoducho čokoľvek, čo ti umožní osobné stretnutie. Event môžeš vždy robiť aj za malý poplatok. Nezabúdaj na pridanú hodnotu. Čo odovzdáš svojmu zákazníkovi? (Nemyslíme tým darček na záver.) Čo je teasingom? Prečo by mal človek prísť?

Zorganizuj tréning/workshop – ak je to relevantné pre tvoj biznis, šír skúsenosti a zručnosti medzi svojich zákazníkov. Odovzdanie svojej skúsenosti je pre zákazníka obrovským plusom.

Pravdaže, akákoľvek technika ťa stojí čas aj nejaké peniaze. Neskôr si vieš vyhodnotiť, čo na tvojich zákazníkov platí najlepšie, či ktorá kombinácia osobného/online prihovárania je pre nich najatraktívnejšia. To však zistíš len tak, že to budeš skúšať. Podstatné je, že ak v niečo veľmi veríš (teória, na ktorú sa spoliehajú akčné ženy☺) a prinášaš tým pozitívnu hodnotu pre ostatných, investícia (časová, finančná…) sa ti vráti viacnásobne.

Ako sa pripomínaš svojím zákazníkom ty? Máš nejaký špeciálny tip, ktorý ti stále dobre funguje? Podeľ sa oň s nami! Najlepší tip odmeníme :)

Ak sa chceš sa dozvedieť viac o tom, ako predávať svoje podnikanie, prečítaj si aj ďalšie články. Ak by si chcela, aby sme sa nejakej konkrétnej téme venovali viac, napíš nám! 

Tagy
Martina Novotná

Založila som projekt Akčné ženy. Podporujeme všetky ženy v tom, čo ich napĺňa a robí im RADOSŤ. Pomáhame si v podnikaní, kariére a vzdelávaní.

  • 1

Aj toto by sa vám mohlo páčiť

2 komentáre

  1. Alexandra 22 septembra, 2017

    Vyborny postreh, skutocne treba pracovat na udrzani si zakaznika. Ja som to tiez musela prehodnotit, napr. aj taky detail ako balenie objednavok – dobre je pribalit nejaky maly darcek, zalozku do knihy…

    1. Martina Novotná 23 septembra, 2017

      Ďakujem pekne. Áno jednoznačne, malý bonus vždy poteší. Ja si vždy predstavím samu seba. Čo by potešilo mňa?:) A vkusný obal je kľúčový a to nie len pre deti na Vianoce:)

Zanechaj nám svoj komentár