Pojem “influencer” sa na Slovensku skloňuje veľmi často. Novinkou je však aktivita influencerov na sieti Linkedin.
Sociálna sieť Linkedin má kredit najdôveryhodnejšej sociálnej siete pre profesionálov, ktorí sa chcú prepájať, inšpirovať, nachádzať nové biznis príležitosti, budovať si firemnú i osobnú značku. LinkedIn ponúka priestor všetkým, ktorí majú záujem komunikovať „na úrovni“ a vyjadrovať sa k témam, ktorým rozumejú, chcú sa kariérne posúvať a vidia v LinkedIne priestor rásť.
Na slovenskom LinkedIne hrajú prím veľké firmy, ktoré si tu budujú značku a využívajú ho na Employer Branding. Veľa užívateľov ho považuje za svoj pracovný nástroj. Pomernou novinkou je “linkfluencer”, ktorý okrem toho, že zdieľa novinky vo svojom osobnom profile prijíma aj výzvu na tvorbu a šírenie príspevkov pre iné značky.
V tomto článku s vami zdieľame tipy, ktoré nám priniesli úspechy pri rozbehu na našej obľúbenej platforme Linkedin a poukážeme aj na to, ako sa z aktívnych prispievateľov stávajú influenceri.
Čo je potrebné na rozbeh vašej Linkedin siete?
- Definujte si svoje ciele
- Vytvorte si obsahovú stratégiu
- Optimalizujte svoj profil na Linkedin
- Aktivujte režim tvorcu
- Spontánne a naplánované príspevky
- Použite nástroj na zapojenie
- Odpovedzte na všetky komentáre v prvých minútach
- Zapojte sa do iných príspevkov
- Rozširujte aktívne svoju sieť
1. Definujte si svoje ciele
Budovanie publika na sieti Linkedin je zbytočné, ak nemáte cieľ a tému. Stať sa influencerom na sieti Linkedin nie je samo o sebe cieľom. Je to spôsob, ako si vybudovať publikum a predávať produkt alebo službu. Máte predstavu o svojej kľúčovej téme? Viete už, o čom chcete dlhodobo budovať povedomie?
Takže predtým, ako si poriadne vytvoríte váš profil, začnete sa prepájať s ďalšími ľuďmi a uverejňovať príspevky na Linkedin, položte si otázku: Prečo to vôbec robím? Aký typ stratégie na generovanie potenciálnych zákazníkov v Linkinde chcete vytvoriť? Zamyslite sa nad spôsobmi, ako by ste mohli speňažiť svoj “influence” na Linkedin, a tento cieľ si zadefinujte veľmi jasne.
Zdroj: https://evaboot.com/
2. Vytvorte si obsahovú stratégiu
Začať uverejňovať príspevky na Linkedin bez toho, aby ste mali optimalizovaný profil je zbytočné. Než začnete uverejňovať príspevky, venujte čas nasledujúcim bodom:
- Vytvorte si originálnu profilovú fotografiu a banner
- Napíšte jednoduchý a jasný nadpis
- Pridajte si v sekcii informácie “akčnú ponuku”/ výzvu, ktorá vašich followerov inšpiruje k prekliknutiu sa na viac informácii alebo spojeniu sa s vami.
- V sekcii”odporúčané” nezabudnite na prelink, resp. “akciu” – kam chcete, aby sa vaše kontakty dostali
- Prispôsobte si svoju URL adresu na sieti Linkedin
- Optimalizujte vašu sekciu “Aktivita”
- Pridajte detailné pracovné skúsenosti a vaše vzdelanie
- Keď to máte hotové a skontrolované, môžete začať premýšľať o obsahu
- Odporúčame vám pozrieť si náš základný webinár, kde vás prevedieme krok za krokom nastavením vášho profilu.
LinkedIn profil krok po kroku! Ako na to, aby naozaj fungoval?
3. Optimalizujte svoj profil na Linkedin
Na Linkedin uverejňuje príspevky čoraz viac ľudí, takže ak chcete, aby vaša osobná značka vynikla, musíte premýšľať o komunikačnej stratégii. Najlepšie je začať v jednej línii, určiť si presnú tému a stať sa najlepším odborníkom na túto tému v obore. Jednoducho napísané, už len uviesť to do praxe. Čo poviete?
Na základe skúseností na profile Akčné ženy prikladáme 3 tipy príspevkov, ktoré nám fungujú výborne:
- Zdieľanie úspechov a rastu. Úspech nie je “chvastanie sa”. Ľudia, ktorí vám prajú a vašej aktivite držia palce radi podporia aj váš príspevok.
- Ako na to alebo “návody”
- Príbehy predávajú. Ako všade, tak aj na sieti Linkedin
- Zo zákulisia našej práce alebo z našej “kuchyne”
Malé zhrnutie. Staňte sa odborníkom na danú tému a nečakajte, že sa udeje zázrak za prvý mesiac vašej aktivity. Komunikácia na Linkedine a budovanie dôvery a vzťahu s vašimi sledovateľmi je cesta na dlhé trate. Nakoniec ako všetko, čo chcete robiť poctivo a so srdcom. Chcete zopár príkladov od Akčných žien?
Adri sa podarili prvé úspechy a obchody vďaka sieti Linkedin po 6 mesiacoch od jej prvej aktivity na sieti Linkedin. Eva vníma veľký zmysel v pravidelnej aktivite a osvete o svojej téme investovania. Publikujte návody a príbehy týkajúce sa tejto témy.
Oslávte svoje víťazstvá spoločne s vašim publikom. Počet vašich sledovateľov by sa mal začať zvyšovať úmerne vašej poctivej práci.
4. Aktivujte si režim tvorcu
Ak chcete byť tvorcom a influencerom obsahu na sieti Linkedin a vašim cieľom je, aby si ľudia klikli na vašu webstránku, určite si aktivujte režim tvorcu. Tvorca má hneď 3 výhody:
- Odkaz na web môžete zobraziť vo svojom profile
- Zobrazujete svoj počet sledovateľov
- Svoj obsah vložíte priamo do svojho profilu
Ak chcete aktivovať režim tvorcu, jednoducho prejdite nadol vo svojom profile a kliknite na „Režim tvorcu“ (Creator mode).
5. Plánovanie príspevkov
Veľkou súčasťou úspechu na Linkedine je byť konzistentný. Musíte publikovať aspoň raz týždenne. Nech už je váš rytmus akýkoľvek, je dobré sa ho držať. To vás prinúti produkovať obsah.
Budú chvíle, keď nebudete mať inšpiráciu ani energiu na vytváranie obsahu. Ak chcete predvídať tieto chvíle, môžete urobiť 2 veci.
- Hromadné vytváranie a plánovanie linkovaných príspevkov je možné cez rôzne nástroje. My používame Recurpost. Pomocou nástroja na plánovanie naplánujte príspevky na LinkedIn na nasledujúce týždne aj mesiace.
Plánovanie príspevkov vám vezme každý mesiac možno dve hodiny práce, ale je to omnoho efektívnejšie, ako vymýšľať čokoľvek “ad hoc”. Po vypublikovaní je vhodné len odpovedať čo najskôr na komentáre.
6. Odpovedzte na všetky komentáre
Odpovedať na všetky komentáre je nevyhnutné, ak chcete vybudovať skutočnú komunitu. Dve výhody odpovedania na všetky komentáre:
- Budujete vzťahy s vašimi sledovateľmi
- Zvyšujete dosah svojich príspevkov
Algoritmus linkedin berie do úvahy počet komentárov, aby sa váš príspevok presunul do feedu a bol viac viditeľný. Čím viac komentárov získate, tým viac väčšiu viditeľnosť máte.
7. Zapojte sa komentármi do iných príspevkov
Nemôžete očakávať, že budete mať desiatky komentárov, ak s nikým nekomunikujete na Linkedine. Ak pravidelne komentujete príspevky iných influencerov na Linkedin, je veľká šanca, že vám to vrátia a okomentujú váš príspevok.
Niektoré aplikácie na plánovanie automaticky zisťujú príspevky vo vašom účte a umožňujú vám posielať komentáre aj priamo z ich rozhrania. Týmto spôsobom môžete komentovať desiatky príspevkov Linkedin vo svojom výklenku len za pár minút denne.
8. Rozširujte svoju sieť
Keď publikujete nový linkovaný príspevok, Linkedin ho najskôr zobrazí vašim kontaktom prvého stupňa. Matematicky, čím viac spojení 1. stupňa máte, tým viac máte aj šancí získať lajky a komentáre.
Zdroj: https://evaboot.com/
Ak vaše kontakty 1. stupňa interagujú s príspevkom, potom to linkedin zobrazí ich spojeniam (vašim spojeniam 2. stupňa). Takto funguje viralita na Linkedine. Preto by ste mali čo najskôr podniknúť kroky na rozšírenie vašej siete linkedin.
9. Vytvorte si aj vlastný zoznam ľudí, ktorých príspevky vás zaujímajú – zapnite si na nich zvonček
Koľko peňazí môže zarobiť influencer na Linkedine?
Linkedin influencer nie je zvyčajne sama o sebe profesia. Najčastejšie sa influencermi stávajú užívatelia Linkedin pre svoju vlastnú značku, ktorú si dlhodobo budujú na tejto sieti. Najbohatší “ovplyvňovatelia” teda využívajú svoje publikum na predaj vlastných produktov, školení alebo služieb.
Koľko sledovateľov je potrebných na to, aby ste boli influencerom na LinkedIn?
10 000 sledovateľov je dostatočne vysoké číslo na to, aby užívateľa väčšina ľudí vnímala ako influencera na sieti Linkedin: uvádza lektor J B Jezequal. Žiadne oficiálne číslo sledovateľov alebo pravidlo, ktoré by bolo možné uviesť však neexistuje.
Aký je rozdiel medzi influencerom na sieti LinkedIn a influencerom na iných sociálnych médiách?
Rozdiel medzi influencerom na Linkedin a influencerom na inej sociálnej platforme je v tom, že Linkedin je pre profesionálov a užívatelia naň uverejňujú obsah súvisiaci s podnikaním a prácou. Linkedin je profesionálne sociálne médium, takže väčšina obsahu publikovaného na ňom súvisí a je určeného pre B2B publikum.
Zdroje: https://evaboot.com/