NAČÍTAVAM

Type to search

AKČNÉ TIPY MAGAZÍN PRE ZDRAVIE ŽENY

Premena vašej kancelárie podľa ajurvédy: 6 základných vecí, ktoré si musíte vziať do práce

Martina Novotná
Share

Ajurvéda sa praktizuje ako životný štýl, čo znamená, že tých osem a viac hodín, ktoré strávite v práci, nie je zanedbateľných. Aj keď možno nemáte kontrolu nad tým, čo sa nachádza v chladničke, alebo či si môžete zacvičiť počas pracovnej doby, môžete si do práce určite priniesť tento zoznam jednoduchých vecí.

1. Citrón

Ájurvéda nás učí začať deň šálkou teplej citrónovej vody hneď po prebudení, ale hydratácia môže byť jednou z prvých vecí, ktoré v hektické rána skrátka nestíhame. Citrón je našťastie kompaktný a odolný, čo z neho robí vynikajúci doplnok do vašej kabelky. Pred ponorením do práce si odrežte kúsok citróna a vytlačte ho do hrnčeka s teplou vodou. Dodá vám vitamín C a jemne stimuluje tráviaci trakt. Erin Casperson, dekanka ajurvédskej školy v Kripalu, porovnáva tráviaci systém s vodovodným potrubím. “Náš kuchynský drez by sme nikdy nečistili obyčajnou studenou vodou, pretože ho v skutočnosti nečistí.” Používame horúcu vodu a mydlo, “vysvetľuje. “Pitím horúcej citrónovej vody ráno jemne čistíme vodovodné potrubie.

2. Ľahký jedálniček a eko fľaša

Pitie z opakovane použiteľnej fľaše na vodu má zmysel z ekonomického aj ekologického hľadiska, ale dbajte na to, aby sa vaša fľaša ľahko prenášala zo stretnutia na stretnutie. Najzdravšia je sklenená fľaša.

Podľa ajurvédskeho učenia je najlepšie popíjať vodu po celý deň, namiesto toho, aby ste si pri jedle dali dva poháre. A na kocky ľadu zabudnite. „Tradičné ajurvédske texty hovoria, že ľadová voda je nestráviteľná,“ hovorí Casperson. “Najlepšia je izbová teplota alebo teplá voda.” Elegantnú sklenenú eko fľašu s nadpisom “robím, čo milujem” spolu s neoprénovým obalom môžete mať stále po ruke.

3. Pohodlný pár tenisiek so sebou

Stresujúce stretnutie pred vami? Zvoľte rýchlu chôdzu. Meditácia pri chôdzi je jednoduchá ajurvédska prax, ktorá môže pomôcť upokojiť myseľ a podporiť krvný obeh. Keď si v taške alebo zastrčené pod stolom držíte pár pohodlných tenisiek, budete si môcť v krátkom čase rýchlo oddýchnuť od kancelárie. A máte bonusové body, ak pracujete v blízkosti parku. “Ak skutočne pracujete v blízkosti lesa, choďte sa doň na chvíľku “okúpať”, navrhuje Casperson. „Veda nám ukazuje, že fytoncidy uvoľňované zo stromov znižujú náš adrenalín, kortizol, krvný tlak a reakciu sympatického nervového systému. Tak choďte objať strom.“

9 ajurvédskych rituálov, ktoré môžete začať praktizovať hneď teraz

4. Výdatný sezónny obed

Podľa ajurvédy sa naše trávenie zosúlaďuje so slnkom, ktoré je najsilnejšie poludnie. Pripravte si teda obed ako svoje hlavné jedlo; malo by to byť dosť podstatné na to, aby vás poháňalo až do večere. Pokiaľ ide o to, čo jesť, tu vás bude zaujímať trh miestneho farmára. „Ajurvéda nás učí jesť podľa ročných období,“ hovorí Casperson. “Príroda nám dáva v každej zo svojich sezón presne to, čo potrebujeme, aby sme boli vyrovnaní.”

5. Fľaša sezamového oleja v cestovnej veľkosti

“Abhyanga” je termín pre ajurvédsku samo-masáž. Odporúča sa pre väčšinu ľudí, abhyanga sa zvyčajne vykonáva na celom tele pomocou sezamového oleja. Môžete to urobiť ráno ako osviežujúci štart do nového dňa alebo ako súčasť relaxačnej rutiny pred spaním. A ak máte päť minút, rýchla masáž rúk je ľahká starostlivosť o seba, ktorú môžete urobiť priamo pri stole. Jednoducho si nalejte malé množstvo sezamového oleja do dlane (môžete použiť kokosový olej, ak chcete) a krúživými pohybmi masírujte zápästia, dlane, prsty a kĺby prstov.

6. Aromaterapia v kabelke 

Terapia esenciálnymi olejmi sa dá aplikovať ozaj kdekoľvek. Zoberte si do kabelky svoj obľúbený vonný olej a použite ho na rôzne spôsoby. Viete ako ich využiť v praxi okrem toho, že si ich nakvapkáte do aromalampy? Esenciálne oleje majú fantastický zdravotný a protistresový účinok. Stačí, keď si fľaštičku otvoríte a zopárkrát sa so zatvorenými očami jednoducho nadýchnite. Myslite pritom len na samotný dych. Sú výbornou prevenciou aj proti bolesti hlavy a majú protistresový účinok. Kvapnite si 1 kvapku vášho obľúbeného esenciálneho oleja do sklenenej fľlaše a naplnte ju vodou. Voda vás osvieži, povzbudí a zdravotný účinok na seba nenechá čakať.

7. Píšte si denník

Využite momenty inšpirácie, tvorivosti a vďačnosti v denníku. Predtým, ako sa vydáte do postele, skontrolujte a pridajte svoj príspevok. Vďačnosť je vždy dôležitá, ale Casperson odporúča vycvičiť si túto prax, kedykoľvek máte strach z práce. „Môže to byť užitočné aj v stresových obdobiach, keď nie ste na tom psychicky tak dobre, aby ste si ráno písali tri veci, na ktoré sa tešíte,“ hovorí. “To môže pomôcť zamerať vašu energiu na ľudí, činnosti alebo veci týkajúce sa práce, v ktorých sa skutočne cítite dobre.”

Inšpirácia zdroj: yogajournal.com

Tagy
Martina Novotná
Martina Novotná

Založila som projekt Akčné ženy. Podporujeme všetky ženy v tom, čo ich napĺňa a robí im RADOSŤ. Pomáhame si v podnikaní, kariére a vzdelávaní.

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X