AKO MAŤ VLASTNÝ BIZNIS lll.

1
AKO MAŤ VLASTNÝ BIZNIS lll.

Už máš v malíčku svoju podnikateľskú myšlienku, dokonca z nej vzniká tvoj vlastný loveBRAND. Máš už predstavu o svojich zákazníkoch a uvažuješ, kde sa odprezentovať? 

Buď online! Používaj sociálne médiá

Rozbiehame business web a zároveň združenie pre akčné ženy. Začali sme dve. Jedna momentálne na materskej dovolenke, druhá pracuje v médiach na plný úväzok a financujeme si svoj start-up samé, čiže si robíme všetko „na kolene“.

Čo pre nás znamená marketigový plán?

V prvom rade maximálne využitie sociálnych médií. Práca s najfrekventovanejšou sociálnou sieťou Facebook. S tým sa krásne prepája Instagram, ktorý je viac o vizuálnych emóciach, čiže predovšetkým o video a foto obsahu. S fotkami, estetikou a vizuálnou hodnotou ide ruka v ruke aj Pinterest. Milujeme ho, pretože prepája krásne s užitočným a slovo inšpirácia ho úplne vystihuje. Na Linked-ine postupne pridávame odbornejšie články, ktoré majú väčšiu hodnotu pre užívateľov siete Linked-in.

Tento pavúk sociálnych sieti sa dá efektívne prepojiť presne tak, ako to potrebuješ aj ty. Jedna sieť sa podporuje druhou. Iné platformy ako Twitter či YouTube robia rovnako virálne zázraky. Záleží, čo chceš robiť, a či chceš uspieť na Slovensku alebo aj v zahraničí. Dôležité je mať plán a „nestrieľať do tmy“.

Pri užívaní sociálnych médií netreba zabúdať na nasledovné:

  • Na začiatok si vyber radšej menej kanálov a udržuj ich živé
  • Pri užívaní rôznych kanálov je podstatné ostať konzistentný. Napríklad tvoj profil by mal zodpovedať tvojej webovej stránke, mal by používať rovnaké logo, farby či „štýl komunikácie“
  • Podstatný je kvalitný obsah, čiže nikdy nie sebaprezentácia na úkor kvalitného obsahu, vždy naopak.
  • So správou sociálnych sieti treba byť opatrný, inak ti môžu zabrať veľa času.

Tvoja predajná platforma

Akým spôsobom máš v pláne posúvať svoj produkt ďalej medzi ľudí? Pomôže ti k tomu tvoj online e-shop? Alebo budeš predávať prostredníctvom tretej osoby? Myslíš aj na využitie viacerých off/online kanálov? Netreba zabúdať ani na zaradenie do rôznych zoznamov/adresárov, cez ktoré si ťa zákazníci vedia vyhľadať.

Viac o rôznych predajných platformách sa dočítaš v článku: Ktorá online platforma je pre mňa vhodná? Inšpiruj sa  ženou, ktorá naštartovala svoj predaj úspešne hneď viacerými kanálmi online aj offline.

žiadne príspevky na zobrazenie