NAČÍTAVAM

Type to search

BIZNIS INŠPIRÁCIE MAGAZÍN MARKETING ODPORÚČANÉ PODNIKANIE

Ako pripraviť svoj biznis na Vianoce?

Zuzana Surianska
Share
vianoce

Dámy, ktoré podnikáte, či už vo veľkom alebo v menšom, viete, že vianočné obdobie je z pohľadu biznisu pre väčšinu kľúčové. Kedy a ako sa na obdobie Vianoc pripraviť? Samozrejme neexistuje univerzálna odpoveď, ale plánovanie je určite dôležité.

Nenechávajte všetko na poslednú chvíľu

Správne načasovanie je kľúčové a môže byť obrovskou výhodou pred konkurenciou. Je dôležité si uvedomiť, že niektorí zákazníci nakupujú v predstihu a nenechávajú si nákupy na poslednú chvíľu, preto naplánujte vašu stratégiu podobne aj vy.

Zamyslite sa, čo chcete vašim zákazníkom ponúknuť počas vianočných sviatkov resp. predvianočných nákupov.

Zadefinujte si „vianočný“ produkt či službu

  1. Zadefinujte si, čo chcete vašim zákazníkom ponúknuť v tomto rušnom nákupnom období.
  2. Urobte si analýzu konkurencie (môžete aj z minulých rokov).
  3. Buďte jedineční – skúste vytvoriť zaujímavú ponuku, originalita predáva.
  4. Pozerajte sa očami zákazníka – otočte vašu perspektívu a postavte ponuku tak, akoby ste si ju kupovali vy na Vianoce.
  5. Odmeňte vašich verných zákazníkov – práve toto je to správne obdobie na prejav vďaky voči vašim verným zákazníkom, ukážte im, že vám na nich záleží a oni sa vám odvďačia vianočným nákupom, stačí ich trošku motivovať.

Prečítajte si aj článok, ako pripraviť dobrú reklamu na Instagrame

Foto: pixabay.com

Pripravte si stratégiu

Keď už viete čo chcete ponúknuť, pripravte si stratégiu ako a kedy chcete s ponukou začať. Spíšte si všetky kanály, ktorými chcete ponuku propagovať a osloviť vašich zákazníkov. Nezabúdajte nato, že pri niektorých kanáloch je dôležitá aj grafika, texty či ďalšie materiály, ktoré si tiež vyžadujú čas na prípravu.

Preto je dôležité do prípravy zakomponovať aj produkciu materiálov. Pokiaľ už podnikáte dlhšie, zohľadnite výsledky z predchádzajúcich kampaní, čo vám fungovalo najlepšie.

Tip na záver

Robte predaj a marketing koncepčne a s dostatočným časovým predstihom, vyhnete sa tak zbytočnému stresu a prípadnému sklamaniu z predaja. Takže dámy, ak ste ešte nezačali, je najvyšší čas. A nech sa vám na Vianoce podarí uspieť! 😊

Zuzana Surianska, kukuza.sk

Tagy
Zuzana Surianska
Zuzana Surianska

Co-owner KUKUZA s.r.o. - online marketing šitý na mieru

  • 1

You Might also Like

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X