Facebook umožňuje malým podnikom budovať vzťahy so zákazníkmi, povzbudzovať ich k propagácii a šíriť pozitívne referencie. Tu je návod, ako čo najlepšie využiť svoju biznis stránku na Facebooku.
- Zistite, či sú vaši zákazníci na Facebooku, a či očakávajú, že tam nájdu vaše podnikanie. Ak prevádzkujete podnik orientovaný na spotrebiteľa, vaši zákazníci možno budú chcieť zostať s vami v kontakte prostredníctvom Facebooku.
- Zvážte, či nemajú iné platformy sociálnych médií väčšiu efektivitu. V závislosti od veku vašich zákazníkov by ste mali zvážiť použitie iných sociálnych platforiem, ako je napríklad Instagram, ak sú vaši zákazníci mladší ako 25 rokov.
https://www.instagram.com/p/B7yeF66nk1y/
- Zaregistrujte si svoj bezplatný účet a vytvorte pre svoju firmu stránku na Facebooku. Ak už máte osobnú stránku na Facebooku, môže to pomôcť zvýšiť návštevnosť vašej firemnej stránky, keď popozývate svojich priateľov.
- Ak hľadáte nápady, môžete získať inšpirácie a rady na vlastnej stránke Facebooku – Facebook for Business. Má užitočné prípadové štúdie a podrobné pokyny.
- Povedzte ľuďom, že ste na Facebooku. Použite iné sociálne siete, ako napríklad Instagram, na uverejňovanie odkazov na svoju stránku na Facebooku. Uveďte podrobnosti o nej na svojej webovej stránke a link vložte do všetkých e-bookov. Nevynechajte ani emaily – pod váš e-mailový podpis zaraďte odkaz na Facebook.
- Využite svoj profil naplno. Vložte príslušné obrázky, fotografie, odkazy na vaše webové stránky, vytvorte príbeh o vašej firme, pridajte informácie o vašej spoločnosti. Nezabudnite na popis vášho produktu alebo služby.
- Uľahčite ľuďom kontakt s vami zahrnutím kľúčových informácií, ako sú otváracie hodiny, kontaktné telefónne čísla a adresa.
- Používate vo svojom profile kľúčové slová a príspevky, ktoré ľudia pravdepodobne hľadajú vo vzťahu k vášmu produktu? Vaša stránka sa tak vo výsledkoch vyhľadávacieho nástroja zobrazí výraznejšie. Kľúčovou výhodou stránky Facebook pre vaše podnikanie je to, že zákazníci vás budú môcť ľahšie nájsť zo svojich mobilných zariadení.
- Uverejňujte obsah, ktorý si ľudia zvyčajne na Facebooku hľadajú. Najmä obrázky a videá majú tendenciu priťahovať zdieľania a komentáre. Podľa Facebooku predstavujú obrázky 75% obsahu uverejneného značkami.
- Zdieľajte rôzne typy obsahu. Môžete uverejňovať text, fotografie, živé video, udalosti, úlohy, tipy, hádanky, grafy, vtipy, citáty a ďalšie.
Prečítajte si aj článok 5 tipov na zapojenie publika na Instagrame
- Obsah, ktorý uverejníte, by mal zobrazovať aj ľudskú stránku vašej firmy, ale uistite sa, že je v súlade s hodnotami vašej značky a nepoškodzuje vašu povesť.
- Spojte sa so svojimi sledovateľmi. Používatelia Facebooku radi hovoria so skutočnými ľuďmi a zdieľajú svoje správy a názory. Odpovedajte na otázky a odpovedajte na komentáre vrátane akýchkoľvek sťažností. Diskusiu a spätnú väzbu môžete tiež povzbudiť pomocou príspevkov, ktoré zahŕňajú anketu – pozitívny obsah generovaný používateľmi poskytuje vášmu podnikaniu veľmi silnú autorizáciu.
- Nasmerujte ľudí na svoj vlastný web alebo blog zo svojej facebookovej stránky. Na svojom blogu nastavte informačný kanál RSS, aby ste na svojej stránke na Facebooku automaticky zverejňovali úryvky a povzbudzovali sledovateľov, aby navštívili váš web.
- Skúste odmeniť svojich sledovateľov na Facebooku spustením súťaží alebo poskytnutím exkluzívnych ponúk. Mnoho ľudí používa Facebook na nájdenie špeciálnych zliav alebo akcií, ktoré inde nie sú k dispozícii.
- Ak chcete osloviť konkrétne skupiny ľudí, zvážte zaplatenie reklamy na Facebooku. Facebook vám umožňuje zacieľovať reklamy na základe všetkého, od polohy a demografie, cez správanie a záujmy.
- Nezabudnite všetko zmerať. Štatistiky stránok poskytujú prehľad o tom, kto sú vaši zákazníci a ako sa spájajú s vašou firmou. Ak chcete zistiť, akú výkonnosť dosahujú vaše reklamy v porovnaní s vašimi cieľmi, môžete tiež použiť panel Správca reklám.