Kedysi bola všetka reklama lokálna. Ak ste chceli vymeniť hlinený hrniec za ovcu svojho suseda alebo vzbudiť nadšenie z nového receptu na mäsový koláč, stačilo vám spoliehať sa na fyzickú blízkosť k vášmu cieľovému publiku, aby ste to rozšírili.
Nástroje digitálneho marketingu uľahčujú propagáciu vášho podnikania na celom svete. Je to také jednoduché, že majitelia malých firiem môžu byť v pokušení úplne sa vzdať miestnej reklamy.
Odolajte však tomuto nutkaniu. Či už ste malý eshop alebo kamenná firma, miestna reklama stále zohráva kľúčovú úlohu v marketingových stratégiách vašej firmy.
Čo je lokálna reklama?
Miestna reklama je proces inzerovania v podnikaní, ktoré má kamenný obchod alebo výrobné či distribučné centrum v blízkosti jeho fyzického sídla. Je to propagačná časť miestneho marketingu, ktorá zahŕňa produkt, cenu, umiestnenie a propagáciu.
Miestna reklama sa vzťahuje na špecifickú miestnu marketingovú taktiku propagácie produktov alebo služieb spoločnosti prostredníctvom tradičných a digitálnych nástrojov. Môže to byť vo forme bezplatných alebo platených reklám, ako sú rozhlasové reklamy, billboardy, tlačené reklamy alebo miestne digitálne reklamy, ktoré sa používajú na oslovenie cieľového publika.
Prečo investovať do miestnej reklamy?
Rovnako ako národná alebo medzinárodná reklama, aj miestna reklama môže pomôcť firmám zvýšiť povedomie o značke, zvýšiť návštevnosť webových stránok a zvýšiť predaj. V porovnaní s tým však miestna reklama ponúka niekoľko jedinečných výhod.
Dôvody, prečo investovať do miestnej reklamy:
Podporuje dominanciu na miestnom trhu
Miestna reklama vám môže umožniť predbehnúť konkurenciu v zacielenej geografickej oblasti. Napríklad stať sa číslom 1 v oblasti záhradných potrieb na národnej úrovni je pre mnohé malé podniky pravdepodobne nákladným cieľom, ale umiestnenie na prvom mieste v oblasti záhradných potrieb v Trenčíne, môže byť na dosah.
Ponúka vysoko cielené možnosti
Cielená reklama sa zameriava na oslovenie ľudí s určitými črtami alebo charakteristikami vrátane polohy. Keďže miestna reklama sa zameriava na menšie cieľové publikum ako celoštátna reklamná kampaň, firmy môžu využiť znalosti miestneho slangu, zvykov a zvykov na vytváranie a distribúciu vysoko efektívnych miestnych marketingových správ.
Zvyšuje návštevnosť kamenných predajní
Ak máte kamennú predajňu, reklama v okolí predajne môže zvýšiť povedomie o značke vo vašom regióne a priviesť k dverám viac miestnych zákazníkov, čo vám pomôže zvýšiť predaj a vybudovať vzťahy so zákazníkmi. Národné reklamné kampane sú menej efektívnym prostriedkom na zvýšenie návštevnosti miestneho výkladu, pretože väčšina zákazníkov, ktorých oslovíte, sa nebude nachádzať v blízkosti vášho výkladu.
Poskytuje štatistiky publika
Budovanie vzťahov s miestnymi zákazníkmi vám môže pomôcť získať lepší prehľad. O tom, ako vaši zákazníci používajú vaše produkty, čo si cenia a ako inak môžete naplniť ich potreby. Aj keď na zhromažďovanie týchto informácií o zákazníckej základne môžete použiť aj prieskumy, budovanie osobných vzťahov môže poskytnúť vyšší stupeň špecifickosti.
Naučíte sa pri tom niečo viac o vašej zákazníckej základni. Potom môžete použiť tieto informácie o miestnom publiku ďalej a vykonať zmeny vo svojich produktoch alebo službách, aby ste lepšie uspokojili potreby zákazníkov.
Zvyšuje reputáciu značky
Miestny marketing môže zvýšiť vašu reputáciu vo vašej komunite aj mimo nej. Napríklad vyžiadanie recenzií od lojálnych miestnych zákazníkov vám môže pomôcť overiť kvalitu vášho produktu alebo služby online a tiež podporiť národné predajné snahy.
Zvyšuje počet miestnych odporúčaní
Budovanie lojálnej miestnej zákazníckej základne môže tiež generovať ústnu reklamu a podporovať predaj v rámci vašej miestnej komunity. A aj mimo nej. Mnohí zákazníci sú hrdí na miestne prevádzky a sú nadšení z odporúčaní elektronického obchodu priateľom alebo rodine na rôznych miestach.
Tu sú základné spôsoby ako zrealizovať miestnu reklamu:
- Spustite digitálne reklamy smerujúce na miesto vašej pôsobnosti
- Hľadajte miestnych sponzorov
- Investujte do miestnych sociálnych sietí
- Optimalizujte svoj firemný profil na Googli
- Pridajte sa do miestnych obchodných adresárov
- Zúčastnite sa panelovej diskusie alebo prednášajte
- Usporiadajte udalosť vo vašom okolí
- Podporte ústnu reklamu
- Zverejnite stĺpček alebo článok
- Spustite tradičné reklamy
Zdroj foto: www.pexels.com