Čo je SEO a prečo je text na webe dôležitý?

0
Čo je SEO a prečo je text na webe dôležitý?
Foto: pixabay.com

Kvalita webu závisí od mnohých faktorov. Ktorý je však ten najdôležitejší? Je to otázka, ktorú sa snažia zodpovedať viacerí odborníci, či už na SEO alebo na správanie užívateľov na webe. Dnes sa zameriame na dôležitosť textu na webe. Začnime pekne od začiatku.

Čo je to SEO?

SEO je skratka pre Search Engine Optimization alebo teda po slovensky – optimalizácia webu pre vyhľadávače. Viete ako vyhľadávače fungujú? (napríklad Google) Najzrozumiteľnejšie vysvetlenie som našla na stránke Webopedia:

“Vyhľadávač je vo všeobecnosti program, ktorý hľadá dokumenty, ktoré obsahujú vyhľadávané kľúčové slovo alebo frázy a zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania dokumenty,  ktoré obsahujú dané kľúčové slovo alebo frázu.”

A teda SEO zahŕňa postupy, metódy a stratégie, pomocou ktorých sa viete dostať vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Pokiaľ máte web nastavený podľa odporúčaní SEO môžete tak zvýšiť viditeľnosť svojho webu v internetových vyhľadávačoch pre zadávané kľúčové slovo.

Týchto postupov a odporúčaní je niekoľko a odborníci neustále testujú, čo je najefektívnejšie. Z posledného prieskumu robeného medzi 1 500 odborníkmi na SEO vyšiel jednoznačný víťaz: OBSAH = TEXT.

Prečo práve text?

Ako sme si vyššie povedali, vyhľadávač, teda napríklad Google funguje tak, že vy zadáte nejaký výraz, ktorý vyhľadávate a on sa vám snaží ukázať stránky, ktoré by mohli najlepšie zodpovedať vášmu vyhľadávanému výrazu. A pokiaľ ja, ako majiteľ stránky, nemám ten výraz uvedený na mojom webe, tak si Google moju stránku nevyberie do zoznamu výsledkov vyhľadávania. Ukážeme si to na príklade: Hľadám výraz: červená kabelka

Výsledky vyhľadávania: weby, ktoré obsahujú výraz červená kabelka (a to nie raz), dajú mi pridanú hodnotu, sú responzívne, dôveryhodné a pod. Ide o súhrn viacerých faktorov, ale dnes sa zamierame len na text.

pixabay.com

Čo ukazuje prax?

Často sa nám stáva, že sa nás klienti pýtajú: Ja mám taký krásny moderný web, špičkový dizajn, všetko dokonalé, ako to, že nie som v Googli viditeľný a ľudia mi z webu odchádzajú? Aj tu platí porekadlo: Čo z peknej misky, keď je prázdna. ?

Google miluje texty, takže pokiaľ budete mať nádherný web, ale minimálne texty, on to vyhodnotí, že nepoviete zákazníkovi toľko ako web, ktorý možno nie je úplne dizajnovo nadupaný, ale má texty, ktoré zodpovedajú tomu, čo zákazník hľadá. A tiež z pohľadu zákazníka.

Predstavte si, že hľadáte napríklad červené víno a dostanete sa na web, ktorý je krásny, má pekné obrázky a popis napríklad: Červené víno, Rulandské modré, suché, 2016. A potom sa dostanete na web, ktorý má tiež obrázky, možno nie úplne nádhernú grafiku a popis, kde vám povie akú má chuť, ako bolo vyrobené, k čomu sa hodí, ako ho skladovať, ako podávať a podobne. Čo bude mať pre vás väčšiu výpovednú hodnotu? A čo vám ponúkne Google? Čo myslíte?

Tým samozrejme nechceme podceniť dôležitosť iných faktorov ako dizajn webu a podobne, len chceme poukázať na rozdiel v užitočnosti webu s menej textami a viac textami.

Prečítajte si aj 6 tipov, ako vytvoriť reklamu na Instagrame

Ako na to?

Keď budete tvoriť texty na web, skúste sa zamyslieť:

  1. Na aké vyhľadávané výrazy by ste chceli, aby sa váš web zobrazil,
  2. poraďte sa s viacerými známymi, pretože tak ako môžete vyhľadávať 1 vec vy, nemusia iný,
  3. napíšte si zoznam týchto slov,
  4. vytvorte texty okolo týchto kľúčových slov a umiestnite ich na web.

Tip na záver

Pokiaľ nechcete skúšať ako asi ľudia daný výraz vyhľadávajú, existuje nástroj od Google, ktorý vám to uľahčí – Plánovač kľúčových slov – zadáte tam výrazy, ktoré chcete hľadať a on vám ukáže všetky súvisiace vyhľadávané výrazy, ktoré sa v Google hľadajú.  Užitočné, však?

Pokiaľ by ste potrebovali pomôcť, radi vám poradíme. ?

Ak sa chcete dozvedieť o marketingu viac, príďte na našu biznis konferenciu v Poprade alebo v Bratislave

žiadne príspevky na zobrazenie