Hybridný pracovný režim: Aké výhody a nevýhody sa s ním spájajú?

0
Hybridný pracovný režim: Aké výhody a nevýhody sa s ním spájajú?
Zdroj: pexels.com

Hybridný režim je ešte stále veľkou novinkou v pracovnom prostredí. Ide o kombináciu práce v kancelárii a mimo nej, napríklad z domu alebo kaviarne.

Väčšina zamestnancov sa z tohto režimu teší, avšak mnohí zamestnávatelia sú voči nemu skeptickí. Aké výhody a nevýhody hybridný režim prináša a prečo je taký populárny?

Prečo je hybridný model taký populárny?

O hybridných pracoviskách sa hovorilo ešte pred pandémiou, tá ale urýchlila ich vznik. Spoločnosti sa museli prispôsobiť a prekonať množstvo výziev. Po niekoľkých mesiacoch však bolo jasné, že hybridný model prináša flexibilnejší spôsob práce.

Dnes už môže veľa zamestnancov pracovať z domu aj z kancelárie. Vedenie firmy nastaví fixný alebo flexibilný model. Pri fixnom sa stanovia jasné pravidlá, ktoré dni musia byť v kancelárii a ktoré nie. Pri flexibilnom sa sami rozhodujete, ktoré dni budete alebo nebudete v kancelárii.

Takto potom vzniká ideálne pracovisko, v ktorom sú všetci zamestnanci, bez ohľadu na to, kde pracujú, zapojení do kolektívu.

Výhody hybridnej práce

Medzi veľké výhody hybridnej práce patrí flexibilita a zvýšenie produktivity. Dať zamestnancom kontrolu nad ich vlastnými plánmi je pre nich veľmi motivujúce. Ak majú silný internet na doma, je pravdepodobnejšie, že sa im budú ľahko plniť úlohy a budú mať bezproblémovú komunikáciu s kolegami v kancelárii. Vďaka tomu budú viac spokojní, angažovaní a pripravení prispieť k poslaniu a kultúre spoločnosti.

Takýto spôsob práce tiež umožňuje mať rovnováhu medzi pracovným a osobným životom. To prispieva k väčšej pohode zamestnancov a k menšiemu riziku psychických problémov. Pre zamestnávateľov má hybridný pracovný režim takisto veľkú výhodu. Napríklad sa ním znížia prevádzkové náklady, pretože kancelárie s menším počtom pracovných miest znamenajú nižšie výdavky.

Nevýhody hybridnej práce

Zamestnancom, ktorí pracujú z domu, sa môže ťažšie komunikovať s kolegami v kancelárii a naopak. Často je náročné, aby sa stretol celý tím inak ako online. Niektorí cítia, že majú nedostatok osobného kontaktu so svojimi kolegami.

Môže sa tiež stať, že kolegovia, ktorí pracujú z domu, nemajú ten najspoľahlivejší a najrýchlejší internet alebo ich často rozptyľujú iní členovia domácnosti. Potom sa im oveľa ťažšie sústredí na prácu.

Zdroj: pexels.com

Praktické tipy pre správne fungovanie hybridného režimu

Aj hybridný pracovný režim môže fungovať. Je však dôležité, aby bol dobre nastavený.

Inšpirujte sa našimi tipmi, ktoré môžu pomôcť:

● Základom je efektívna komunikácia. Všetci členovia tímu alebo oddelenia by mali vždy spoločne prediskutovať svoje predstavy a stanoviť si jasné očakávania hybridného režimu.

● Majte u vás doma vyhradené miesto, ktoré je len na prácu. To vám pomôže zabrániť frustrácii a umožní vám, aby ste pracovný deň zvládli rýchlejšie a jednoduchšie.

● Pri práci v hybridnom prostredí môže byť náročné oddeliť pracovný a osobný život. Stanovte si hranice a jasne definujte, kedy váš pracovný deň začína a končí. Dbajte tiež na to, aby ste nastavené pravidlá dodržiavali. Pomôže vám to oddeliť pracovný čas od toho osobného.

Foto: pexels.com

žiadne príspevky na zobrazenie