Kampaň I SEE ME sa posúva na novú úroveň a prináša praktické riešenia a nástroje na upevnenie sebahodnoty žien. Zameriava sa na podporu vzájomného zdieľania a otvorenú diskusiu medzi ženami.
Organizácia TRUST WOMEN, ktorá vedie kampaň I SEE ME, predstavila nové témy na stretnutí s novinármi, influencermi a odborníkmi. „Kampaň priniesla významné zmeny a podnietila verejné diskusie o duševnom zdraví a sebahodnote. Zistili sme, že táto téma zasahuje široké spektrum oblastí – od výchovy dievčat, cez vplyv médií, až po pracovný a osobný život,“ uviedla Eva Vaľovská, autorka projektu.
TRUST WOMEN plánuje v tejto téme pokračovať a prinášať riešenia, ktoré prepoja teóriu s každodennými krokmi, ktoré ženy môžu prakticky uplatniť vo svojom živote.
Hlavným cieľom stretnutia bolo predstaviť nové iniciatívy kampane a otvoriť priestor na spoluprácu s odborníkmi a verejnosťou. Pripravovaná konferencia sa bude venovať témam ako sebahodnota, fyzické, hormonálne a digitálne zdravie. „Tento formát nám umožňuje komunikovať priamo s verejnosťou, získať dôležitú spätnú väzbu a spojiť kľúčových odborníkov,“ doplnila Eva Vaľovská.
I SEE ME Experiment – Rok sebahodnoty
Jedným z hlavných projektov je I SEE ME Experiment, ktorý testuje 12 nástrojov na posilnenie sebahodnoty. Experiment zahŕňa témy ako spánok, vďačnosť, práca s vnútorným kritikom a porovnávanie.
„Každý nástroj testujeme na individuálnej úrovni, projekt má prepracovanú štruktúru a čerpá zo skúseností s mojimi klientmi v psychoterapii, výskumov a literatúry. Je to experiment, takže prináša zaujímavé výzvy aj nečakané výsledky,“ vysvetľuje Pavla Elischerová, koučka v psychoterapeutickom výcviku a spoluautorka experimentu. Ten bude bližšie predstavený v pilotnom dieli podcastu, ktorý vychádza koncom septembra na platformách Trust Women.
Ako sa postaviť za seba
Diskusie na stretnutí sa venovali aj tomu, ako sa ženy môžu postaviť za seba v online aj offline svete. Psychologička Janka Vyskočil zdôraznila dôležitosť otvorených diskusií v toxických vzťahoch. „Pre mnohé ženy je kľúčovým momentom, keď si uvedomia, že ich situácia nie je v poriadku,“ uviedla Janka Vyskočil. Lektorka sebaobrany Bianka Urbanovská k tomu dodala: „Nie je nám prirodzené povedať STOP a udržať si vlastnú bezpečnú zónu. Cítime sa pri tom trápne, no pritom je to prvá vec, ktorá nám intuitívne napadne.“
Digitálne zdravie a sociálne médiá
Sociálne médiá výrazne ovplyvňujú sebahodnotu, najmä u tínedžerov. Odborníci na stretnutí poskytli odporúčania, ako sa chrániť pred negatívnymi vplyvmi a posilniť zdravú sebaúctu. „Pri príprave detí na vstup do online sveta je kľúčová otvorená komunikácia a prítomnosť rodičov,“ uviedol Michal Božík, odborník na digitálne zdravie.
Pripravované projekty a konferencia
Kampaň I SEE ME nadväzuje na úspechy z minulého roka a prináša nové aktivity zamerané na ženskú sebahodnotu a kariérny rozvoj, digitálne zdravie a tabuizované témy ako sexualita, menopauza či šikana. Konferencia, ktorá sa bude konať 23. novembra v priestoroch Team Up na Zlatých Pieskoch, poskytne priestor na užitočné diskusie a workshopy o fyzickom a duševnom zdraví. Účastníci budú mať možnosť zúčastniť sa diagnostík zdravia a poradenstva, ktoré im pomôžu odhaliť oblasti, na ktoré by sa mali zamerať.
Spätná väzba od žien
Eva Vaľovská v závere stretnutia zdôraznila, aký význam má pre organizáciu spätná väzba od žien. „Často dostávame spätnú väzbu od žien, ktoré hovoria, že sa v našich diskusiách našli. Otvorene zdieľajú svoje skúsenosti a oceňujú, že vďaka našej iniciatíve v tom nie sú samy. Dostávajú overené informácie v zrozumiteľnej forme, čo im pomáha nájsť v našom obsahu niečo hodnotné pre seba. Často počúvame, že náš prístup, ktorý je plný prijatia, faktov a rešpektovania individuálnych odlišností, je presne to, čo táto spoločnosť potrebuje – a to je odkaz, ktorý chceme ďalej šíriť,“ dodáva Eva Vaľovská.
Kampaň I SEE ME naďalej vytvára priestor na otvorené diskusie, kde ženy nájdu podporu, nové informácie a povzbudenie pri riešení výziev vo svojom živote.
Informácie o projekte I See Me nájdete na www.iseeme.sk
Projekt a konferenciu I See Me a zdravie žien podporuje spoločnosť Tesco, Avon, Reffeisen Processing Center, NN, BE LENKA, GymBeam a ich značka pre ženy BeastPink.
Jeho aktuálny vývoj môžete sledovať na:
IG @trust_women
FB @trustwomen.club
TRUST WOMEN
Trust Women funguje ako organizácia od roku 2018, kedy svojim prvým podujatím na tému Ženy v biznise odštartovala otváranie citlivých tém v kontexte rovnosti pohlaví. Postupne sa podpísala pod niekoľko networkingových podujatí na pôde americkej ambasády, školení a podujatiach Ženy v politike s čestnou hosťkou Zuzanou Čaputovou alebo vzdelávacích aktivít pre osobnostný rozvoj žien, napríklad Stage je tvoj. Rovnako vytvorila uzavretú komunitu žien v biznise, ktoré si navzájom vytvorili hodnotné pracovné vzťahy založené na dôvere a podpore. Trust Women sa počas covidového obdobia začala venovať aj duševnému zdraviu matiek a otcov a otázkam rodičovstva v kampani #S DEŤMI TU A TERAZ.
Po prepuknutí vojny na Ukrajine pomáhala iniciatíva ukrajinským komunitám začleniť sa do spoločnosti a uľahčiť im priebeh mnohých praktických krokov nevyhnutných k štartu života na Slovensku.