Ako funguje “obdarovávanie” na Instagrame?

0
Ako funguje “obdarovávanie” na Instagrame?

Krásne načasovanie je obdarovať vašich (a iných) followerov na Instagrame práve na Valentína. Dúfam, že nejakú instadarovačku plánujete. Vysvetlím slnečné a temné stránky giveaway.

Odporúčanie: pár klikmi si prepnite profil z osobného na biznis (ak plánujete robiť promo/predaje aj cez Instagram, pre vyhodnocovanie svojich aktivít by ste mali analyzovať štatistiku, zadávať reklamu a uverejniť viac kontaktných informácii do BIO to bez biznis profilu nepôjde).

valentín, čo darovať na valentína, čo darovať svojim zákazníkom
Foto: Pexels.com

Slnečná stránka giveaways:

  • Najlacnejší a najrýchlejší spôsob, ako si získať sledovateľov a zvýšiť povedomie o značke;
  • Neplatíte za reklamu a zvyšujete tak aktívnosť, angažovanosť, komentovateľnosť, zdieľanosť na vašom účte;
  • Do darovačky venujete svoj výrobok a odprezentujete kvalitu svojej práce;
  • Ak nechcete investovať ani do darčeku, tak sa môžete poskladať s inými „sponzormi“ na hodnotný darček. Podmienkou zaradenia do súťaže bude „Follow“ a „Like“ pre účty všetkých zúčastnených sponzorov vrátane vás. Ak ste na Instagrame nováčik, sponzorstvo je jednou z najschodnejších metód upútania veľkého množstva ľudí.
  • Ak by ste do obdarovanie išli samostatne s počtom followerov (1-2 tis.), nemalo by to očakávaný efekt a ROI by plakalo v kúte emoji slzami;
  • Rozšírite si sledovateľskú základňu, s ktorou v najbližších týždňoch po darovačke musíte intenzívne pracovať a pretavovať do fanúšikov, priaznivcov a klientov.

Čítajte aj: INSTAFEBRUÁR alebo čo pridávať na Instagram vo februári?

Temná stránka giveaways:

  • Ak si myslíte, že súťaž vášmu účtu len prospeje a treba dať 2 súťaže za týždeň, tak sa mýlite;
  • Ak sa „giveaway“ nespojí s ďalšími marketingovými aktivitami, tak Instagram zníži rating profilu a bude ho úspešne ignorovať;
  • Po vysokom náraste aktivity na účte vás Instagram sleduje nasledovné týždne po súťaži, či dokážete udržiavať rovnakú úroveň komunikácie, angažovanosti, zdieľania, označovania, komentovania. Algoritmus je inteligentný a má viac ako 100 000 odtieňov instašedej pre každého z nás. Instametafora, aby ste sa nenudili. Ak sa nedovoleným spôsobom snažíte umelú inteligenciu obchádzať, tak vás pre istotu blokne (na 24 hodín, na týždeň a potom navždy);
  • Vyhnite sa opakovaniu rovnakých slov v komentoch (najmä pri súťaži, kde podmienkou je odpovedať na otázku jedinou správnou odpoveďou), lebo to blokujú po prečerpaní limitu 30-50/24hod. Pre Instagram je to spam a nechce nás, bežných rozradostnených užívateľov, takýmto obsahom obťažovať;
  • Kvôli súťaži vám môže Insta vymazať súťaž alebo bloknúť účet;
  • Po darovačke máte „ľadových“ followerov, nevedia o vás nič a 30-40% sa odhlási (unfollow) po ukončení súťaže;
darčeky, darčeky pre zákazníkov, kreativita, tvoríme spolu, ženy tvoria
Foto: Pexels.com

Ako zachrániť účet pred „crush effect“?

  • 2-3 týždne po súťaži musíte aktívne postovať kvalitný, vtipný, užitočný a zaujímavý obsah s krásnymi fotkami a nápaditými stories videami. Potrebujete sa s novými followermi spoznať a vytvoriť si vzťah;
  • Publikujte príspevok, kde nováčikov vyzývate, aby sa predstavili. Predstavte sa aj vy;
  • Urobte LIVE prenos, kde sa ich popýtate na ich bolesti, záujmy a predstavíte svoj projekt;
  • Usporiadajte interaktívne aktivity – recipročné komenty, súťaže, zapájajte ich do procesu rozhodovania;
  • Uverejnite referencie alebo pochvaly, ako ste niekomu pomohli;
  • Giveaways nesmie byť jediný spôsob získavania nových sledovateľov (followerov), lebo aj ER bude v kúte plakať, nech tam ROI nie je samé;

https://www.instagram.com/p/BfBRJ8ElnL7/?taken-by=instaranajky

Dosť bolo reanimácie a bububu. Poďme sa pozrieť, ako darovačku usporiadať:

  1. LIKE – súťažiacich vyzývate dať LIKE pod súťažný post. Nezabudnite na hashtagy #darovacka #giveaway #constest (a vaše unikátne hashtags);
  2. SELFIE – s výrobkom, vizitkou alebo v kaviarni;
  3. HASHTAG – súťažiaci postnú video alebo foto s unikátnym súťažným hashtagom vašej značky/kampane;
  4. VOTING – tu poprosíte užívateľov postnúť foto (s hashtagom) a ostatní budú hlasovať, či sa im to páči či nie (v stories napríklad cez nálepky);
  5. BLOGER- spojte sa s blogerom/firmou/influencerom a urobte spoločnú súťaž na 2-3 dni;
    Bežné podmienky sú takéto: followuj účet XY, daj like súťažnému postu a tagni iného Instagram užívateľa v komentári alebo napíš do komentára, koho by si obdaroval a prečo?
instaraňajky s Tami, instagram odborník, mentor
Foto: Pexels.com

Podrobnejšie pravidlá usporiadania súťaží na Instagrame nájdete tu a vedzte, že zatiaľ sú benevolentnejšie ako na Facebooku. Avšak je to jedna firma, takže nepodceňujte. Veľmi opatrne žiadajte o označenie (tagovanie) a zdieľanie (repostovanie). Sú samozrejme triky, ako to robiť nenápadne, ale to prezradím na niektorom LIVE vysielaní, ak mi doprajete dostatok LIKES pod tento článok a budete followovať Instantné raňajky na Instagrame.

Darujte a budete obdarovaní…

TAMI

žiadne príspevky na zobrazenie