Krásne načasovanie je obdarovať vašich (a iných) followerov na Instagrame práve na Valentína. Dúfam, že nejakú instadarovačku plánujete. Vysvetlím slnečné a temné stránky giveaway.
Odporúčanie: pár klikmi si prepnite profil z osobného na biznis (ak plánujete robiť promo/predaje aj cez Instagram, pre vyhodnocovanie svojich aktivít by ste mali analyzovať štatistiku, zadávať reklamu a uverejniť viac kontaktných informácii do BIO to bez biznis profilu nepôjde).
Slnečná stránka giveaways:
- Najlacnejší a najrýchlejší spôsob, ako si získať sledovateľov a zvýšiť povedomie o značke;
- Neplatíte za reklamu a zvyšujete tak aktívnosť, angažovanosť, komentovateľnosť, zdieľanosť na vašom účte;
- Do darovačky venujete svoj výrobok a odprezentujete kvalitu svojej práce;
- Ak nechcete investovať ani do darčeku, tak sa môžete poskladať s inými „sponzormi“ na hodnotný darček. Podmienkou zaradenia do súťaže bude „Follow“ a „Like“ pre účty všetkých zúčastnených sponzorov vrátane vás. Ak ste na Instagrame nováčik, sponzorstvo je jednou z najschodnejších metód upútania veľkého množstva ľudí.
- Ak by ste do obdarovanie išli samostatne s počtom followerov (1-2 tis.), nemalo by to očakávaný efekt a ROI by plakalo v kúte emoji slzami;
- Rozšírite si sledovateľskú základňu, s ktorou v najbližších týždňoch po darovačke musíte intenzívne pracovať a pretavovať do fanúšikov, priaznivcov a klientov.
Čítajte aj: INSTAFEBRUÁR alebo čo pridávať na Instagram vo februári?
Temná stránka giveaways:
- Ak si myslíte, že súťaž vášmu účtu len prospeje a treba dať 2 súťaže za týždeň, tak sa mýlite;
- Ak sa „giveaway“ nespojí s ďalšími marketingovými aktivitami, tak Instagram zníži rating profilu a bude ho úspešne ignorovať;
- Po vysokom náraste aktivity na účte vás Instagram sleduje nasledovné týždne po súťaži, či dokážete udržiavať rovnakú úroveň komunikácie, angažovanosti, zdieľania, označovania, komentovania. Algoritmus je inteligentný a má viac ako 100 000 odtieňov instašedej pre každého z nás. Instametafora, aby ste sa nenudili. Ak sa nedovoleným spôsobom snažíte umelú inteligenciu obchádzať, tak vás pre istotu blokne (na 24 hodín, na týždeň a potom navždy);
- Vyhnite sa opakovaniu rovnakých slov v komentoch (najmä pri súťaži, kde podmienkou je odpovedať na otázku jedinou správnou odpoveďou), lebo to blokujú po prečerpaní limitu 30-50/24hod. Pre Instagram je to spam a nechce nás, bežných rozradostnených užívateľov, takýmto obsahom obťažovať;
- Kvôli súťaži vám môže Insta vymazať súťaž alebo bloknúť účet;
- Po darovačke máte „ľadových“ followerov, nevedia o vás nič a 30-40% sa odhlási (unfollow) po ukončení súťaže;
Ako zachrániť účet pred „crush effect“?
- 2-3 týždne po súťaži musíte aktívne postovať kvalitný, vtipný, užitočný a zaujímavý obsah s krásnymi fotkami a nápaditými stories videami. Potrebujete sa s novými followermi spoznať a vytvoriť si vzťah;
- Publikujte príspevok, kde nováčikov vyzývate, aby sa predstavili. Predstavte sa aj vy;
- Urobte LIVE prenos, kde sa ich popýtate na ich bolesti, záujmy a predstavíte svoj projekt;
- Usporiadajte interaktívne aktivity – recipročné komenty, súťaže, zapájajte ich do procesu rozhodovania;
- Uverejnite referencie alebo pochvaly, ako ste niekomu pomohli;
- Giveaways nesmie byť jediný spôsob získavania nových sledovateľov (followerov), lebo aj ER bude v kúte plakať, nech tam ROI nie je samé;
https://www.instagram.com/p/BfBRJ8ElnL7/?taken-by=instaranajky
Dosť bolo reanimácie a bububu. Poďme sa pozrieť, ako darovačku usporiadať:
- LIKE – súťažiacich vyzývate dať LIKE pod súťažný post. Nezabudnite na hashtagy #darovacka #giveaway #constest (a vaše unikátne hashtags);
- SELFIE – s výrobkom, vizitkou alebo v kaviarni;
- HASHTAG – súťažiaci postnú video alebo foto s unikátnym súťažným hashtagom vašej značky/kampane;
- VOTING – tu poprosíte užívateľov postnúť foto (s hashtagom) a ostatní budú hlasovať, či sa im to páči či nie (v stories napríklad cez nálepky);
- BLOGER- spojte sa s blogerom/firmou/influencerom a urobte spoločnú súťaž na 2-3 dni;
Bežné podmienky sú takéto: followuj účet XY, daj like súťažnému postu a tagni iného Instagram užívateľa v komentári alebo napíš do komentára, koho by si obdaroval a prečo?
Podrobnejšie pravidlá usporiadania súťaží na Instagrame nájdete tu a vedzte, že zatiaľ sú benevolentnejšie ako na Facebooku. Avšak je to jedna firma, takže nepodceňujte. Veľmi opatrne žiadajte o označenie (tagovanie) a zdieľanie (repostovanie). Sú samozrejme triky, ako to robiť nenápadne, ale to prezradím na niektorom LIVE vysielaní, ak mi doprajete dostatok LIKES pod tento článok a budete followovať Instantné raňajky na Instagrame.
Darujte a budete obdarovaní…