LOADING

Type to search

AKČNÉ TIPY BIZNIS BLOG INŠPIRÁCIE INSTAGRAM Networking TECHNOLÓGIE VZDELÁVANIE ŽURNÁL

Ako funguje “obdarovávanie” na Instagrame?

Tamara Goncarova

Krásne načasovanie je obdarovať vašich (a iných) followerov na Instagrame práve na Valentína. Dúfam, že nejakú instadarovačku plánujete. Vysvetlím slnečné a temné stránky giveaway.

Odporúčanie: pár klikmi si prepnite profil z osobného na biznis (ak plánujete robiť promo/predaje aj cez Instagram, pre vyhodnocovanie svojich aktivít by ste mali analyzovať štatistiku, zadávať reklamu a uverejniť viac kontaktných informácii do BIO to bez biznis profilu nepôjde).

valentín, čo darovať na valentína, čo darovať svojim zákazníkom

Foto: Pexels.com

Slnečná stránka giveaways:

  • Najlacnejší a najrýchlejší spôsob, ako si získať sledovateľov a zvýšiť povedomie o značke;
  • Neplatíte za reklamu a zvyšujete tak aktívnosť, angažovanosť, komentovateľnosť, zdieľanosť na vašom účte;
  • Do darovačky venujete svoj výrobok a odprezentujete kvalitu svojej práce;
  • Ak nechcete investovať ani do darčeku, tak sa môžete poskladať s inými „sponzormi“ na hodnotný darček. Podmienkou zaradenia do súťaže bude „Follow“ a „Like“ pre účty všetkých zúčastnených sponzorov vrátane vás. Ak ste na Instagrame nováčik, sponzorstvo je jednou z najschodnejších metód upútania veľkého množstva ľudí.
  • Ak by ste do obdarovanie išli samostatne s počtom followerov (1-2 tis.), nemalo by to očakávaný efekt a ROI by plakalo v kúte emoji slzami;
  • Rozšírite si sledovateľskú základňu, s ktorou v najbližších týždňoch po darovačke musíte intenzívne pracovať a pretavovať do fanúšikov, priaznivcov a klientov.

Čítajte aj: INSTAFEBRUÁR alebo čo pridávať na Instagram vo februári?

Temná stránka giveaways:

  • Ak si myslíte, že súťaž vášmu účtu len prospeje a treba dať 2 súťaže za týždeň, tak sa mýlite;
  • Ak sa „giveaway“ nespojí s ďalšími marketingovými aktivitami, tak Instagram zníži rating profilu a bude ho úspešne ignorovať;
  • Po vysokom náraste aktivity na účte vás Instagram sleduje nasledovné týždne po súťaži, či dokážete udržiavať rovnakú úroveň komunikácie, angažovanosti, zdieľania, označovania, komentovania. Algoritmus je inteligentný a má viac ako 100 000 odtieňov instašedej pre každého z nás. Instametafora, aby ste sa nenudili. Ak sa nedovoleným spôsobom snažíte umelú inteligenciu obchádzať, tak vás pre istotu blokne (na 24 hodín, na týždeň a potom navždy);
  • Vyhnite sa opakovaniu rovnakých slov v komentoch (najmä pri súťaži, kde podmienkou je odpovedať na otázku jedinou správnou odpoveďou), lebo to blokujú po prečerpaní limitu 30-50/24hod. Pre Instagram je to spam a nechce nás, bežných rozradostnených užívateľov, takýmto obsahom obťažovať;
  • Kvôli súťaži vám môže Insta vymazať súťaž alebo bloknúť účet;
  • Po darovačke máte „ľadových“ followerov, nevedia o vás nič a 30-40% sa odhlási (unfollow) po ukončení súťaže;
darčeky, darčeky pre zákazníkov, kreativita, tvoríme spolu, ženy tvoria

Foto: Pexels.com

Ako zachrániť účet pred „crush effect“?

  • 2-3 týždne po súťaži musíte aktívne postovať kvalitný, vtipný, užitočný a zaujímavý obsah s krásnymi fotkami a nápaditými stories videami. Potrebujete sa s novými followermi spoznať a vytvoriť si vzťah;
  • Publikujte príspevok, kde nováčikov vyzývate, aby sa predstavili. Predstavte sa aj vy;
  • Urobte LIVE prenos, kde sa ich popýtate na ich bolesti, záujmy a predstavíte svoj projekt;
  • Usporiadajte interaktívne aktivity – recipročné komenty, súťaže, zapájajte ich do procesu rozhodovania;
  • Uverejnite referencie alebo pochvaly, ako ste niekomu pomohli;
  • Giveaways nesmie byť jediný spôsob získavania nových sledovateľov (followerov), lebo aj ER bude v kúte plakať, nech tam ROI nie je samé;

https://www.instagram.com/p/BfBRJ8ElnL7/?taken-by=instaranajky

Dosť bolo reanimácie a bububu. Poďme sa pozrieť, ako darovačku usporiadať:

  1. LIKE – súťažiacich vyzývate dať LIKE pod súťažný post. Nezabudnite na hashtagy #darovacka #giveaway #constest (a vaše unikátne hashtags);
  2. SELFIE – s výrobkom, vizitkou alebo v kaviarni;
  3. HASHTAG – súťažiaci postnú video alebo foto s unikátnym súťažným hashtagom vašej značky/kampane;
  4. VOTING – tu poprosíte užívateľov postnúť foto (s hashtagom) a ostatní budú hlasovať, či sa im to páči či nie (v stories napríklad cez nálepky);
  5. BLOGER- spojte sa s blogerom/firmou/influencerom a urobte spoločnú súťaž na 2-3 dni;
    Bežné podmienky sú takéto: followuj účet XY, daj like súťažnému postu a tagni iného Instagram užívateľa v komentári alebo napíš do komentára, koho by si obdaroval a prečo?
instaraňajky s Tami, instagram odborník, mentor

Foto: Pexels.com

Podrobnejšie pravidlá usporiadania súťaží na Instagrame nájdete tu a vedzte, že zatiaľ sú benevolentnejšie ako na Facebooku. Avšak je to jedna firma, takže nepodceňujte. Veľmi opatrne žiadajte o označenie (tagovanie) a zdieľanie (repostovanie). Sú samozrejme triky, ako to robiť nenápadne, ale to prezradím na niektorom LIVE vysielaní, ak mi doprajete dostatok LIKES pod tento článok a budete followovať Instantné raňajky na Instagrame.

Darujte a budete obdarovaní…

TAMI

Tags:
Tamara Goncarova
Tamara Goncarova

TAMI- autorka knihy "Mamou po 30" a projektu pre Instagram @instaranajky @#instabreakfast. Marketing, promo a konzultácie.

  • 1

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X