Jana Gecelovská: Na tvorbu stránok nie sú potrebné špeciálne technické znalosti, vytvorí ich ktokoľvek

0
Jana Gecelovská: Na tvorbu stránok nie sú potrebné špeciálne technické znalosti, vytvorí ich ktokoľvek

Ak hľadáte platformu pre založenie webu, spoločnosť Webnode ponúka jednoduché a pritom efektívne riešenie. O tom, či tvorbu stránky zvládne naozaj každý, nám porozprávala manažérka Jana Gecelovská.

Ste na pozícii Country Manager úspešnej firmy Webnode, aká bola vaša cesta? Kedy ste sa dostali k IT sektoru?

K IT sektoru som sa dostala nečakane – mám vyštudovaný management, pracovala som v oblasti podpory pre zákazníkov. V určitom bode som túžila po zmene a väčšej samostatnosti, slobode a možnostiach v pracovnom živote. Zistila som, že práve IT sektor toto poskytuje.

Predstavili by ste nám v krátkosti Webnode, aké služby ponúka?

Webnode je medzinárodne pôsobiaca spoločnosť a na Slovenskom trhu pôsobí od roku 2008. Webnode poskytuje prostredie na tvorbu webových stránok, kde si môže užívateľ vybrať z množstva šablón a následne si ich intuitívne prispôsobiť svojím predstavám. Našou prioritou je jednoduchosť a rýchlosť tvorby webu. Na tvorbu stránok v našom prostredí nie sú potrebné špeciálne technické znalosti, vytvorí ich ktokoľvek. O bezproblémový chod spoločnosti a stránok našich užívateľov sa stará viac ako 100 zamestnancov.

Môžeme vás zaradiť do kategórie úspešné ženy v mužskej sfére? Je vo firme väčšina mužov alebo je pomer vyrovnanejší?

Som veľmi hrdá, že pracujem v spoločnosti, kde majú ženy dokonca väčšinové zastúpenie – 52%. Zastúpenie žien je aj v najvyššom management spoločnosti, ženy tvoria takmer polovicu oddelenia webdesignu a produktového tímu a ich zastúpenie je nadpolovičné v oblasti online marketing.

Vo Webnode majú všetci rovnaké podmienky a možnosti a vďaka tomu je u nás možné na sebe pracovať a dosiahnuť pozíciu, bez akýchkoľvek predsudkov alebo stereotypov. Vyrovnaný počet zamestnancov oboch pohlaví je prínosný ako pre samotné tímy, tak aj pre spoločnosť a jej výsledky.

Prečítajte si aj článok o tom, ako si vytvoriť svoj vlastný vianočný blog

Webnode bol spustený v roku 2008 a za pár rokov má viac ako 30 miliónov užívateľov, v čom spočíva tajomstvo firemného úspechu?

Staviame na veciach, ktoré nás od konkurencie odlišujú a to je spomínaná jednoduchosť. Pri zakladaní webu (blogu, osobných stránok, e-shopu), stačí naozaj krátky čas na jeho tvorbu, nie je nutné nič programovať. Naše prostredie ponúka moderný a responzívny dizajn stránok.

Okrem toho si veľmi zakladáme na podpore našich užívateľov, znalosti lokálneho prostredia, jazyka, špecifík. V našom zákazníckom oddelení pracujú ľudia takmer zo všetkých krajín, kde pôsobíme a preto poskytujú našim zákazníkom podporu v službách, na akú sú zvyknutí u nich doma. Pohodlne v ich lokálnom jazyku so znalosťou lokálneho kontextu.

Náš headline je „ženy, ktoré robia, čo milujú“. Čo máte vo svojej práci najradšej?

Veľmi si cením, že pracujem v prostredí, kde mám možnosť neustále sa vzdelávať, pracovať na sebe a rozširovať svoje znalosti. IT sféra je skvelá v tom, že zahŕňa množstvo individuálnych činností, vďaka čomu si v nej vie nájsť každý to, čo mu sedí a vyhovuje najviac. Pre mňa to je ako komunikácia s ľuďmi, tak aj každodenné získavanie odborných skúseností.

A čomu by ste sa najradšej vyhli alebo čo považujete za najťažšie?

Pre mňa je dôležité ale aj mnohokrát náročné rozumne selektovať a prioritizovať činnosti aj informácie v rámci pracovných povinností. Okrem toho je tiež dôležitý dobre nastavený time management a aj priestor na oddych.

Firiem, ktoré ponúkajú webšablóny je pribúda. V čom sa odlišujete od konkurencie a v čom je Webnode unikátny ako platforma?

Ako som už spomínala, jednoduchosť a intuitívnosť pri tvorbe stránok je pre nás prioritná. Chceme pokračovať v tom, prečo vlastne Webnode vznikol – byť jednoduchou všestrannou službou, ktorá umožní nielen vytvoriť si osobný web, ale aj pokryť biznisovú existenciu na internete. Chceme rozvinúť možnosti prepojenia nášho prostredia s inými službami tak, aby u nás užívateľ mohol spravovať stránky plnohodnotne z jedného miesta a jedného zariadenia.

Akých klientov máte najviac? Sú to eshopy, blogy…?

V súčasnosti väčšinu stránok tvoria osobné weby a e-shopy tvoria približne tretinu. Segment e-shopov ale celkovo rastie a každým rokom evidujeme nárast v tejto kategórii. Naše prostredie je aj preto čo najviac prispôsobené potrebám užívateľov, ktorí si môžu aj na fungujúcom osobnom webe spustiť v prípade záujmu e-shop.

Mnohé z našich čitateliek sú zároveň aj začínajúce podnikateľky, ktoré potrebujú svoj web a rozhodujú sa pre správnu platformu. Čo by ste im odporučili, ako začať?

Pre podnikanie sú webové stránky v dnešnej dobe nevyhnutnosťou. Je to spôsob propagácie, komunikácie so zákazníkmi a tvorba značky. Je preto dôležité mať možnosť všetko spravovať na jednom mieste.

Je ideálne zvoliť si prostredie, v ktorom sa vám dobre pracuje a tvorba stránok si nebude vyžadovať zbytočne veľa času a energie. Okrem toho je dôležitý dizajn danej platformy, responzívnosť webu a možnosť editácie z mobilných zariadení. V konečnom dôsledku je dôležitá aj podpora, na ktorú sa môžete obrátiť. Všetko spomenuté uľahčí začínajúcim podnikateľkám rozbeh v ich kariére a podnikaní.

žiadne príspevky na zobrazenie