Kamil Šimkovič: „Je krásne, že nemáme život nalinajkovaný“

0
Kamil Šimkovič: „Je krásne, že nemáme život nalinajkovaný“

Za vznikom portálu zdravého životného štýlu, ktorý ročne navštívi viac ako milión ľudí, stojí netradičný darček. Kamil Šimkovič vnímal, že jeho manželku, Janku, nebaví jej práca, a keďže ju zaujímal zdravý životný štýl, tak jej podaroval doménu CVIČTE.SK. Články a videá dnes pomáhajú ľuďom žiť zdravšie a v súlade s touto filozofiou vznikli aj ďalšie projekty, vrátane niekoľkých knižných titulov.

Tvárou tejto úspešnej značky je Janka Šimkovičová, ale biznis budujú spoločne s manželom, ktorý vždy vnímal svoju rolu v úzadí, ako práve tú, ktorá mu najviac sedí. Tak ako vo filme nevidíme producenta, ale jeho prínos k výsledku je nesporný.

Očakával si, že z tvojho darčeka raz bude jeden z najsledovanejších portálov na Slovensku?

Kúpiť doménu bolo spontánne rozhodnutie, ktoré prišlo v rovnakom čase ako naša svadba, narodenie prvého syna a moje presťahovanie sa z Prahy späť na Slovensko. Život nabral iné obrátky, ale určite som neočakával, že sa to rozbehne do dnešnej podoby. Nešlo o premyslený biznis plán, proste som veril Janke. Vedel som, že rada cvičí a vďaka mojim skúsenostiam z biznisu som vedel, že internet je dôležitý nástroj.  Dnes sa projektu obaja venujeme na plný úväzok.

Zladiť prácu a rodinu, keď sú partneri spolu prakticky neustále, je náročné. Vy dvaja viete dobre spolupracovať. Dokážete ešte oddeliť prácu a rodinu?

Sme prirodzene rozdielni a aj vďaka tomu máme presne vyprofilované role. Dokážeme sa rešpektovať. Pokiaľ v niečom nemáme sto percentnú zhodu, nelámem to cez koleno, lebo neskôr sa to určite niekde prejaví. Spolupracujeme s konzultantkou, s ktorou nastavujeme procesy a celkové fungovanie firmy, takže nám pomáha aj externý pohľad. Počas bežného dňa sa ráno venujeme deťom, a potom do pol štvrtej pracujeme, či už z domu alebo z terénu. Keď sa deti vrátia, tak sa už opäť venujeme im. Radi by sme už večer nepracovali, ale ešte sa nám to úplne nedarí a niekedy pracujeme do noci. Snažíme sa však udržiavať aj náš vzťah a pravidelne si plánujeme spoločné rande. Aspoň dvakrát do roka ideme niekam spolu sami dvaja na dlhšie. Vieme byť flexibilní. Sú situácie, keď sa musíme zamerať na dokončenie projektu alebo pritiahnutie klienta. Mám však pravidlo, že keď ku mne prídu chlapci, tak sa im venujem, som s nimi. Oni sa neprídu pomaznať na dve hodiny, je to len chvíľa a ja si uvedomujem, že sú to prchavé momenty a bude ich čoraz menej.

Má niekto z vás právo veta? Alebo sa naozaj viete vždy dohodnúť?

Nakoniec sa musíme zhodnúť. Nejdeme hlavou proti múru. Skôr sa musíme v istých prípadoch k niektorým témam vrátiť. Keď máme upratané egá, tak dokážeme akceptovať, že ten druhý má dôvod a zmysel pre svoj pohľad. Ja by som, napríklad, nikdy nešiel v obsahu proti Janke. Ak by niečomu neverila, tak by to nedokázala prezentovať. Bolo by to cítiť a nemalo by to úspech.

Ustupuješ teda viacej ty?

Nie je to ustupovaní. Zo začiatku som to tak možno vnímal, ale teraz viem, že iný pohľad ma obohatí. V konečnom dôsledku sa nakoniec vždy ukáže prečo bol ten pohľad dôležitý.

Vnímaš to podobne aj pri výchove detí? Kto hrá doma prvé husle?

Máme jednoduché pravidlo – vychovávame spoločne. Som rád, že som prítomný otec. Našťastie sme si rodičovské povinnosti vždy delili, obaja sme aj pracovali, aj boli s deťmi. Nebol to tradičný model, že otec je celý deň preč a deti vidí len večer. Teraz sa nám to zúročuje.  Som otec, ktorý stráži hranice a som aj trocha prísny. Ale pristupujem k nim láskavo. Som veľmi kontaktný, takže sa objímame a mojkáme.

Vybudovali ste firmu, ktorá má za sebou niekoľko úspešných produktov. Čo pre teba znamená úspech?

Obaja s Jankou to máme zadefinované jednoducho. Úspech je nástroj ako žiť šťastný život. Prešiel som si aj fázami, kedy sa ego potrebovalo najesť a preplieskalo ma to zľava doprava. Dnes sa už cítim ukotvený v živote. Chceme robiť prácu, ktorá nás baví, pomáhame ňou ľuďom a zarába nám to peniaze na šťastný, spokojný život. Je pre nás dôležité, že keď chceme cestovať, tak ideme na dovolenku. Keď má niektoré z našich detí školskú besiedku, tak sme tam často jediný pár a nevymeškali sme ani jednu. To je pre mňa šťastie a úspech.

Venujete sa oblasti, ktorá má celospoločenský rozmer. Prinášate ľuďom informácie, ktoré formujú životný štýl. Je to dosť veľká zodpovednosť. Ako vás to ovplyvňuje pri výbere obsahu? A do akej miery sa necháte ovplyvniť inzerciou?

Máme presne stanovené poslanie. Pomáhame ľuďom zdravšie žiť. Či už v oblasti pohybu, stravy a aj v ďalších oblastiach, napríklad, v oblasti duševného zdravia. Presne vieme, prečo sme tu, a to nám pomáha pri rozhodovaní o obsahu. Vychádzame z reálnych potrieb našich návštevníkov. Môže sa stať, že nejaký článok nebude úspešný z krátkodobého hľadiska, ale z dlhodobého bude. Niekedy očakávame, že niečo vypáli úplne inak, ako to nakoniec je. Je náročné a krásne zároveň, že nemáme život nalinajkovaný. Máme šťastie aj na dlhodobých klientov. Myslím, že klasická reklama funguje čoraz menej a preto spolu s klientami hľadáme užitočný obsah a spôsoby ako ho prepojiť s ich značkou.

Ako relaxuješ? Janku vidíme cvičiť prakticky denne. Je pohyb prirodzenou súčasťou aj tvojho životného štýlu?

Relaxujem pri knihe. Veľa čítam a rád si pozriem aj dobrý film. Mám rád Marvelovky a tie si pozrieme aj spolu so synmi. Rád spím a našťastie mám tvrdý spánok, takže by som dokázal prespať aj tretiu svetovú. A, samozrejme, si viem vyčistiť hlavu aj pri pohybe a športe. V rámci psychohygieny behávam. Bicyklujem a plávam spolu s rodinou, čo je naozaj skvelé.

Z tvojich skúsenosti, čo by si poradil začínajúcim podnikateľom?

Ľudia často vidia to, čo chcú vidieť. Tí, čo už majú skúsenosti s podnikaním, vedia, že za každými úspechom je veľa tvrdej práce. Je dôležité vybrať si oblasť, ktorú majú radi a naozaj ich to baví. Začiatky sú aj o mnohých pádoch a prekážkach, preto je potrebné venovať sa niečomu, čo máme naozaj radi a preto vytrváme. Netreba sa báť a vypýtať si radu. Skúsení podnikatelia radi poradia, ale málokto sa ich pýta alebo sa ich pýta nesprávne. Ľudí zaujíma práve úspech, a nepýtajú sa na cestu – čo im pomohlo, kde urobili chyby, čo by urobili inak. Verím tiež, že pre ženy, ktoré idú podnikať, je dôležité, aby si to dobre nastavili vo vzťahu s parterom. Aby im parter vedel pomôcť a podporiť ich.

Všetci podnikáme v slovenských podmienkach. Žil si v Nemecku, v Čechách aj v Anglicku. Neľutuješ niekedy, že nežiješ a nepodnikáš v zahraničí?

Nikde som nevidel šikovnejších ľudí ako u nás. Sme pracovití, láskaví a milí. Slováci majú obrovský potenciál. Vždy sme sa vedeli presadiť aj v zahraničí. Pozorujem, že ľudia sú takí, ako je ich krajina. Žijeme v extrémoch. Máme vrchy a doliny a tak je to aj v našom živote. Veľa pracujeme, vyhoríme a potom hľadáme rovnováhu. Máme krásnu krajinu, vynikajúcu polohu v rámci Európy, veľa možností, ale ľudia sa málo tešia, málo si užívajú život. Pozorujem tiež, že ženy si neveria. Keby mali sebavedomie mužov, tak by oveľa viacej dosiahli. Tiež mám pocit, že sú medzi nimi veľakrát zbytočné intrigy. Mali by sa viac podporovať a držať spolu.

Priniesli ste na trh celú radu úspešných kníh, vrátane bestselleru ZDRAVÉ RÝCHLOVKY, zbierky fit receptov od trénerov NABITÁ KUCHÁRKA či motivačnej knihy iMAMA. Profesionálne ste združili trénerov na Slovensku v rámci projektu Fit líder. Na čo sa môžeme z vašej kreatívnej dielne ešte tešiť?

Práve v týchto dňoch sme uviedli na trh nový projekt SUPER BODY. Ide o video program zameraný na cvičenie doma. Verím, že ak žena pravidelne cvičí, robí niečo pre seba, tak je šťastnejšia a spokojnejšia. Vtedy to dokáže aj vyžarovať a pritiahne si vzťahy, ktoré potrebuje.

žiadne príspevky na zobrazenie