Lokálna reklama – 10 nápadov, ako začať

0
Lokálna reklama – 10 nápadov, ako začať

Miestna reklama môže pomôcť prilákať zákazníkov malým elektronickým obchodom aj kamenným firmám.

Tu je 10 nápadov na miestnu reklamnú stratégiu vrátane piatich bezplatných možností miestnej inzercie:

1. Spustite miestne digitálne reklamy

Digitálna reklama (alebo online reklama) je akákoľvek reklama, ktorá sa zobrazuje prostredníctvom online kanála. Mnoho typov digitálnych reklám vrátane reklamy vo vyhľadávačoch Google a grafickej reklamy možno zacieliť na konkrétne miesto. Reklamy miestneho vyhľadávania aj miestne grafické reklamy môžu zvýšiť povedomie o miestnej značke a reklamy miestneho vyhľadávania môžu tiež pomôcť používateľom v okolí s konkrétnym zámerom nájsť vašu firmu. Digitálne reklamy sú typom marketingu, ktorý môže byť lacnejší a umožňuje viac demografického zacielenia ako tradičný marketing.

Google Ads účtuje pomocou modelu platby za kliknutie (PPC), v ktorom sa firmám účtujú poplatky iba vtedy, keď používateľ klikne na reklamu. Spoločnosť Google odporúča začiatočníkom začať s rozpočtom medzi 10 a 50 EUR na deň.

2. Hľadajte miestneho sponzora

Sponzorovanie miestnej udalosti vám môže pomôcť zvýšiť povedomie o značke vo vašej komunite a vybudovať vzťahy so súčasnými a potenciálnymi zákazníkmi. Môžete napríklad sponzorovať miestne bežecké preteky výmenou za uznanie v marketingových materiáloch a stánok na podujatí.

Ak chcete maximalizovať potenciál budovania vzťahov, vyhľadajte udalosť, ktorá je relevantná pre váš produktový priemysel. Napríklad bežecký obchod s oblečením môže sponzorovať miestnu bežeckú súťaž a eshop, ktorý predáva omáčky a koreniny vo fľašiach, môže sponzorovať komunitné grilovanie.

Náklady na sponzorstvo podujatia sa líšia podľa podujatia, mesta a úrovne sponzorstva. Vo všeobecnosti buďte pripravení minúť aspoň 250 EUR, aby bolo vaše meno uvedené na marketingových materiáloch, a aspoň 500 EUR na usporiadanie stánku.

unsplash.com

3. Investujte do reklamy na miestnych sociálnych sieťach

Mnoho platforiem sociálnych sietí ponúka reklamy založené na polohe. Firmy môžu napríklad zacieliť reklamy na Facebooku na používateľov na základe ich mesta bydliska alebo spustiť miestne reklamy na zvyšovanie povedomia, čo je špecifický typ reklamy na Facebooku, ktorá sa používateľom zobrazuje na základe blízkosti stanoveného fyzického miesta (napríklad kamennej predajne).

Rovnako ako Google Ads, aj reklama na Facebooku využíva rozpočty kampaní namiesto priraďovania pevnej ceny ku konkrétnemu súboru výstupov. Používatelia si nastavia rozpočet na konkrétne časové obdobie (napríklad deň, mesiac alebo celkovú životnosť reklamy) a Facebook určí, ako a kedy zobrazovať vaše reklamy, aby ste v rámci daného rozpočtu dosiahli čo najlepšie výsledky. Facebook odporúča nenastavovať si rozpočty nižšie ako 1 euro na deň.

4. Optimalizujte svoj firemný profil na Googli

Google ponúka bezplatnú miestnu inzerciu vo forme firemných profilov Google, čo sú firemné záznamy, ktoré určujú, ako sa firmy zobrazujú vo vyhľadávaní Google a vo výsledkoch Máp Google.

Začnite pridaním svojho firemného profilu a požiadaním o overenie od Googlu. Po overení profilu môžete pridať alebo aktualizovať svoju adresu, telefónne číslo, webovú stránku a otváracie hodiny, napísať popis a nahrať fotografie. Môžete tiež pridávať často kladené otázky (FAQ) a odpovede, zhromažďovať recenzie zákazníkov a odpovedať na ne, uverejňovať aktualizácie a povoliť odosielanie správ, aby vás potenciálni zákazníci mohli kontaktovať priamo z vášho profilu.

Pridaním a optimalizáciou firemných profilov Google môžete podporiť optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO). SEO môže zlepšiť kvalitu a množstvo návštevníkov vášho firemného webu. Konkrétne, optimalizácia vášho profilu môže zlepšiť váš lokálny výkon SEO tým, že zvýši pravdepodobnosť, že sa vaša firma zobrazí používateľom vo vašej oblasti.

5. Pridajte sa do miestnych obchodných adresárov

Mnoho miestnych obchodných organizácií vedie bezplatné adresáre miestnych firiem, ktoré sú vytlačené alebo online zoznamy miestnych poskytovateľov služieb a predajcov. Obráťte sa na miestnu obchodnú komoru a skontrolujte národné organizácie, ktoré hosťujú bezplatné online záznamy podľa geografickej oblasti, ako sú napr. Zlaté stránky. Môžete tiež použiť vyhľadávací nástroj na vyhľadanie ďalších miestnych možností zadaním dopytu na vašu polohu a výrazu „firemné záznamy“ alebo „obchodný adresár“.

pexels.com

Pridanie sa do adresára miestnych firiem vám môže pomôcť zvýšiť povedomie o značke. Môže to byť tiež efektívny spôsob, ako zvýšiť predaj, pretože zákazníci, ktorí si prezerajú miestne obchodné adresáre, majú zvyčajne určitý zámer (napríklad sú pripravení urobiť ďalší krok v nákupnom cykle, ako je kontaktovanie firmy alebo nákup produktu).

6. Hovorte na paneli alebo prednášajte

Informujte sa u miestnych obchodných organizácií alebo vzdelávacích inštitúcií o konferenciách alebo rečníckych podujatiach vo vašej oblasti odbornosti. Povýšením svojho osobného profilu môžete zvýšiť povedomie o značke a posilniť autoritu značky. Napríklad, ak vlastníte malú firmu, ktorá predáva štýlové vegánske kožené čižmy do dažďa, môžete na paneli hovoriť o tom, ako sa stať podnikateľom, alebo hovoriť o udržateľnom módnom dizajne. Prispenie na podujatie v úlohe spíkra je častokrát bezplatné.

7. Usporiadajte udalosť

Ak chcete využiť výhody prednášky, ale nemôžete nájsť tu správnu konferenciu, môžete tiež zvážiť usporiadanie vlastného podujatia. Ak máte kamennú predajňu, ktorá je dostatočne veľká, môže to poskytnúť ďalšiu výhodu, že do vášho obchodu privediete viac potenciálnych zákazníkov. Uvažujte o udalostiach, ktoré pridávajú hodnotu komunity, predvádzajú vaše produkty alebo služby a poskytujú zákazníkom príležitosti na nákup.

Napríklad miestna komunitná kaviareň alebo kníhkupectvo môže organizovať čítanie, večer poézie alebo standupu, alebo koncert miestnej kapely. Spoločnosť, ktorá predáva luxusné šampóny pre domáce zvieratá, môže usporiadať workshop na úpravu psov. Špecializovaná predajňa so stolnými hrami môže organizovať týždenné herné večery.

Náklady na hosťovanie udalosti sa líšia v závislosti od typu a miesta udalosti, ale je možné organizovať ju zadarmo alebo udržiavať nízke náklady. Ak plánujete workshop (ako je napríklad stretnutie s maľovaním), môžete tiež zvážiť účtovanie nominálneho poplatku na kompenzáciu nákladov na spotrebný materiál.

pexels.com

8. Podporujte ústnu reklamu

Ústna reklama nastáva, keď spotrebiteľ propaguje spoločnosť vo svojej osobnej sieti. Firmy podporujú túto prax pomocou ústnych marketingových taktík, čo sú taktiky navrhnuté na podporu ústnych odporúčaní. Tu je niekoľko tipov na vyskúšanie:

  • Spustite zákaznícky vernostný program alebo odporúčací program
  • Vyžiadajte si recenzie a odpovedajte na ne
  • Poskytujte vynikajúce služby zákazníkom
  • Prekonajte očakávania zákazníkov pomocou personalizovaných ďakovných poznámok
  • Spustite miestnu súťaž na sociálnych sieťach alebo darček

Ústne reklama môže zvýšiť povedomie o vašej značke, vybudovať dôveru zákazníkov a pomôcť vám prilákať nových klientov. Mnohé ústne marketingové taktiky sú zadarmo – a ak pošlete ďakovné darčeky alebo navrhnete vernostný program, môžete si vybrať úroveň investície, ktorá vám dáva zmysel.

9. Zverejnite stĺpček alebo článok

Opýtajte sa miestnych novín alebo obchodných publikácií, či by nemali záujem o publikovanie pravidelného stĺpčeka pod vaším menom. Napríklad majiteľ obchodu s potrebami pre záhradu môže spustiť mesačné aktualizácie o podmienkach výsadby a sezónnych záhradných aktivitách, zatiaľ čo majiteľ obchodu so športovými potrebami môže spustiť mesačné tipy na rybolov.

Táto stratégia je príkladom content marketingu. Aj keď nebudete priamo propagovať svoje produkty alebo služby, môžete poskytnúť hodnotu cieľovému publiku, aby ste zvýšili povedomie o značke a vytvorili dobré meno. Môžete tiež zahrnúť krátky životopis, ktorý vás identifikuje ako vlastníka firmy a obsahuje názov vašej firmy alebo spätný odkaz na vašu stránku. Niektoré miestne publikácie účtujú poplatok za obchodných prispievateľov, ale mnohé nie.

pexels.com

10. Spustite tradičné reklamy

Tradičná reklama je akýkoľvek typ reklamy, ktorý využíva offline médiá, ako sú tlačené reklamy, billboardy alebo televízne a rozhlasové reklamy. Ak je vašou cieľovou demografickou skupinou vaše miestne publikum, tradičná reklama môže byť stále nákladovo efektívnym spôsobom, ako zvýšiť povedomie o značke a zvýšiť predaj oproti digitálnym reklamám. Svoje cieľové publikum môžete osloviť, aj keď je offline, s príležitosťami na širší dosah v závislosti od umiestnenia reklamy.

Spúšťanie tradičných reklám môže byť tiež efektívnym spôsobom, ako sa zbaviť digitálneho šumu, na ktorý sú spotrebitelia zvyknutí. Ak chcete vybrať tradičný typ reklamy, zvážte svoje obchodné ciele, rozpočet na reklamu a cieľové publikum a vyberte typ média, ktorý je vhodný pre všetky tri.

Napríklad, ak je vaším primárnym cieľom zvýšiť povedomie o značke a zameriavate sa na všetkých dospelých vo vašej oblasti, môžete navrhnúť sériu pútavých billboardov. Ak chcete propagovať nadchádzajúcu udalosť alebo predaj pre mužov vo veku od 40 do 65 rokov, môžete preskúmať publikum miestnej rozhlasovej stanice a zakúpiť si 15-sekundový rozhlasový spot na miestnej stanici obľúbenej pre túto demografickú skupinu.

Náklady na tradičnú reklamu sa líšia v závislosti od typu reklamy, mediálneho výstupu a umiestnenia, ale mesačný billboard v stredne veľkom meste sa môže pohybovať v priemere okolo 100 EUR mesačne a jeden 30-sekundový rozhlasový spot môže stáť medzi 100 do 900 EUR v závislosti od času a rádia.

Prečo je dôležitá lokálna reklama?

Miestna reklama vám môže pomôcť dosiahnuť dominanciu na miestnom trhu, čo môže generovať pozitívne recenzie a odporúčania, ktoré zlepšia reputáciu vašej firmy a zvýšia efektivitu širšieho celoštátneho reklamného a marketingového úsilia.

Ako môžete inzerovať vo vašej oblasti?

Tu je niekoľko populárnych miestnych reklamných taktík:

  • Miestne digitálne reklamy
  • Miestne zacielené reklamy na sociálnych sieťach
  • Bilboardy
  • Reklamy v tlači
  • Rozhlasové alebo televízne reklamy
  • Sponzorstvo podujatí

Zdroj: www.shopify.com

žiadne príspevky na zobrazenie

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu