Lucia Blašková: Najpálčivejším problémom tejto doby je nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily

0
Lucia Blašková: Najpálčivejším problémom tejto doby je nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily

AquaCity Poprad otvorilo svoje brány v roku 2004. Zhovárali sme sa s asistentkou riaditeľa a zároveň marketingovou manažérkou, Luciou Blaškovou. V rozhovore nám prezradila:

  • čo sú najväčšie vychytávky rezortu
  • čo je pri prevádzke najnáročnejšie
  • aké služby ponúka zimným návševníkom
  • aké atraktívne podujatia sa v AquaCity konajú
  • v čom sú výnimočné ich wellness služby
  • čo odporúča navštíviť akčným ženám

Čím sa odlišujete od ostatných podobných zariadení?

Náš aquapark okrem svojej veľkosti a množstva bazénov je odlišný napríklad tým, že priamo jeho súčasťou je ubytovanie v luxusných hoteloch: Seasons, ktorý práve v minulom roku prešiel komplexnou rekonštrukciou, Mountain View, a doslova cez cestu je hotel Riverside. Hosť má tak možnosť pohodlne v papučkách a župane prejsť priamo do termálnych bazénov s teplotou do 38C.

Okrem toho, že ponúkame zábavu pre celú rodinu, skutočne od 0 do 99 rokov, rozvíjame viac koncept – relax – zdravie – krása. V našom aquaparku je výnimočný 50 m bazén olympijských rozmerov, kryocentrum a po novom aj klinika krásy. Doplnili sme tak komplex klasických aquaparkových služieb (bazény, animačné program, vodné atrakcie, tobogány, detské kútiky aj so stráženou škôlkou) o ďalšie služby, taka by hosť nemusel náš rezort opúšťať a našiel všetky služby pod jednou strechou.

Ako sa pohybuje návštevnosť? Kedy ste mali najväčší počet návštevníkov?

Návštevnosť nášho aquaparku je v posledných rokoch stabilná, vždy s nejakým nárastom v porovnaní rokov. Rádovo sa jedná o niekoľko sto tisíc klientov ročne. Najviac klientov mávame počas letnej sezóny, voda a bazény k letu a slnku jednoducho patria.

Viesť takýto rezort je určite náročné. S akými problémami sa pri prevádzke stretávate najčastejšie?

Najpálčivejším problémom tejto doby pre zamestnávateľa je nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily. Zvlášť v regióne, kde je veľká konkurencia zamestnávateľov v cestovnom ruchu – pod Tatrami, je bitka o každého zamestnanca s chuťou pracovať, a je výzvou motivovať ho a udržať z dlhodobého hľadiska. Technické a prevádzkové otázky sa riešia niekedy jednoduchšie (úsmev).

AquaCity je prepojené s viacerými hotelmi. Čo je pre nich špecifické a pre koho sú vhodné na pobyt?

Naše hotely sú multifunkčné. Vďaka nášmu konceptu – prepojeniu aquaparku, skvelého wellnessu a zábavy sú našimi klientmi predovšetkým rodiny s deťmi. Hotely sú tomu prispôsobené aj typom ubytovania a izbami – máme v ponuke mezonetové, rodinné a apartmánové ubytovanie. Avšak nie je to jediná klientela. Veľkorysé kongresové priestory s moderným vybavením (a bezkonkurečným výhľadom) s kapacitou až do 350 osôb nás predurčujú byť aj výborným miestom pre usporiadávanie firemných akcií, kongresov aj súkromných eventov. To znamená, že ďalšou častou skupinou je napr. biznis klientela.

Vyhľadáva nás aj veľa jednotlivcov či párov, ktorí si chcú užiť relax, podporiť zdravie, urobiť niečo pre svoje telo alebo si jednoducho oddýchnuť v prostredí, kde nemusia nikam chodiť a nič riešiť, lebo je o nich ako o hostí komplexne postarané.

Ceremoniálna sauna

AquaCity je známe pre svoje wellness služby. Čo by ste odporučili našim čitateľkám vyskúšať?

Určite populárne saunové show. Pri nich tých 15 minút v saune, ktoré sú niekedy nekonečné, zbehne tak že ani neviete, kedy ste sa stihli poriadne zapotiť, okrem toho naši skúsení sauna masteri aj poučia o správnosti saunovania a postupoch. Po saune jednoznačne odporúčame napríklad prírodnú pedikúru – rybičky Garra Ruffa, thajské či klasické masáže, ale čo je našou novinkou – sú profesionálne lekárske služby estetickej dermatológie v Interklinik Poprad.

Prečítajte si aj päť tipov na knihy

Aké služby si u vás môžu klienti vychutnať v zimnom období?

Teplo našich bazénov – až do 38C, luxusné dvojpodlažné wellness centrum s viacerými typmi suchých i parných sáun a privátnym bazénom. Samozrejme, lyžiari si takisto prídu na svoje, okrem skipassov, ktoré sú súčasťou pobytových balíkov, máme pre nich pripravený servis aj v podobe vlastného skibusu. Výnimočným je v tomto náš hotel Horizont Resort v Starej Lesnej, kde je k dispozícii aj lyžiareň s ozónovým sušením a pokiaľ príroda dovolí – tak aj klzisko. Nemôžem opomenúť après ski relax vo vírivke Sky Lounge na streche hotela s exkluzívnym výhľadom priamo na Tatry.

Zvyknete pripravovať špeciálny program na Silvester?

Kedysi sme organizovali bazénové party v aquaparku, od týchto projektov sme však ustúpili a rozhodli sa, že naši ľudia nech si oddýchnu a trávia Silvester so svojimi rodinami. V hoteli však usporiadaváme Silvestrovský program iba pre hotelových hostí, zvyčajne ho štylizujeme medzinárodne, nakoľko klientela našich hotelov je z rôznych krajín. Jeho súčasťou sú vždy hudobné vystúpenia, atraktívna tombola, skvelé gurmánske zážitky a zábava zvyčajne do skorého rána.

V akom predstihu si treba u vás zvyčajne zarezervovať pobyt?

Naše hotely práve svojim výnimočnými službami sú naozaj vyhľadávané, percentá obsadenosti každým rokom lámu rekordy. Najviac sú žiadané víkendy, odporúčame skutočne rezerváciu vopred. Vždy to ale závisí od sezóny, leto a zima sú najrušnejšie. Váš rezort sa využíva aj na organizáciu rôznych podujatí.

Skúste spomenúť nejaké zaujímavé eventy, ktoré sa v AquaCity uskutočnili.

Veľmi výnimočným eventom je napríklad Fashion Charity Night, ktorú organizujeme pod záštitou módnej návrhárky Jany Pištejovej, už 6 rokov. Táto akcia má za cieľ poukázať a upriamiť pozornosť na rodiny a situácie, kde je sociálna situácia zvyčajne slabá a bohužiaľ rany osudu zvyčajne týmto ľuďom pridajú ešte v podobe napríklad zdravotných problémov…

Vyberáme vždy iba rodiny z regiónu spod Tatier. Dôvodom je to, že ako veľká spoločnosť sme pravidelne oslovovaní rôznymi združeniami a jednotlivcami s prosbou o pomoc, a chceli sme to zastrešiť nejako koncepčne a získať aj ďalších partnerov, a tým pádom väčší objem financií a materiálnej pomoci, ako by sme možno dokázali alebo mohli niečo urobiť sami.

Takto sa nám za týchto 6 rokov podarilo vyzbierať rôznou formou už viac ako 170-tisíc EUR, a pomôcť viac ako 25 rodinám, s väčšinou týchto rodín sme stále v kontakte a sledujeme ako sa im darí. Je to pre nás neuveriteľná skúsenosť a robíme tento event s veľkým presvedčením, že to má zmysel, o čom sme presvedčili a presviedčame každý rok ďalších a ďalších partnerov.

Ako si zadeľujete svoj čas? Čo všetko máte na starosti?

Osobne pracujem jednak ako asistentka riaditeľa ale zároveň mám na starosti aj marketing, predovšetkým zahraničné trhy, takže moja práca nikdy nie je nudná ani stereotypná, naopak veľmi kreatívna a dynamická. Zadeľovanie času závisí od aktuálnej sezónnosti či rozpracovaných projektov. Niekedy mám deň, kedy som schovaná za počítačom a ako si zaň sadnem, tak odídem až večer, ale potom zase prídu dni, kedy máme viac priestoru na kreatívu a tie mám najradšej, pretože pri našich brainstormingoch býva skutočne veľká zábava, sme v našej spoločnosti celkovo skvelý tím.

Aké máte ďalšie plány do budúcnosti?

V AquaCity Poprad sme v jeseni spustili rekonštrukciu ďalšieho hotela, pripravujeme luxusnú wellness oázu vo Vysokých Tatrách, neďaleko hotela Horizont Resort – Hotel Hills ****. Priamo v našom aquaparku sa však udeje rovnako mnoho noviniek, tou najväčšou z nich budú dlho očakávané nové tobogány a vynovenie vonkajšieho areálu. Veľká rekonštrukcia sa začne už na jar a bude pokračovať v etapách počas celého roka, dotkne sa aj aqua recepcia, turniketov a systémových nastavení, veríme že to naši návštevníci ocenia, prídu sa pozrieť a skúsiť osobne.

 

 

žiadne príspevky na zobrazenie