Kouči, grafici, fotografi, majitelia komunitných centier, malí podnikatelia, handmade tvorcovia, autori, cukrári či prevádzkovatelia malých kaviarničiek – Instagram marketing je pre vás ako stvorený.
Je to efektívny spôsob, ako dať o sebe, svojich službách/výrobkoch/projektoch a hodnotách vedieť jedným klikom do celého sveta (alebo aspoň do slovenských končín).
Instagram je mocná marketingová platforma a bola by škoda nevyužiť ju na zvýšenie povedomia o vás, vašej značke a vašom prínose pre spoločnosť. A to za optimálnu investíciu s vysokou finančnou návratnosťou.
Možno pre vás bude prekvapením, že mnohí INSTApodnikatelia cez Instagram zarábajú. A to rýchlo a bez nutnosti mať web. Ak vás téma zárobku cez Instagram zaujíma, chcem like a do komentu oblasť, v ktorej podnikáte. Ak vyzbierame dostatočný počet likes pod týmto článkom na Facebook fanpage @akčnezeny.sk, v ďalšom článku nájdete návod, ako na to.
Ak do vašej marketingovej stratégie zapadá Instagram ako nástroj pre promo a zvýšenie predaja, potom si poznačte tieto dôležité body. Bez nich marketing na Instagrame bude pokrivkávať. A marketing je mocný kamarát.
https://www.instagram.com/p/BeIY53yFHMT/?taken-by=instaranajky
Instagram je vizuálna sieť. Potrebujete mať premyslenú celú schému, farebnosť a témy postovania. Okrem toho vytvoríte media a kontent (obsahový) plán. Musíte byť flexibilní, aktívni, ba až proaktívni, vynaliezavi, hraví a interaktívni. Vytvorte závislosť na sebe alebo na obsahu, ktorý postujete, a máte potencionálnych zákazníkov pre ľubovoľnú službu alebo výrobok z vašej dielne.
Foto: Mária Takáčová
Mám 10 užitočných tipov pre úspešný INSTAMARKETING:
TIP 1: Stiahnite si/kúpte si/nafoťte si kvalitné foto – konkrétne zobrazujúce predmet vášho podnikania/pointu/niche. Nekvalitné foto/video môžete pridávať do stories – to sa môže pre väčšiu humanizáciu značky.
TIP 2: Kombinujte fotky tak, aby spolu ladili a pôsobili harmonicky (ak používate filtre, zvoľte si jeden). Vybudujte si vlastnú vizuálnu stratégiu. Vytvorte si svoju obsahovú stratégiu na mesiac dopredu. Predpripravte si text a stále myslite na to, čo sa má na konci mesiaca odohrať – cieľ.
TIP 3: Postovanie s presnou stratégiou s konkrétnym cieľom. Pri práci na Instagrame sa nehráme a nesurfujeme. Je to vedomý a strategický proces plný presných meraní a vyhodnocovaní.
TIP 4: Účet musí vyzerať prehľadne a jasne. Kto ste, čo ponúkate, v čom ste zaujímaví, aký úžitok z vás sledovateľ má, koľko stojí tovar, ako ho objednať?
TIP 5: Instagram nie je hypermarket, sem človek nepríde nakupovať. Ale odsledovať príbeh, inšpirovať sa a (ne)vyjadriť sympatie k vám. A až na základe dôvery vo vás a chutnosti ponúkaného si vyberie, že si to „niečo“ kúpi práve od vás. Do postovania pridávajte aj vlastné fotky – resp. svoje postrehy, ktoré majú tvoriť cca 30% z celkového postovania. Podeľte sa svojimi myšlienkami, humorom, názormi alebo osobným príbehom.
TIP 6: Produkty foťte pri ich použití… Nepostujte sterilne položené na bielom presvetlenom povrchu bez dotvorenia celej atmosféry a dojmu. Sme na sociálnej sieti a ľudia kupujú od ľudí. V popise dajte detailný popis ľudskou rečou, prečo to klient chce mať.
TIP 7: Zapojte svojich followerov do komunikácie, reakcií, komentov a likes. Požiadajte, aby vás tagovali alebo použili váš unikátny hashtag (#instabreakfast, #instaranajky), usporiadajte medzi návštevníkmi súťaž a výhercu pozvite na kávu! Pracujte s UGC (obsahom, ktorý vytvoria vaši klienti a postujú to vo svojom feed-e) a repostujte, ďakujte, komentujte.
Ak práve plánujete usporiadať súťaž, pozrite si užitočné informácie na LIVE vysielaní na Instagrame z účtu „@instaranajky“ v stredu o 9:00 ráno. Na instaraňajkách nájdete zaujímavosti, tipy, triky a nápady, ako Instagram používať efektívne a prosperujúco. V stredu 24.1.2018 sa venujeme téme „giveaways“- súťaže a darovačky na Instagrame – pre a proti a ako na to?
TIP 8: Spájajte sa s inými hráčmi vo vašom odbore. Nahrávajte im, komentujte a vytvárajte online vzťahy a prepojenia. Budete povšimnutí a prepojiteľní s ich followermi.
TIP 9: Analyzujte metriky z „insights“. Pozrite si, či vám pribúdajú followeri. Ako reagujú na jednotlivé posty. Optimalizujte obsah vzhľadom na populárnosť u vášho publika. Sledujte, koľko ľudí prešlo na váš web (resp. na vami zadané linky v BIO).
TIP 10: Nákupy cez Instagram sú emocionálnou záležitosťou blízkou ženám, t.j. do 3 sekúnd padne rozhodnutie o kúpe alebo nekúpe. Potom už len racionálnych pár faktov a je to.
P.S. Každá sociálna sieť komunikuje s inou cieľovkou. Neodporúčam ten istý obsah zdieľať v rovnakom znení a s rovnakým vizuálom na všetkých sociálnych platformách – vaši klienti stratia dôvod navštíviť všetky a vy nebudete stíhať sýtiť všetky platformy rovnako kvalitne. Rozhodnite sa pre najefektívnejšiu sieť z hľadiska zapojenosti publika/konverzie a pracujte prioritne na nej.
Ak vás Instagram zaujíma, pridajte sa k nám do skupiny na instagrame- instaranajky alebo na facebooku – #instabreakfast a ostaneme v kontakte.
Vaša TAMI (@tamiinspira)
https://www.instagram.com/p/Bd-LZlblRpT/?taken-by=instaranajky