Máte už svoju digitálnu vizitku? Viete, aké množstvo výhod má?

0
Máte už svoju digitálnu vizitku? Viete, aké množstvo výhod má?

Čo je digitálna vizitka? Digitálna vizitka je počítačový súbor obsahujúci kontaktné informácie vrátane textu a multimédií, ktoré možno elektronicky zdieľať medzi zariadeniami. Keďže jej používanie stále nie je také rozšírené, niekedy ju možno označiť ako virtuálnu alebo elektronickú vizitku.

Ako všetky tieto definície naznačujú, ide v podstate o digitálnu verziu fyzickej vizitky. V skutočnosti môže byť tlačená vizitka naskenovaná a nahraná do počítača technicky považovaná za digitálnu vizitku. Samozrejme, digitálna vizitka môže byť oveľa viac ako statický obrázok, ako uvidíme neskôr. Najprv sa však pozrime na to, ako presne tieto súbory fungujú.

Ako vznikajú digitálne vizitky

Tradičný typ súboru používaný na ukladanie kontaktných informácií sa nazýva vCard (virtuálna karta) alebo VCF (virtuálny kontaktný súbor) – ide o to isté. Počítače Mac a PC sa dodávajú so vstavanými možnosťami vytvárania a čítania súborov vCard prostredníctvom vstavaných aplikácií.

Aplikácie tretích strán, ako sú Gmail, Outlook a služby CRM (riadenie vzťahov so zákazníkmi), ako Hubspot a Salesforce, tiež čítajú a ukladajú informácie vCard do zoznamov kontaktov. Vždy, keď vytvoríte nový kontakt v nejakej forme aplikácie na odosielanie správ, v skutočnosti vytvárate nový súbor vCard.

Vizitka vCard alebo VCF vytvorená pomocou Kontaktov Google
Pomocou Gmailu môžete vytvoriť a exportovať súbor VCF alebo vCard prostredníctvom aplikácie Kontakty

Formát súboru vCard je schopný ukladať text a obrázok ako profilový obrázok. Spôsob, akým sa všetky tieto informácie zobrazujú, závisí od aplikácie, ktorá ich číta. Celkovo vzaté, vCard sú relatívne starým formátom súborov a trochu obmedzené v tom, čo môžu dosiahnuť – väčšinou pozostávajú z polí na zadávanie textu.

Existujú aj aplikácie na vytváranie digitálnych vizitiek, ktoré vytvárajú svoj vlastný formát súborov pomocou cloudového úložiska pre vaše údaje a zoznam kontaktov. Tieto sú zvyčajne založené na prispôsobiteľných šablónach dizajnu. Ak chcete byť kreatívnejší, musíte v podstate spolupracovať s dizajnérom a vývojárom.

Prečítajte si: 11 tipov na vytvorenie vizitiek

Ako sa zdieľajú digitálne vizitky

Vytvorenie digitálnej vizitky je jedna vec, ale ako by ste mali odovzdať niečo, čoho sa nemôžete dotknúť? Najbežnejšie metódy zahŕňajú adresu URL, prílohu e-mailového podpisu a/alebo QR kód, ktorý môže potenciálny klient naskenovať priamo z vášho telefónu alebo tlačeného zdroja.

Ak ste svoju vizitku vytvorili prostredníctvom služby na vytváranie digitálnych vizitiek alebo kontaktnej aplikácie, ako je Gmail, tento program bude mať svoje vlastné špecifické pokyny na jej zdieľanie.

Tlačený dizajn vizitky s QR kódom
Vytlačený QR kód môže priviesť potenciálnych klientov k vášmu súboru virtuálnych kontaktov. Návrh vizitky od maxgraphics

Ďalšou možnosťou je NFC alebo komunikácia v blízkom poli. Táto technológia bezdrôtovo prenáša dáta, najčastejšie využívané platobnými službami, ako je Apple Pay.

V tomto kontexte kupujúci pripojí svoj telefón k zariadeniu, ktoré automaticky zaznamená informácie o jeho kreditnej karte. Tento prístup však nie je najpraktickejšou možnosťou zdieľania vizitiek, pretože na čítanie prenášaných údajov potrebujete samostatné zariadenie špecifické pre NFC.

Výhody digitálnych vizitiek

Výhody, ktoré majú virtuálne vizitky v porovnaní s tlačou, sú tak ohromujúce, že by bolo zmysluplnejšie položiť si otázku, prečo je tlač vizitiek ešte stále aktuálna.

Pozrime sa na niektoré z najzrejmejších výhod digitálnej vizitky:

  • Okamžitá integrácia so zoznamami kontaktov. Toto je hlavná výhoda: namiesto toho, aby ste dúfali, že príjemca vašej vizitky ju okamžite nevyhodí a nakoniec sa rozhodne pridať si vás do svojich kontaktov, digitálne vizitky sa automaticky integrujú so zoznamami kontaktov.
  • Odkazy, na ktoré sa dá kliknúť. Všetko, čo musí prijímač urobiť, je klepnúť na vaše telefónne číslo alebo ikonu sociálnych médií, aby vás kontaktoval.
  • Žiadne baktérie. V dôsledku globálnej pandémie je sanitárna možnosť vždy tou správnou voľbou.
  • Žiadne náklady na tlač. Hoci niektorí výrobcovia digitálnych vizitiek účtujú predplatné za ukladanie vašich údajov, je to oveľa lacnejšie ako náklady na hromadnú tlač kariet.
  • Prispôsobivé. Ak ste sa pri prvom prechode pomýlili, zmenia sa vaše údaje alebo vás jednoducho omrzí dizajn, môžete ho jednoducho zmeniť. Pri tlačových kartách je zmena informácií nákladný a nehospodárny proces, ktorý vás núti znova vytlačiť novú dávku.
  • Nekonečná ponuka. Nikdy sa vám neminú karty a budete musieť znova hľadať tlačiarne.
  • Viac kreatívnej slobody. Na rozdiel od dizajnu tlače nie sú farby a veľkosť obmedzené (aj keď sa odporúča zamerať sa na rozmery mobilného telefónu).
  • Multimediálne schopnosti. S digitálnymi súbormi sú možné videá a animácie.
  • Viac príležitostí na zdieľanie. Tlač kariet vyžaduje osobnú interakciu. Digitálna vizitka môže byť často pripojená náhodne k podpisu e-mailu. Niektorí tvorcovia virtuálnych kariet sa môžu dokonca integrovať s inými digitálnymi aplikáciami tretích strán, ako je Zoom, čo vám umožní umiestniť vaše osobné údaje a QR kód do virtuálneho pozadia.

    Virtuálna vizitka zakomponovaná do pozadia Zoom
    Virtuálne vizitky je možné integrovať s inými digitálnymi aplikáciami, ako je napríklad Zoom. Obrázok cez Sansan

Ako je to ale s výhodami tlače vizitiek oproti digitálnej?

Ako si viete predstaviť, nie je ich veľa. Za zmienku však stojí skutočnosť, že hmatové efekty, ako sú textúry alebo ražba, sú možné len prostredníctvom tlače. Dotyk je primárny zmysel spojený s pamäťou, takže by ste na to nemali zabúdať. A ako vždy, je potrebné povedať niečo o fyzickej prítomnosti tlačovej karty – zaberá miesto a má váhu – zatiaľ čo na digitálne produkty, ktoré existujú len vo virtuálnom svete, možno ľahšie zabudnúť.

Ale v skutočnosti nemusíte vyberať jedno pred druhým. Digitálnu vizitku môžete navrhnúť rýchlo a lacno, pričom si ponecháte kopu vytlačených kariet pre špeciálne situácie. Môžete tiež zahrnúť QR kód na tlačové karty, aby sa váš súbor VCF ľahko integroval s telefónnymi kontaktmi klienta. Napriek všetkému sa rýchlo blížime k bodu, keď nebudete mať digitálnu vizitku, bude to pre vás nevýhoda a to isté nebude vždy platiť pre tlač.

Ako vytvoriť digitálnu vizitku

Pred vytvorením virtuálnej vizitky začnite prideľovaním všetkých potrebných informácií a mediálnych aktív. Proces navrhovania bude plynulejší, ak ho budete mať po ruke a môžete ho dať dizajnérovi alebo ho zadať do tvorcu šablón. A ak ste tak ešte neurobili, mali by ste sa uistiť, že ste si vytvorili osobnú identitu značky vrátane loga, farebnej schémy a písiem.

Dizajn od by vanessarnaynard

Digitálne vizitky môžu obsahovať všetky štandardné informácie ako na tlačenej vizitke, ale sú schopné aj viacerých funkcií, ktoré môžete využiť. Tu je niekoľko príkladov typických informácií, ktoré budete potrebovať pre digitálnu vizitku:

  • Meno a priezvisko
  • Názov pracovnej funkcie
  • Názov firmy
  • Slogan vysvetľujúci, čo robíte/ponúkate
  • Fotografia a/alebo logo
  • Telefónne číslo
  • Email
  • Všeobecná poloha (mesto, štát)
  • Odkazy na webové stránky
  • Odkazy na sociálne siete (čokoľvek relevantné pre vašu firmu od Twitteru po Twitch)
  • Multimédiá (t. j. vysvetľujúce/úvodné video)
  • Tlačidlo Uložiť/Stiahnuť (stiahne váš nespracovaný súbor VCF alebo vCard do kontaktov prijímača)
  • Tlačidlo zdieľania (v prípade, že príjemca pozná niekoho iného, ​​kto potrebuje vaše služby)

Čo sa týka dizajnu vizitiek, aj vo virtuálnom svete platí, že menej je niekedy viac.

Je dôležité poznamenať, že hoci digitálne vizitky dokážu zobraziť viac informácií – vrátane videí a animácií – účelom vizitky je predať sa rýchlo a stručne. Inými slovami, menej je viac. Nezahlcujte diváka príliš veľkým množstvom informácií – vaše webové stránky, životopis alebo LinkedIn profil môžu vyplniť medzery. Suma sumárum, všetko by sa malo zmestiť do rozmerov obrazovky mobilného telefónu a malo by sa dať ľahko prelistovať.

Návrh vizitky pre zabávača

Vyberte si spôsob vytvorenia virtuálnej vizitky

Existujú dva základné prístupy na vytvorenie digitálnej vizitky: Pomocou šablóny alebo vytvorenie vlastného dizajnu.

Webové stránky výrobcu digitálnych vizitiek

Existuje niekoľko rôznych webových stránok, ktoré vám umožňujú vytvoriť si vlastnú digitálnu vizitku pomocou ich softvéru (fungujú takmer rovnako ako tvorcovia webových stránok). V podstate si vytvoríte účet na stránke, zaplatíte poplatok a prevedie vás krokmi k výberu šablóny, prispôsobeniu detailov, ako je farba, a zadaniu vašich informácií.

Niektoré z obľúbenejších stránok, ktoré sa špecializujú na digitálne vizitky sú: HiHello, Sansan, about.me alebo Cardpage. A samozrejme môžete použiť aj aplikáciu Kontakty Gmailu na vytvorenie základnej digitálnej vizitky. Všetky tieto aplikácie (a všetky ostatné, s ktorými sa stretnete) budú mať rozdielne ceny a funkcie, takže si prejdeme niekoľko tipov, ako ich porovnať.

Vyberte šablóny podľa:

  • Cena. Skontrolujte, či účtujú jednorazový poplatok alebo prebiehajúce predplatné.
  • Integrácia medzi aplikáciami. Očakávajú, že budete používať ich vlastnú aplikáciu kontaktov, alebo sú prepojení s kontaktnými aplikáciami tretích strán? Musia mať aplikáciu aj príjemcovia vašej vizitky?
  • Výber šablóny. Aká rozmanitá a kreatívna je ponuka ich šablón? Vyzerajú všetky rovnako? Aké možnosti prispôsobenia existujú?
  • Bonusové funkcie. Niektoré aplikácie sa dodávajú s jedinečnými možnosťami zdieľania, ako je vytváranie pozadia zväčšenia informácií z vašej vizitky alebo zahrnutie tlačidiel zdieľania na vašej vizitke.
    Recenzie. Trustpilot a site jabber vám pomôžu zmerať spokojnosť zákazníkov.

Výhodou použitia stránky na tvorbu šablón je, že ide o rýchly, jednoduchý a lacný proces. Väčšina ľudí skutočne potrebuje funkčnú digitálnu vizitku na zdieľanie kontaktných údajov bez všetkých okrás, a tieto aplikácie to dokážu jednoducho.

Samozrejme, nevýhodou je, že nezískate kreatívny alebo jedinečný dizajn, čo môže sťažiť vyniknutie. To bude oveľa väčší problém, keď sa digitálne vizitky rozšíria a tie isté šablóny sa začnú objavovať znova a znova.

Vlastný dizajn digitálnej vizitky od začiatku

Vytvorenie digitálnej vizitky od nuly môže byť komplikovanejší a nejasný proces, ale výsledky originálnejšieho a výnimočného dizajnu stoja za to. To zahŕňa uzavretie zmluvy s dvoma rôznymi odborníkmi: dizajnérom a vývojárom. (Poznámka: niektorí freelanceri robia oboje, ale z väčšej časti sú dizajn a vývoj samostatné disciplíny – umenie vs. informatika).

Dizajnér je zodpovedný za vytvorenie vizuálneho vzhľadu vašej digitálnej vizitky. Mohli by ste, samozrejme, zastaviť, ale v skutočnosti by vám zostal statický digitálny obraz. Ak chcete, aby bola vaša digitálna vizitka interaktívna, zdieľateľná a schopná integrácie s kontaktmi príjemcu, potrebujete niekoho, kto je schopný písať kód: vývojára.

Odporúča sa, aby ste sa najskôr poradili s vývojárom – stránky ako jaspravim.sk vám môžu pomôcť nájsť nezávislých vývojárov. V podstate sa musíte uistiť, či má vývojár skúsenosti s digitálnymi vizitkami alebo dokáže vytvoriť digitálny súbor, ktorý funguje dostatočne podobne.

Bežným riešením je vytvorenie vlastnej digitálnej vizitky vo forme mobilnej webovej stránky prepojenej s vašou osobnou webovou stránkou. To by malo zahŕňať výrazné tlačidlo Stiahnuť prepojené so súborom vCard, ktorý ste vytvorili pomocou preferovanej aplikácie kontaktov. Pretože technológia a metódy na vytváranie vlastných digitálnych vizitiek sa stále vyvíjajú, vývojár bude mať o tejto téme viac vedomostí.

Za predpokladu, že vývojár môže robiť to, čo požadujete, mali by ste tiež získať predstavu o jeho požiadavkách na súbor návrhu: aký formát súboru potrebuje, aké efekty môže a aké nemôže robiť atď. Akonáhle budete mať tieto požiadavky, môžete začať hľadať nezávislého dizajnéra.

Dizajn od coric design

Vytvorte dizajn virtuálnej vizitky

Ak ste si vybrali prístup založený na šablóne, vytvorenie dizajnu je také jednoduché, ako postupovať podľa pokynov výrobcu a zadať svoje údaje podľa pokynov. Tieto stránky sú určené na použitie pre nedizajnérov, takže proces je často veľmi jednoduchý.

Ak pracujete s dizajnérom, najprv budete musieť vytvoriť projekt, ktorý bude obsahovať všetky vaše mediálne aktíva, pozadie vašej značky, estetické preferencie a vzorové návrhy a požiadavky na typ súboru. Je dobré spustiť prvotný návrh dizajnu od vývojára, aby ste sa uistili, že je schopný ho technicky implementovať. To je dôvod, prečo je dôležité vopred uzavrieť zmluvu s developerom. Za predpokladu, že je všetko v poriadku, všetko, čo musíte urobiť, je zhromaždiť hotové dizajnové súbory, zaplatiť dizajnérovi a odoslať súbory vývojárovi.

Keď máte funkčnú digitálnu vizitku, vytvorte si QR kód s odkazom na ňu. Uložte si to do telefónu a vyskúšajte to na priateľovi, aby ste sa uistili, že dostane vašu digitálnu vizitku. A nakoniec budete mať svoju vlastnú digitálnu vizitku!

Digitálne vizitky sú budúcnosťou

Digitálne vizitky sú veľmi užitočné a dokážu oveľa viac ako ich tradičné tlačové predchodcovia. Ako sa naša závislosť od digitálnych médií zvýšila – najmä v dôsledku pandémie – virtuálne vizitky sa objavujú čoraz viac. Webové stránky pre tvorcov založené na šablónach v súčasnosti poskytujú najjednoduchší spôsob, ako využiť tento trend. S rastúcim dopytom však môžeme očakávať nárast kreatívnych digitálnych vizitiek na mieru. Ak to chcete teraz urobiť, zvážte spoluprácu s profesionálnym dizajnérom.

Zdroj: 99designs.com

žiadne príspevky na zobrazenie