Milan Halgaš: Gastro a reštauračný segment ďalšie absolútne zatvorenie neznesie

0
Milan Halgaš: Gastro a reštauračný segment ďalšie absolútne zatvorenie neznesie

Segment reštauračných, stravovacích a kaviarenských služieb. To je segment HORECA. Prečo potreboval pomôcť v čase pandémie? A kto mu pomohol? Zúčastnili sme sa tlačovej konferencie, ktorá sa uskutočnila priamo na malebnom brehu Dunaja v reštaurácii Dunajský Pivovar. Prečo práve tu?

Počas pandémie zatvorených 62% prevádzok

Počas karantény v marci a v apríli bolo zatvorených 62% prevádzok v segmente HORECA a prakticky všetky hotely, kaviarne a reštaurácie. Legislatívne opatrenia spôsobili celému segmentu na Slovensku prepad príjmov až o jednu štvrtinu v období od marca do júna. Dnes je síce 94% percent podnikov opäť v prevádzke. Obrat je však sotva polovičný a neistota stále pretrváva. Aj počet zahraničných turistov kolíše.

Coca-Cola sa rozhodla pomáhať

Spoločnosť Coca-Cola sa rozhodla svojimi produktami podporiť hotely, kaviarne a reštaurácie pri obnovovaní ich podnikateľských aktivít v časoch pandémie Covid-19. Segment HORECA, ktorý tvorí 40% obratu nápojového výrobcu. Patrí k vôbec najciteľnejšie zasiahnutým podnikateľským segmentom. Práve preto sa Coca-Cola rozhodla spustiť kampaň Open Like Never Before/Otvorené ako nikdy predtým. Kampaň vyzýva zákazníkov, že hoci už všetko nebude ako predtým, svojou návštevou pomôžu reštauráterom. Svojou troškou prispejú k tomu, že svet bude lepší a zároveň skromnejší. Coca-Cola priamo pomohla aj Dunajskému pivovaru, aby mohol znova otvoriť svoje dvere návštevníkom, preto podujatie bolo práve tu.

Prečítajte si o najlepšej reštaurácii v Prahe, ktorú vlastní mama 7 detí

Formy pomoci

„Rozmýšľali sme, akým spôsobom budeme podporovať našich partnerov, našich zákazníkov a na druhej strane aj náš bežný život. Veď predsa len, každý z nás na konci dňa je bežný človek. Rád si zájde na dobrý drink, na dobré jedlo alebo len tak si posedieť s priateľmi. Preto sme sa v rámci tejto iniciatívy rozhodli investovať do toho veľmi významného segmentu. Investícia nebola len mediálna, smerovala najmä k našim zákazníkom, k našim partnerom. Keď sme sa nimi bavili, ako by sme ich mohli podporiť, čo by riešilo ich potreby v tejto komplikovanej situácii, tak sme sa rozhodli, že ich budeme počúvať a budeme sa snažiť naplniť ich potreby tak, aby sme reálne pomohli slovenským a českým zákazníkom. Zabezpečili sme preto sedenia predovšetkým na vonkajšie terasové sedenia a rôzne slnečníky. Vo viac ako 5000 prevádzok sme bezplatne dodali nápoje tak, aby zákazníci pri postupnom uvoľňovaní opatrení neboli nútení investovať peniaze do nákupov. Takto sme im pomohli a naštartovali celý biznis Horecy. Konkrétne na začiatku augusta sme chceli priniesť trošku radosti a priniesli sme bezplatne viac ako 100 000 fliaš Coca-Coly do vybraných reštaurácií a podnikov“, vymenúva Mária Kolarovská, obchodná riaditeľka pre Slovensko, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Prečítajte si aj ako vybrať zaujímavé jesenné doplnky do bytu, či domu?

„Cielene sme oslovili okolo 4000 prevádzok, aby sme vedeli, čo sa deje, akým spôsobom dokážeme reagovať na túto situáciu a hlavne sme sa pýtali, ako dokážu oni reagovať. Darilo sa tým, ktorí sú a boli aktívni. To znamená tí, čo robili rôzne akcie, alebo rôzne rozvozy.

Prvá oblasť bola pomôcť podporiť našich zákazníkov tak, aby ich to stálo čo najmenej. Takže sme pre viac ako 5000 zákazníkov zabezpečili tovar zdarma,  tak aby dokázali otvoriť a nakupovať. Okrem toho všetky produkty, ktoré nedokázali predať počas zatvorenia celej HORECA,  sme vymenili a predĺžili sme ešte splatnosti, resp.v niektorých prípadoch sa odložili splatnosti, pretože niektorí zákazníkov sa situácia dotkla trošku výraznejšie. Postupne sme prichádzali s ďalšou podporou“, hovorí Mária Kolarovská.

Reklama na mieru a zadarmo

Ďalšou časťou podpory bola lokalizovaná reklama pre zákazníkov. S vybranými reštauráciami bola spravená reklama na mieru, kde mohli komunikovať, že sú znovu otvorení. Mária Kalanovská dodáva: „Veľkou pomocou boli taktiež investície do on-line a off-line reklamy. Investície do reklamy prinesú zviditeľnenie reštaurácií v mieste ich pôsobenia smerom k zákazníkom.“

Investícia 2,4 milióna EUR v Čechách a na Slovensku

V rámci iniciatívy Open Like Never Before/Otvorené ako nikdy predtým investovala Coca-Cola celkom 2,4 milióna EUR v Česku a na Slovensku. Do reklamy putovalo ďalšieho pol milióna EUR. Aj samotná Coca-Cola mala v apríli pozastavenú plánovanú marketingovú činnosť a zdroje presunuli tým najpotrebnejším v prvej línii, vrátane Slovenského a Českého Červeného kríža.

Podľa slov Milana Halgaša, majiteľa Dunajského pivovaru v Bratislave tento segment ďalšie absolútne zatvorenie neznesie. To si ľudia môžu naštartovať doma kuchárske knižky a variť si doma.“

10 prikázaní pri tvorbe loga

žiadne príspevky na zobrazenie