Neštandardný marketingový krok: Naozaj máme chváliť svoju konkurenciu?

0
Neštandardný marketingový krok: Naozaj máme chváliť svoju konkurenciu?
Zdroj: Unsplash.com

Áno, čítate dobre. Lingrui Zhou, Katherine Du and Keisha Cutright pracovali na štúdii, ktorá so sebou priniesla zaujímavé zistenia ohľadom marketingu. Tomuto sa vám nebude chcieť veriť!

Chválenie svojich konkurentov?

Výskumníci navrhli sedem situácií, v ktorých istá značka chválila svoju konkurenciu. Snažili sa tak zistiť, ako na to budú reagovať zákazníci.

Príkladom je, keď účastníkom výskumu ukázali tweet od spoločnosti KitKat, ako chváli spoločnosť Twix. O 11 dní neskôr sa vedci pozreli na výsledky a wau! Z výskumov im vyšlo, že každé takéto chválenie konkurencie zvýšilo vyhliadky značky.

32% zúčastnených si do 11 dní kúpilo tyčinku KitKat po tom, ako spoločnosť vychválila svojho konkurenta, pričom za normálnych okolností by si ju kúpilo iba takmer 24%.

Zdroj: Unsplash.com

Prečo to tak je?

Vedci tvrdia, že chválenie konkurencie vyvoláva pozitívne emócie a najmä preto, že značky sa tým stávajú sympatickejšie. Nejde však o to, aby pochválili nejakú starú spoločnosť, ale svojho skutočného rivala. Výskumní dodali, že tento marketingový krok je vhodný najmä pre firmy, ktoré sa ešte zatiaľ dobre neuchytili.

Prečo by to mali robiť?

Niekomu to stále nemusí dávať logiku. Prečo by mala firma chváliť svojho konkurenta, pričom tak ide o bezplatnú reklamu? Odborníci majú na to jasné vysvetlenie! Pretože je to zmysluplné gesto v očiach spotrebiteľa a daná firma si tak u neho aj lepšie vybuduje dôveru.

Zdroj: Unsplash.com

Jedna nevýhoda výskumu

Všetky experimenty, ktoré vykonali odborníci, boli zaujímavé, no predovšetkým jednorázové. To znamená, že nevedia, čo by sa stalo, keby jedna firma opakovane chválila svojho súpera a či by to malo rovnaký efekt.

žiadne príspevky na zobrazenie