V polovici mája sme mali možnosť zúčastniť sa na najväčšej e-commerce konferencii – Creative Summit, ktorý organizovala firma CreativeSites. Tento garant podujatia už viac ako 12 rokov tvorí kvalitné weby a e‑shopy na mieru. Špecializuje sa na originálne dizajny na princípoch UX, SEO, vývoj funkcií na mieru, prepojenia s IS, automatizáciu procesov a pod. A aj toto boli témy konferencie, kde sme si mohli vypočuť viacerých odborníkov z jednotlivých oblastí.
Ako prvý vystúpil Ivan Cingel, IT project manager v CreativeSites, ktorý rozoberal tému top funkcie pre e-shop. Dostali sme rady ako vylepšiť administračný systém e-shopu.
Druhým bol špecialista na SEO. Rozoberal problematiku analýzy kľúčových slov, ako sa dostať na prvé miesta vo vyhľadávači a ako sa na nich udržať. Ak ste mali doteraz pocit, že o vaše SEO je “postarané”, vyvrátil vám to Pavel Ungr z Českej Republiky. SEO ovplyvňujú napríklad nasledujúce veci: obsah, prelinky, sociálne siete, optimalizácia webstránky, dizajn, traffic, software, vyhľadávanie kľúčových slov a pod.
Po príjemnej prestávke nasledoval špecialista na emailmarketing, Pavel Pola. Podelil sa o tipy, ako zvýšiť doručiteľnosť mailov a ktoré chyby môžu našim emailom zvýšiť obávané SPAM skóre. Medzi iným vysvetlil, aký predmet mailu zvýši doručiteľnosť, ale aj otvárateľnosť. Mali by sme sa vyhnúť prílišnej interpunkcii, smajlíkom a priveľkým obrázkom. Napríklad aj veľké spoločnosti zasielajú rozmerné letáky, ale potom ich emaily častokrát končia v spame. Otvárateľnosť emailov najviac ovplyvňuje meno odosielateľa a na druhom mieste je predmet. Taktiež si treba dať pozor na tzv. pre-header, ktorý sa taktiež zvykne objaviť za predmetom mailu, a funkčnosť odkazov v emaili.
Sympatickým hosťom bol aj Jozef Kozák, ktorý sa nám sebakriticky zveril s chybami, ktoré sám urobil pri zakladaní svojho e-shopu. Prvou z nich bol výber názvu domény, preto radil napríklad to, že keď zakladáme e-shop, mali by sme dať všeobecný a medzinárodný názov, jednoduché slovo, napr. niečo, čo sa ľahko vysloví, a nemusí pritom nič konkrétne znamenať – ak budeme potom chcieť pridať iný druh tovaru, nebudeme viazaný napr. na názov “šperky”. Alebo keď budeme chcieť rozšíriť predaj do zahraničia, nemusíme meniť slovenský názov domény. Taktiež je dobré overiť si názov pre budúcu registráciu ochrannej známky na webregistri. Zaoberal sa aj zákazníckym servisom a tým, aké je dôležité mať responzívny web, aby bol bezproblémový aj nákup cez mobily, odkiaľ počet zrealizovaných nákupov stále narastá.
Ak si chcete prečítať kariérne rady, otvorte si tento článok.
Nasledovala panelová diskusia, kde sme mali možnosť pýtať sa 4 predstaviteľov eshopov prostredníctvom aplikácie sli.do akúkoľvek otázku. Majiteľov e-shopov sa účastníci summitu najviac pýtali na počet objednávok a obrat, a na výber platformy pre e-shop či zadávanie reklamy.
Potom na nás čakal obed a za ním už nasledoval ďalší program, kde vystúpil Peter Štrbo o remarketingu. a Martin Brablec o content marketingu. Vo svojej prezentácii spomenul najmä to, aké je dôležité sledovať štatistiky na stránke – koľko času ľudia strávia na stránke a ktoré odkazy sú najklikanejšie a ktoré články najčítanejšie.
Nasledoval Martin Svoboda svojou prezentáciou o Google nástrojoch ako Analytics, AdWords a Search Console. Spomenul zaujímavý fakt, že v roku 2020 bude vyše polovica celosvetovej populácie pripojená na internet. Radil aj to, že si máme skontrolovať rýchlosť načítania stránky na mobile prostredníctvom aplikácie Speed Scorecard. Tie najrýchlejšie spoločnosti ju mali načítanú za 2,4 sekundy, a ako ste na tom vy?
Po coffee break sme mali možnosť dozvedieť sa názor o expandovaní do zahraničia (Tomáš Vrtík z Expandeco), o krízach v online podnikaní (Eva Kianičková z Martinusu) a čakala nás ďalšia panelová diskusia.
Informáciami nabitý večer ukončila tombola s hodnotnými cenami za 4500 EUR a pozvoľne sa prešlo do afterparty, kde sa dali nadviazať nové kontakty. Kto vlastní e-shop a nezúčastnil sa, môže ľutovať. Veríme, že sa organizátori rozhodnú podujatie opäť zopakovať.