Oliver Jakubík: Systém SMART TIME som vytvoril pre seba, pretože som bol stratený v množstve úloh a e-mailových správ

0
Oliver Jakubík: Systém SMART TIME som vytvoril pre seba, pretože som bol stratený v množstve úloh a e-mailových správ

Oliver Jakubík má dlhoročné skusenosti s emailmarketingom a budovaním osobnej značky. Vystupoval aj na našej minuloročnej konferencii, kde si svojím humorom a informáciami nabitým vystúpením jednoznačne získal publikum.

V rozhovore nám prezradil:

  • čo je najťažie pri rozbiehaní biznisu
  • aké je podnikanie na Slovensku
  • čo je osobna značka a aká je jej úloha
  • aké najčastejšie chyby robia ľudia pri emailmarketingu
  • tri dobré rady pre podnikateľky

Firmám aj jednotlivcom pomáhate pri rozvoji ich osobnej značky a v marketingu. Ako dlho sa tomu už venujete?

Marketingu som sa začal venovať už počas štúdia na VŠ, t.j. cca od roku 1999, takže už veľmi veľmi dlho (smiech). Prešiel som si niekoľkými reklamnými a marketingovými agentúrami a mal som možnosť nielen pracovať na projektoch pre globálne značky, ale najmä spoznať know-how a vidieť, ako nad brandingom a marketingom rozmýšľajú ľudia v Anglicku, Holandsku, Francúzsku a v Amerike.

A často bol tento mindset iný, než na Slovensku – najmä z pohľadu autentickosti a tiež odvahy komunikovať značky odlišne a kreatívne.

Čo pokladáte za najťažšie pri rozbiehaní vlastného biznisu?

Zo skúsenosti viem, že pre každého to je niečo iné. Ja som napríklad nemal problém pomerne rýchlo dostať moju značku do povedomia klientov a získať prvé väčšie zákazky.

Pre mňa boli problémom skôr procesné veci, súvisiace s podnikaním – všetky možné úrady, potvrdenia, účtovníctvo, archivácia dokladov a pod. Toto je pre mňa dodnes nočná mora a niečo, čo sa neviem naučiť.

Pre väčšinu klientov je však na začiatku problémom práve ich značka a predaj. Získať dobrú poznateľnosť svojej značky a zároveň dôveru a záujem zákazníkov o ich služby a produkty.

oliver jakubik
Oliver Jakubik

Je podľa vás na Slovensku veľa podnikateľov?

Ak sa na to pozrieme úplne reálne, Slovensko je pomerne malá krajina s pomerne veľkým počtom firiem, podnikateľov, freelancerov.

A tak je jedna vec mať svoj podnikateľský sen a druhou vecou je vedieť podnikať udržateľne – t.j. mať dostatočný počet klientov a dostatočný objem financií, získaných v rámci zákazníckych projektov.

Poznám naozaj veľké množstvo ľudí, ktorí sa nechali zlákať motivačnými citátmi, aby „počúvali vnútorný hlas“ a „prestali bežať zamestnanecký závod“ a mohli „konečne pracovať pre seba a nie pre iných“ – a nakoniec sa museli po niekoľkých mesiacoch vrátiť naspäť do zamestnania, lebo boli na pokraji krachu.

Osobne som presvedčený, že nie je absolútne nič zlé na tom mať zamestnanie. Nie každý musí podnikať a pokiaľ už naozaj človek chce ísť do podnikania resp. na „voľnú nohu“, mal by vedieť, do čoho ide a mať naozaj veľmi realistické očakávania.

V spolupráci s Akčnými ženami chystáte webinár SMART TIME. O čom bude?

V téme Smart Time budeme skúmať oblasť osobnej a digitálnej produktivity, ktorá najmä v týchto časoch je naliehavá a určite ju využijete.

Systém Smart Time je postavený na najmodernejších poznatkoch v oblasti produktivity, time managementu a work-life balance prístupoch. Pôvodne som ho vytvoril pre seba – pretože som bol stratený v neustále rastúcom množstve úloh, projektov a e-mailových správ. Následne som ho predstavil niekoľkým klientom a v okamihu sa stal Smart Time jedným z našich najpredávanejších školení.
 
Každý rok dopĺňam a upravujem obsah o najnovšie poznatky, nástroje a očakávané budúce trendy tak, aby ucastníci vždy dostali najmodernejší a praxou overený systém pre svoju osobnú a digitálnu produktivitu.

Obsah a témy prednášky

Prídite na webinár Osobná a digitálna produktivita v praxi

Keď sa povie osobná značka, mnohí si predstavia logo. Čo ďalšie spadá do kategórie osobná značka?

Áno, pre mnoho ľudí sa pojem „osobná značka“ spája skôr s povrchnými vecami, ako je napr. logo, web stránka či tisícky sledovateľov svojho účtu na niektorej zo sociálnych sietí.

Osobná značka je však niečo oveľa hlbšie – sú to naše hodnoty, náš charakter, naše vízie, komunikačné a prezentačné schopnosti, spôsob ako vstupujeme do vzťahy, dôvera nášho okolia že to čo hovoríme je pravda a to čo sľúbime aj naozaj dodržíme – a takto by som mohol pokračovať na niekoľko ďalších riadkov.

Osobná značka sme jednoducho my – a áno, naša osobná značka má mať určite aj zapamätateľné logo, atraktívny web či hodnotný obsah, ktorý tvoríme a zdieľame na sociálnych sieťach.

A, samozrejme, je to aj náš štýl obliekania a naše postoje, ktoré sa možno netýkajú priamo oblasti nášho podnikania, no sú súčasťou našej osobnosti – postoj k spoločenskému dianiu, politike, ekológii, právam iných ľudí, atď.

Čo je podľa vás pri budovaní osobnej značky to najdôležitejšie?

Budem opakovať to, čo zaznieva veľmi často – byť sám sebou. Je to to najľahšie a zároveň najťažšie, čo môžeme spraviť pre formovanie a budovanie našej autentickej, dôveryhodnej a atraktívnej osobnej značky.

Samozrejme, byť sám sebou znamená aj to, že sa budeme postupne rozvíjať – po osobnostnej, kvalitatívnej či podnikateľskej stránke – avšak vždy v súlade s tým, kým naozaj som – a nie v súlade s tým, akého by ma možno chcelo mať okolie alebo aké sú momentálne trendy.

Ste odborníkom na emailmarketing, kde podľa vás robia podnikatelia najväčšie chyby pri posielaní emailov?

Tých chýb je pomerne veľa, pričom tri naozaj asi najčastejšie a zároveň najškodlivejšie sú nasledovné:

Posielanie e-mailov ľuďom, ktorí o ne nemajú záujem – ide často o rôzne nie úplne legálne získané databázy kontaktov, prípadne o zber kontaktov ľudí, ktorí možno prejavili záujem o nejakú konrétnu vec (napr. ebook, workshop) a následne im daný podnikateľ začne posielať desiatky e-mailov s úplne inou tematikou a zameraním;

Predajnosť – na každom jednom školení či prednáške hovorím, že potrebujeme zmeniť základnú paradigmu (východisko) nášho marketingu nasledovným spôsobom: „Ľudia nenávidia predaj – ale milujú nakupovanie.“ V praxi to znamená prestať „predávať“ a posielať nekonečné emaily so zľavami a vouchermi a radšej zamerať pozornosť na vytvorenie chuti nakupovať – cez vytvorenie emočného puta so značkou, tvorbu hodnotného obsahu, a pod.

Neosobnosť a nesegmentácia – dnes v podstate každý profesionálny nástroj emailového marketingu obsahu má možnosť personalizácie a segmentácie obsahu. Personalizácia znamená možnosť komunikovať s príjemcov priamo a osobne, napr. cez oslovenie krstným menom. Segmentácia zase znamená, že poznáme preferencie našich zákazníkov či odberateľov newsletteru a posielame im len ten obsah, ktorý je pre nich relevantný.

Ako často je dobré posielať emaily?

To veľmi závisí od viacerých faktorov – oblasť podnikania, typ publika resp. odberateľ, zameranie a relevantnosť obsahu, a pod. Vo všeobecnosti sa ale dá povedať, že bezpečná frekvencia, ktoru nič nepokazíme, je poslať zaujímavý a hodnotný newsletter 2x mesačne. No sú značky, ktoré komunikujú aj výrazne častejšie a odozva ich zákazníkov je veľmi pozitívna.

Sú webináre určené aj pre začiatočníkov?

Určite áno – obsah každého z webinárov je nastavený tak, aby z neho vedeli plnohodnotne ťažiť tak účastníci, ktorí v danej téme iba začínajú, ako aj pokročilí účastníci – samozrejme s ohľadom na čas a zvolený rozsah tém.

Skúste nám dať tri rady, pre ženy, ktoré by sa chceli vydať na cestu za vlastným snom.

  1. Nepočúvajte cudzie rady (smiech). A teraz úplne vážne – každý má svoju vlastnú cestu, svoje vlastné tempo a svoj vnútroný hlas a každá externá rada, nech je akokoľvek dobre myslená, možno funguje jej autorovi, no nemusí platiť pre nikoho iného.
  2. Nezabite príležitosti a radosť zo života prílišným rozmýšľaním a vytváraním virtuálnych scenárov v hlave; oveľa lepšie je veci začať robiť a formovať ich za pochodu, okrem iného aj preto, že iba tak zistíme, či majú naozaj zmysel.
  3. Život je krátky, zanechajme stopu.

žiadne príspevky na zobrazenie