Televízia Deutsche Welle sa posťažovala Kulebovi a odmieta tvrdenia, že sa zahráva s ruskou propagandou

22.8.2022 (Webnoviny.sk) – Nemecká verejnoprávna televízia Deutsche Welle sa posťažovala šéfovi ukrajinskej diplomacie Dmytrovi Kulebovi na hovorcu ministerstva zahraničných vecí Oleha Nikolenka.

Viac o téme: Vojna na Ukrajine

Ako referuje web Ukrajinská pravda, vysielateľovi sa nepáčili jeho výroky o tom, že ruská redakcia Deutsche Welle „sa zahráva s ruskou propagandou, manipuluje s citátmi a mení koncepciu príčin a dôsledkov ruskej agresie proti Ukrajine“.

Obvinenia dôrazne odmietajú

Deutsche Welle však dôrazne odmieta údajné ničím nepodložené obvinenia a ohradila sa taktiež proti prirovnaniu k ruskému propagandistickému kanálu Russia Today.

„Dôrazne odmietame nepodložené obvinenia. Naše spravodajstvo o agresívnej vojne proti Ukrajine podlieha prísnym odborným kritériám vhodným v tejto vážnej situácii. Rovnako dôrazne odmietame obvinenia z manipulácie s faktami a údajného šírenia propagandy,“ píše sa v komentári televízie.

Citáty z materiálov redakcie

Ukrajinský rezort diplomacie predtým uviedol viacero príkladov z materiálov ruskej redakcie Deutsche Welle, ktoré obsahovali citáty ako „uznať Ukrajinu za teroristický štát“, „jedna chyba ukrajinských obrancov môže vyvolať jadrovú katastrofu v Záporožskej jadrovej elektrárni“ či „zákaz vstupu Rusov na Západ nezabráni Putinovi vo víťazstve“.

Viac k témam: Ruská propaganda, rusko-ukrajinský konflikt, vojenská invázia
Zdroj: Webnoviny.sk – Televízia Deutsche Welle sa posťažovala Kulebovi a odmieta tvrdenia, že sa zahráva s ruskou propagandou © SITA Všetky práva vyhradené.