Toto sú najhoršie darčeky, ktoré môžete dať, ukazuje prieskum

0
Toto sú najhoršie darčeky, ktoré môžete dať, ukazuje prieskum

Toto sú podľa prieskumu darčeky, ktoré by ste nemali nikomu dávať. Hovorí sa, že je lepšie dávať ako dostávať a väčšinou je to pravda. Nič nie je obohacujúcejšie, ako vidieť, ako sa oči milovanej osoby rozžiaria po strhnutí baliaceho papiera z darčeka, ktorý ste jej starostlivo vybrali.

Je to dobrý pocit, keď darček vystihnete – ale zdá sa, že nie každý si myslí, že dostal vhodný darček. Všetci sme dostali darček, ktorý nás prinútil k úsmevu, keď sme vo vnútri cítili, že je to niečo, čo nikdy nepoužijeme, alebo niečo, čo nie je v našom štýle, takže to bude okamžite položené do skrine. Ukázalo sa však, že veľa ľudí dáva darčeky, ktoré tento faktor zvyšujú a dokonca sú úplne urážlivé – niekedy dokonca zámerne.

Aký je teda ten najurážlivejší darček, ktorý môžete dať?

Tím z CardSnacks sa rozhodol uskutočniť prieskum, aby sa trochu hlbšie ponoril do tohto urážlivého darčekového fenoménu. Po zozbieraní 1 077 odpovedí od ľudí v USA (54 percent označili za mužov a 46 percent za ženy) vo veku od 19 do 84 rokov nielenže objavili najnevhodnejšie typy darčekov, ale aj to, že mnohí ľudia boli rozhodnutí nimi obdarovať niekoho iného. Približne polovica opýtaných povedala, že by to urobili, aby sa dobre zasmiali, zatiaľ čo 34 percent uviedlo, že by dali urážlivý darček, aby niekoho urazili.

57 percent opýtaných uviedlo, že v minulosti dostali nevhodný darček. Podľa výskumu sa to najčastejšie deje medzi priateľmi, nie rodinnými príslušníkmi alebo spolupracovníkmi. Takže či už ste vtipkár alebo človek, ktorý sa chce vyhnúť nepríjemným momentom pri obdarovávaní, tu sú tie najurážlivejšie darčeky.

Prečítajte si: Kto nosí darčeky vo svete?

Foto: pixabay.com

9. Aktivity

Darovanie nejakej činnosti môže u príjemcu vyvolať pocit, že stretávať sa s ním je nuda, aj keď to tak nie je, čo môže byť dôvod, prečo 5 percent opýtaných uviedlo, že ide o najurážlivejší typ daru. Nemôžete si naplánovať, že spolu urobíte niečo zábavné bez toho, aby to bol darček?

8. Športové vybavenie

Zvyčajne, ak chce niekto hrať nejaký šport, už bude vlastniť vybavenie. Nie je to vhodné, tvrdí 7 percent účastníkov prieskumu.

7. Elektronika

Áno, všetci používame elektroniku denne, no pre 8 percent opýtaných môže byť niečo, čo pôsobí trochu chladne a neosobne na tom, keď dostanete tento darček od milovanej osoby.

pixabay.com

6. Vzdelanie/Knihy

Aj keď je váš priateľ knihomoľ môže milovať najnovší bestseller, nový román môže skončiť tak, že sadne na neho prach, ak sa dostane do nesprávnych rúk. Vzhľadom na zlý odhad kníh 10 percent ľudí považuje tento druh daru za urážlivý.

5. Oblečenie/Topánky/Doplnky

Zvyčajne je najlepšie nechať ľudí, aby si vybrali svoje oblečenie, najmä pokiaľ ide o ponožky. Nesúhlasíte? Diskutujte o tom s 11 percentami ľudí, ktorí sa cítia urazení týmito darčekmi.

4. Jedlo/Nápoj

Iste, sviatky sú hlavne o jedení, pití a veselí. Ale to je to, čo robíte so svojimi priateľmi a rodinou, nie niečo, čo si musíte vziať so sebou domov. V tomto prieskume 12 percent opýtaných vybralo darčeky s jedlom/pitím ako najurážlivejšie.

pixabay.com

3. Domáce potreby

Tento typ darčeka je obzvlášť nepríjemný pre baby boomers, medzi ktorými bol prieskum uskutočnený, pričom 18 percent z nich si myslí, že je to obzvlášť urážlivé. Podstatou je, že darovanie veci do domácnosti môže naznačovať, že nerobia dostatočne dobrú prácu v tom, na čo sa predmet používa. Pre 13 percent účastníkov prieskumu všetkých vekových kategórií nechce žiadne čistiace prostriedky.

2. Krása/osobná starostlivosť

Do kategórie „nerobíte takú dobrú prácu, ako by ste mali“ spadajú aj kozmetické výrobky a produkty osobnej starostlivosti. Jedna osoba z prieskumu si spomenula, že jej manžel bol obdarený strojčekom na strihanie chĺpkov v nose. Fuj! Toto bol druhý najčastejšie uvádzaný urážlivý dar, ktorý získal 15 percent.

1. Hotovosť

Hoci by sme všetci pravdepodobne chceli trochu peňazí navyše, nie je to niečo, čo chceme nájsť v darčekovej krabičke. Posolstvo, ktoré sa tu objavuje, je, že osoba, ktorá dáva peniaze, necítila potrebu myslieť na darček. Dáva tým najavo, že si nezaslúžite viac ako zastávku v bankomate. Hotovosť skončila s 18 percentami hlasov, čím sa podľa tohto prieskumu stala najurážlivejším typom daru. 

Zdroj: bestlifeonline.com

žiadne príspevky na zobrazenie

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu