Urobte si vlastný audit svojej webovej stránky: 7 tipov na zlepšenie webu

0
Urobte si vlastný audit svojej webovej stránky: 7 tipov na zlepšenie webu
unsplash.com

Chcete zlepšiť online prezentáciu svojej firemnej stránky? Audit webovej stránky vám ukáže, kde môžete zlepšiť svoju stránku a svoju značku. Je to spôsob, ako analyzovať výkonnosť vášho webu prostredníctvom metrík, ako je obsah, dizajn, optimalizácia pre vyhľadávače, hodnotenie webu a použiteľnosť.

Prejdeme si každý typ auditu webových stránok a potom preberieme najlepšie nástroje, ktoré vám pomôžu na vašej ceste!

Prečo by ste mali vykonať audit webovej stránky?

Skôr ako začnete s auditom svojej webovej stránky, opýtajte sa sami seba, prečo chcete vykonať audit? Ak môžete, získajte spätnú väzbu o svojej obchodnej stránke aj od svojho marketingového tímu. Tento proces vám pomôže zistiť oblasti zlepšenia a uprednostniť problémy lokality na základe vášho scenára.

Kontrolný zoznam auditu vášho webu

Predstavte si, že ste lekár a nasaďte si stetoskop. Na diagnostiku pacienta použite nasledujúci kontrolný zoznam otázok:

  • Aké sú ciele mojej webovej stránky a značky?
  • Čo sa darí a kde sa to dá zlepšiť?
  • Je moja webová stránka ľahko použiteľná?
  • Zaujímajú sa návštevníci o obsah mojej stránky?
  • Je naša stránka v súlade s mojou značkou?
  • Dá sa moja stránka ľahko nájsť vo vyhľadávačoch?
  • Ako je na tom v porovnaní s konkurenciou?

Na základe vašich odpovedí na tieto otázky môžete určiť ciele auditu vášho webu. Hľadáte zlepšenie hodnotenia vo vyhľadávačoch, aby ste zvýšili svoju prítomnosť na internete, vyriešili problémy s použiteľnosťou alebo jednoducho zmenili značku svojej firmy? Počas auditu je dobré pravidelne si prezerať všeobecný kontrolný zoznam auditu, ktorý sme uviedli vyššie.

8 typov auditov webových stránok

Ste pripravení vykonať audit? Čo tak päť? Mali by ste vykonať toľko typov auditov webových stránok, podľa ktorých sa vzťahuje na vašu značku.

1. Dizajn/UX audit

Chcete zlepšiť dizajn svojej webovej stránky a používateľskú skúsenosť (UX)? Audit dizajnu a použiteľnosti zisťuje, do akej miery je vaša stránka užívateľsky prívetivá. Mali by ste zabezpečiť jasnú, intuitívnu navigáciu a zahrnúť aj výzvu na akciu (CTA).

Je vaše písmo na webe ľahko čitateľné? Ak nie, používatelia budú zmätení a odídu. Vizuálne presvedčivá a intuitívna stránka udrží vašich návštevníkov v kontakte a zvýši šance, že sa vrátia. A čo odozva? Sťažujú sa vaši návštevníci na rozdielne skúsenosti s verziou vašej stránky pre počítače a pre mobilné zariadenia?

Najlepší spôsob, ako odhaliť takéto problémy s použiteľnosťou, je vykonať testovanie použiteľnosti. V podstate pozorujete, ako spotrebitelia (aka vaša cieľová skupina) vykonávajú úlohy na vašej webovej stránke, pričom si všímate ich správanie v tomto procese. Trvá im napríklad príliš dlho, kým si kúpia produkt? Naplánujte si s nimi rozhovory alebo pošlite dotazník, aby ste zistili ďalšie oblasti zlepšenia, lepšie spoznali svoje publikum a naučili sa ich správanie online.

unsplash.com

2. Audit značky

Audit značky skontroluje, či sú ciele vašej značky a webu v zájomnom súlade, a otestuje silu vašej marketingovej stratégie. Ak nie sú na tej istej stránke, návštevníci môžu pocítiť odpojenie medzi vašou značkou a webom a to je to posledné, čo potrebujeme!

Mali by ste sa uistiť, že váš web priťahuje vašu cieľovú skupinu. Ak prevádzkujete obchod s moderným oblečením, vaša cieľová skupina pravdepodobne pozostáva z mladých módnych umelcov. Vykonáte teda audit značky, aby ste zistili, či je pre nich váš web príťažlivý alebo nie. Zamerajte sa na identitu svojej značky, presvedčenia a služby a zistite, či sa to zhoduje s tým, čo zaujíma vaše publikum.

Audit značky sa týka aj zákazníckej skúsenosti vášho webu. Berte to ako merací prístroj, ktorý vám oznámi počet spokojných (a aj nie až tak šťastných) zákazníkov. Ak plánujete prepracovať svoj web, audit značky je skvelý spôsob, ako zdôrazniť oblasti zlepšenia, na ktoré sa treba zamerať.

3. SEO audit

Predtým, ako sa pustíte do SEO auditu, opýtajte sa sami seba, či nie ste spokojní s návštevnosťou svojich stránok? Mohli by ste s tým byť spokojnejší? Úspešný audit optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) výrazne zlepšuje viditeľnosť vášho webu vo vyhľadávačoch a zvyšuje mieru konverzie. Mohlo by to viesť k novým zákazníkom pre vašu firmu alebo by vás mohli lepšie objaviť náboroví pracovníci, čo vám pomôže získať ďalšiu pracovnú príležitosť.

Uskutočnenie auditu SEO znamená skenovanie miery konverzie a udržania vášho webu. Konverzný pomer meria percento používateľov, ktorí dosiahli na vašom webe nejaký cieľ. Ak si napríklad 30 zo 100 návštevníkov webu kúpi topánky na vašej platforme elektronického obchodu, je to 30 % konverzný pomer. Miera udržania sa meria porovnaním počtu ľudí, ktorí znova navštívia vašu stránku počas určitého časového obdobia.

Obidve sú cenné metriky, najmä pre obchodné stránky a stránky elektronického obchodu. SEO audit ilustruje, odkiaľ pochádzajú vaše konverzie a ako dobre vaše stránky premieňajú používateľov na zákazníkov alebo opakujúcich sa návštevníkov. Vyššie čísla sa premietajú do lepšej lojality k značke a môžu poskytnúť prehľad o tom, koľko ľudí dôveruje vašej firme.

Tento audit môže implementovať nástroj na sledovanie známy ako prehľadávač, ktorý monitoruje klávesnice a návštevnosť vášho webu. Kľúčové slová sú výrazy, ktoré popisujú obsah vašej stránky pre vyhľadávače. Čím lepšie použijete kľúčové slová na svojom webe, tým väčšia je pravdepodobnosť, že ľudia nájdu váš web. Efektívne kľúčové slová môžu zvýšiť návštevnosť vašej stránky.

Ďalšou otázkou, ktorú by ste si mali položiť pri tomto type auditu webových stránok, je, či sú iné webové stránky prepojené s vašimi, čo by mohlo vybudovať dôveryhodnosť vašej značky? SEO audity analyzujú spätné odkazy, ktoré ukazujú, ako je vaša stránka prepojená s inými webmi. Ak firmy a ľudia odkazujú na váš web, znamená to, že veľa ľudí považuje váš obsah za pútavý.

Prečítajte si: Ako na optimalizáciu SEO profilu na Instagrame?

https://unsplash.com/

4. Technický audit

Máte obavy o bezpečnosť svojich webových stránok alebo ochranu súkromných informácií návštevníkov? Technický audit zaisťuje, že vaše stránky sú aktuálne z hľadiska zabezpečenia SSL (secure sockets layer), čo je štandardizovaná technológia na vytváranie šifrovaných a bezpečných pripojení online. Overuje, že informácie o vás a vašich používateľoch sú uchovávané súkromne a bezpečne, takže je dôležité pravidelne vykonávať tento typ auditu webových stránok, aby ste boli vy a vaši používatelia online v bezpečí.

Technický audit však nie je len o bezpečnosti – meria aj čas načítania stránky vášho webu a obrázkov. Ak sú súbory príliš veľké, výrazne to ovplyvní časy načítania.

Ak sa nad tým zamyslíte, koľkokrát opúšťame webové stránky, keď sa načítavajú príliš dlho? Pomalé webové stránky, ktoré nereagujú, odpudzujú návštevníkov (nie je to ideálne). Technický audit môže zdôrazniť, kde je potrebné optimalizovať kód vašej webovej stránky pre rýchlejšie načítanie stránky, čo uľahčuje prístup k vašej stránke pre tých, ktorí nemajú vysokorýchlostné internetové pripojenie. Vykonaním technického auditu sa tiež skontrolujú prípadné nefunkčné odkazy na vašej lokalite, a to skenovaním každého odkazu na každej stránke.

unsplash.com

5. Audit obsahu

Môžete zvážiť audit obsahu, aby ste sa uistili, že je vaša stránka stráviteľná, pútavá a ľahko sa v nej orientuje. Kontroluje tiež gramatické a pravopisné chyby.

Audit obsahu preverí vaše webové stránky, či sú v súlade s jazykom, gramatikou a tónom. Už ste niekedy opustili webovú stránku, pretože bola ťažko zrozumiteľná alebo zle napísaná? Preto sú jazyk a tón také dôležité. Môže tiež zvýšiť príťažlivosť vášho webu pre väčšie množstvo publika. Auditovaním tónu vášho webu je pravdepodobnejšie, že návštevníci zostanú na vašom webe.

Audity obsahu tiež sledujú, ako je váš obsah štruktúrovaný. Existuje jasná hierarchia a logická štruktúra stránky? Asi nikoho nebaví pozerať sa na neprehľadné webové stránky. Usporiadaný obsah dáva vašej stránke zameranie. Zjednodušuje navigáciu a umožňuje publiku konzumovať váš obsah bez toho, aby sa cítili stratení.

Keď už o tom hovoríme, možno vás očarili webové stránky s pútavými interaktívnymi prvkami, ako sú hry, animácie a video. Musia sa však implementovať s mierou, nechcete, aby tieto zábavné prvky príliš rozptyľovali pozornosť, najmä od CTA, v prípade, že hraničia s tým, že sú pre používateľov otravné. Audit obsahu môže zmerať efektivitu týchto prvkov a zároveň odhaliť preferencie vášho publika. Príliš veľa reklamy na stránke tiež škodí.

unsplash.com

6. Konkurenčná analýza

Vykonávanie konkurenčnej analýzy je typ auditu webových stránok, ktorý má určiť, čo robíte, vďaka čomu prevyšujete konkurenciu – a čo nerobíte. Je to fantastická príležitosť premeniť tieto informácie na motiváciu pre odlíšenie vašej značky od konkurencie. Poskytuje barometer pre vaše webové stránky, najmä pre tie, ktoré sú orientované na podnikanie, a HubSpot v skutočnosti ponúka bezplatnú šablónu konkurenčnej analýzy.

Čo teda presne robí? No vodítko je v názve. Konkurenčná analýza vám umožňuje porovnať, ako dobre je hodnotenie vašej stránky a SEO v porovnaní s konkurenciou pomocou údajov a metrík. Použite ho na to, aby ste zistili, ako zviditeľníte svoje stránky pre publikum, a zistite, čo ponúkajú konkurenti, čo im pomáha prekonať vás (alebo nie).

Počas auditu je teda dobré si položiť otázku, ako dobre je hodnotenie a SEO vašej stránky v porovnaní s konkurenciou? Úspešná konkurenčná analýza poskytuje skvelé štatistiky pomocou údajov a metrík. Čím sú viditeľnejší ako ostatní konkurenti? Po vykonaní analýzy konkurencie sa zamyslite nad spôsobmi, ako zviditeľniť vašu stránku.

Konkurenčná analýza sa zameriava na výhody a nevýhody vášho webu a jeho konkurentov. Prostredníctvom týchto údajov si môžete vytvoriť akčný plán, ako držať krok s vašou konkurenciou alebo ju dokonca prekonať.

Prečítajte si: Ako si vytvoríte vlastný web a koľko vás to bude stáť?

unsplash.com

7. Audit sociálnych sietí

Ak ste malým a stredným podnikom, ktorý ešte nie je na sociálnych sieťach, mali by ste mať za tým nejaké solídne zdôvodnenie. Podľa GWI od januára 2022 viac ako polovica (58,4 %) celej svetovej populácie používa nejakú jeho formu.

Audit sociálnych médií môže pomôcť prilákať nové publikum a rozšíriť vašu značku globálne. Čím viac rastie vaša globálna sieť a dosah, tým väčšia je šanca na zvýšenie výnosov a predaja vášho podnikania. Navyše nikdy neviete, či by sa váš produkt alebo služba mohla presadiť na novom trhu!

Tento audit vám tiež pomáha uistiť sa, že odkazy na sociálne siete na vašom webe sú relevantné. Ak je vaša firma na viacerých platformách sociálnych médií, audit vám môže pomôcť určiť, ktoré z nich sú pre vašu značku najvhodnejšie. Audit meria metriky na základe zapojenia, publika a obsahu sociálnych sietí.

Sociálne siete poskytujú vzrušujúci spôsob, ako zvýšiť interakciu s vaším obsahom vrátane článkov, blogov a videí. Audit vašich sociálnych profilov vám môže pomôcť lepšie optimalizovať vaše príspevky na sociálnych sieťach pre väčší dosah, zapojenie a vyššiu kvalitu obsahu.

media
pixabay.com

Zdroj: 99designs.com

žiadne príspevky na zobrazenie