Ako na SEO optimalizáciu profilu na Instagrame?

instagram
pixabay.com

Instagram Search je jedným z hlavných nástrojom každého účtu v aplikácii Instagram. Tak, ako v prípade, že zadáte hľadaný výraz do Google, môžete pomocou vyhľadávacieho panela v hornej časti stránky vyhľadať a objaviť účty, hashagy a miesta.

Ako však Instagram rozhoduje, ktoré výsledky vyhľadávania sa zobrazia?

Podľa Instagramu sú výsledky vyhľadávania, ktoré vidíte, založené na rôznych faktoroch, vrátane ľudí, ktorých sledujete, s ktorými ste pripojení, a toho, aké fotografie a videá na Instagrame lajkujete.

Sú však tiež založené na kľúčových slovách!

Rovnako ako Google, aj keď hľadáte kľúčové slovo na Instagrame (napríklad „ako začať podnikať“), Instagram triedi milióny účtov, aby našiel najužitočnejšie a najrelevantnejšie výsledky pre to, čo hľadáte – teda účty, ktoré obsahujú toto kľúčové slovo.

Je teda úplne možné, aby sa pri vyhľadávaní na Instagrame zobrazili konkrétne kľúčové slová. Musíte iba optimalizovať svoj profil pre tieto kľúčové slová. Tu je postup:

1. Vaše meno a užívateľské meno

Ak sa rozhodnete pre názov, ktorý bude zahŕňať kľúčové slovo, napríklad sviečka – „candle“, je vhodné zahrnúť ho do svojho mena aj používateľského mena – obe sú vyhľadateľné na Instagrame.

Samozrejme nemusí to byť pravidlom, najmä pokiaľ ide o vaše používateľské meno.

Zoberme si napríklad spoločnosť na výrobu sviečok Otherland. Ich používateľské meno (@otherlandco) neobsahuje kľúčové slovo „sviečka“. Ale aspoň ho vložili do popisu pod ním.

Bio v profile

Našťastie je pole “bio” na Instagrame taktiež vyhľadateľné, úplne prispôsobiteľné a oddelené od používateľského mena. Môžete tam vložiť slová, ktoré zdôrazňujú, o čom je váš profil alebo firma na Instagrame.
Je to skvelý spôsob, ako zlepšiť svoje šance na objavenie sa v najlepších výsledkoch, ak niekto vyhľadá vaše cieľové kľúčové slová!

Jednoducho prejdite nad svoj profil a kliknite na „Upraviť profil“, čím zmeníte pole meno vo svojom profile.

Pozrite sa, ako to urobil plánovač Later. Aj keď používateľské meno (@latermedia) neobsahuje kľúčové slovo „plánovač sociálnych médií“, meno áno.

Rovnako ako pole “meno”, aj vaše “bio” by malo byť optimalizované pomocou kľúčových slov pre vašu značku a firmu. Later tam má: “Plan, schedule & analyze your social media posts to grow your biz. Get our free tips, tools & guides.”

Do svojho bio môžete pridať aj hashtagy, na ktoré sa dá kliknúť, aby ste zvýšili svoje šance na objavenie sa nielen vo výsledkoch vyhľadávania, ale aj v prípade, že niekto vyhľadáva cez hashtag.

2. Zvoľte hashagy ako kľúčové slová

Používanie relevantných cielených hashtagov vo vašich príspevkoch a príbehoch je stále jedným z najlepších spôsobov, ako objaviť nové publikum na Instagrame. To môže znamenať väčšiu angažovanosť, viac sledovateľov a viac zákazníkov pre vaše podnikanie.

Ak by sme spravili porovnanie, účinok, ktorý majú hashtagy na Instagrame na zvýšenie viditeľnosti účtu, sa podobá tomu, ako môžu kľúčové slová vylepšiť vaše SEO (optimalizáciu vyhľadávacích nástrojov).

Ak sa snažíte zvýšiť hodnotu kľúčového slova v službe Google (napríklad „najkrajšie handmade náušnice“ alebo „hodiny salsy“), musíte na svojom blogu alebo webe vytvoriť obsah, ktorý je pre dané kľúčové slovo optimalizovaný. Ako inak vás ľudia nájdu?

To isté platí pre hashtagy na Instagrame.

Ak máte verejný účet na Instagrame a pridáte do príspevku hashtag, bude tento príspevok viditeľný na príslušnej stránke s výsledkami hashtagov. A keďže značky hashtagy používajú na nájdenie nového obsahu, pomocou správnych hashtagov sa môžete dostať k svojmu cieľovému publiku, aj keď na vašom feede ešte predtým neboli.

Ale hashtagy majú veľa možností použitia, ktoré zlepšujú vašu objaviteľnosť. Môžete ich použiť na budovanie komunít, získavanie obsahu generovaného používateľmi (UGC), na spustenie kampaní či na prieskum publika.

3. Nevynechajte popis

Zatiaľ čo príspevky na Instagrame je možné vyhľadávať iba pomocou hashtagov a značiek polohy (location tags), existujú ďalšie spôsoby, ako zvýšiť viditeľnosť vášho obsahu na Explore page – napríklad písaním relevantných popisov.

Ale predtým, ako sa do toho pustíme, poďme si pohovoriť o tom, ako funguje Explore page.

Podobne ako v prípade vášho feedu má Instagram aj algoritmus Explore stránky, ktorý sa neustále formuje na základe vášho správania v aplikácii (ako sú napríklad účty, ktoré sledujete a ktoré príspevky sa vám páčia a komentujete), aby určil, ktorý obsah sa vám bude najviac páčiť.

Z tohto dôvodu vyzerá vaša Explore page úplne odlišne od tej istej stránky vášho priateľa – je špeciálne prispôsobená tomu, o čo ste už prejavili na Instagrame záujem (spolu s ďalšími faktormi, ako sú účty, ktoré sledujete, vaša poloha a nedávna časť obsah bol uverejnený).

Prečítajte si článok: Ako zvýšiť zapojenie publika na Instagrame?

Ako to teda súvisí s popisom?

Instagram sa nedávno zaoberal tým, aký je algoritmus na určenie obsahu, ktorý sa má zobraziť na Explore page. Obsah v službe Explore sa zameriava skôr na identifikáciu „najrelevantnejších účtov založených na individuálnych záujmoch“, než na vyhľadávanie jednotlivých príspevkov.

Inými slovami, ak ste prejavili záujem o moderné umenie, Instagram to vezme ako narážku na poskytnutie väčšieho obsahu z účtov, ktoré často uverejňujú príspevky o modernom umení.

Ako však môže Instagram vedieť, kedy je účet spojený s moderným umením?

Podľa Instagramu identifikujú lokálne podobné účty pomocou metódy učenia známej ako „vkladanie slov“.

V zásade to znamená, že Instagram skúma kľúčové slová, ktoré sa používajú v účtoch na určenie ich vzájomnej relevantnosti. A zatiaľ čo niektoré z týchto kľúčových slov pochádzajú v názve účtu, používateľského mena a bio (ako sme už písali), tiež pochádzajú z “caption”, ktoré píšete.

Inými slovami, keď píšete popisky k postom, ktoré sa týkajú vášho podnikania, Instagram to vyzdvihne a spojí vás s podobnými účtami.

Toto je trochu zjednodušené vysvetlenie toho, ako Instagram používa umelú inteligenciu na výber obsahu pre Explore page, ale hlavným bodom je toto: pomocou relevantných popisných kľúčových slov v titulkoch Instagramu sa s väčšou pravdepodobnosťou zobrazí používateľom na Explore page, ktorí predtým prejavili záujem o témy súvisiace s týmito kľúčovými slovami.

4. Vytvorte si vlastný alternatívny text

Instagram alt text je nová funkcia, ktorá vám umožňuje písať vlastný alternatívny text, takže môžete mať bohatší popis svojich fotografií.

Aj keď táto funkcia bola navrhnutá hlavne pre používateľov Instagramu, ktorí majú poruchy zraku, dá sa použiť aj pre SEO. V súčasnosti Instagram vytvára automatický alternatívny text, takže prostredníctvom čítačky obrazovky môžete počuť popisy fotografií. Táto funkcia využíva technológiu rozpoznávania objektov na generovanie popisu fotografií pre čítačky obrazovky.
Môžete však tiež vytvoriť vlastný alternatívny text, keď postnete fotku, aby ste vytvorili jasnejší popis toho, o čom je váš príspevok. Postupujte takto:

Ak chcete zobraziť a upraviť alternatívny text fotografie pred uverejnením na Instagrame, pred uverejnením klepnite na Advanced Settings v dolnej časti obrazovky.

Potom klepnite na Write Alt Text. Potom jednoducho napíšte svoj alternatívny text do poľa a kliknite na done.

Ak chcete zmeniť alternatívny text fotografie po jej uverejnení na Instagrame, prejdite na fotografiu, klepnite na tlačidlo elipsy vpravo hore, a potom na položku edit. Ďalej klepnite na Edit Alt Text v pravom dolnom rohu.

Teraz jednoducho napíšte alternatívny text do poľa a kliknite na done.

5. Získajte tagy a oznčenie

Zatiaľ sme písali o tom, ako môžete optimalizovať svoj profil a obsah na vyhľadávanie. Existuje však ďalší faktor, ktorý môže pomôcť pri zisťovaní vášho profilu na Instagrame: tagy a zmienky.

Hoci sú omnoho ťažšie ovládateľné, tagy a zmienky na Instagrame sú podobné spätným odkazom na webe.

Keď niekto označí váš účet v jednom zo svojich príspevkov alebo príbehov, ostatní používatelia, ktorí tento príspevok uvidia, sa môžu prekliknúť do vášho profilu, čo je skvelý spôsob, ako podporiť objavenie vášho profilu.

Najúčinnejším spôsobom je jednoducho vytvoriť skvelý obsah, ktorý ostatní chcú zdieľať!

Populárnym trendom v roku 2020 je to, že používatelia zdieľajú príspevky iných používateľov v svojich stories. Príspevky, ako sú tieto, sa stanú nálepkami, na ktoré sa dá kliknúť, čím sa vytvorí priamy odkaz späť na pôvodný príspevok na Instagrame.

Označiť a spomenúť je tiež niečo ako odporučenie a dôvera – hovorí Instagramu, že váš obsah je cenný a ľudia sa oň zaujímajú. Mohlo by to prospieť tomu, ako sa objavíte na Explore page alebo vo feedoch ľudí.

6. Sledujte dosah svojho Instagramu

Zaujíma vás, či je vaše úsilie v oblasti SEO na Instagrame efektívne? Potom by ste mali skontrolovať svoje údaje a sledovanosť pomocou analýzy na Instagrame.

Pomocou nástroja Instagram Insights môžete získať viac informácií o svojich sledovateľoch a ľuďoch interagujúcich s vašou firmou na Instagrame.

Ak chcete zobraziť informácie o príspevku, otvorte príspevok na Instagrame a kliknite na “View Insights“.

Teraz prejdite nadol do časti Discovery.

Tu nájdete niekoľko štatistík o tom, koľko ľudí videlo váš obsah a kde ho našli, vrátane informácií z ich informačného kanála (ak sú sledovateľmi), značiek, hashtagov, Explore page a „iné“ (kategória obsahuje zdieľania, ukladania, značky, zmienky a oznámenia).


Pomocou týchto údajov môžete rýchlo určiť, ako dobre optimalizovaný je váš obsah na vyhľadávanie.

Iným miestom na kontrolu sú vaše štatistiky Instagramu, ku ktorým máte prístup priamo z vášho profilu.

Na karte Activity nájdete údaje týkajúce sa vyhľadávania (vrátane vášho celkového dosahu a zobrazení za posledný týždeň) a interakcií, ktoré zvýrazňujú počet navštívených profilov.

Pri optimalizácii vášho účtu môže byť skutočne užitočné premýšľať o instagramovom SEO.
 
Zdroj: later.com, pixabay.com