5 dôvodov vysielať LIVE na sociálnej sieti

0
5 dôvodov vysielať LIVE na sociálnej sieti
Foto: Mária Takáčová

Lepšie raz vidieť v pohybe, ako 100x zaznamenať na statickom zábere. Asi takto pretransformujem príslovie, ak sa bavíme o sile videa v porovnaní so statickou fotkou na sociálnej sieti. V záplave krásnych, šialených, vtipných, atmosférických, vyretušovaných fotiek vie video prezentácia, krátka video vizitka či video návod strhnúť užívateľa (nielen) sociálnej sieti.

Trendom je LIVE video, čiže interaktívne vysielanie naživo. Veľkou výhodou je, že publikum v reálnom čase môže s vysielateľom interagovať – pýtať sa otázky, hlasovať, komentovať, lajkovať, zdieľať a priamo diskutovať. Ľudia proste majú radi obojsmernú komunikáciu, nielen jednosmerné „televízne“ hlásanie. Sociálna sieť Facebook a Instagram dal bežným užívateľom priestor vyjadriť svoj názor, spokojnosť s vysielanými informáciami, určovať smer rozprávania/aktivity vysielateľa a potvrdiť si tým svoju dôležitosť. To je predsa návykové, však?

instaranajky, instagram, tami
Foto: Mária Takáčová

Dnes Vám však predstavím 5 dôvodov, prečo vy – ako firma, malý biznis, podnikateľ, by ste mali využiť silu vysielania naživo na FB či IG (YouTube, Snapchat, Periscope, atď.)

1. Konkurenčná výhoda– zatiaľ čo iné firmy a značky váhajú, koho by pred kameru telefónu (laptopu) posadili, vy môžete dať špecifického „ducha a tvár“ vášmu vlastnému podnikaniu. Môžete napriamo rozprávať o svojich hodnotách, svojom „prečo“, ukazovať proces a pýtať sa na odozvu. Zákazníci pocítia ľudské prepojenie s vašim „prečo“ a získajú dôveru k človeku, ktorého pravidelne vidia a vedia, že mu na nich záleží.

2. Vysoká interakcia a vysoký organický dosah – pri LIVE vysielaní ľudia reagujú 10x intenzívnejšie ako v prípade vopred natočeného videa (nehovoriac o fotkách). Bezplatným spôsobom tak viete dosiahnuť, aby vás za krátku dobu vzhliadlo čo najviac ľudí a máte ich najvyššiu pozornosť.

3. Humanizujete značku – nachádzate sa na sociálnej platforme, kam sa ľudia chodia rozprávať a udržiavať vzťahy. Zapojte sa do tohto komunikačného toku, rozprávajte, pýtajte sa a počúvajte.

4. Opätovné použitie LIVE videa na iné účely – LIVE vysielanie na FB si viete uložiť, otitulkovať, zostrihať a zacieliť podľa geolokácie. Navyše môžete video podporiť aj reklamou (boost). LIVE video na IG si môžete tiež BUĎ uložiť a nahrať do IGTV, ALEBO záznam z LIVE môžete zdieľať na 24 hodín (potom zmizne). Časovo obmedzené video môžete využiť na propagáciu časovo obmedzenej akcie či súťaže.

5. UGC (user generated content) – využitie zákazníckeho/blogerského LIVE vysielania na rozšírenie povedomia o značke. Známe sú LIVE vysielania tzv. unboxing (rozbaľovanie) alebo návod na použitie/aplikáciu. To, že advokát vašej značky urobí LIVE prenos za vás a odprezentuje produkt v praxi je úžasné šetrenie vášho času. Vy to po dohode vyzdieľate na vašich sociálnych sieťach a o video referenciu a vysokú viditeľnosť máte postarané.

Dúfam, že tieto nápady vám uľahčia podnikanie a strategickú komunikáciu na sociálnej sieti práve cez LIVE vysielanie.

worshop prezentuj svoj pribeh
Tamara Gončárová Workshop

Ak ste v štádiu, kedy sa pred kamerou necítite dobre, prekonať túto bariéru Vám pomôžeme na workshope „Prezentuj svoj príbeh LIVE“ , ktorý sa bude konať 9.8.2018 od 10:00 do 13:00 (Bratislava). Koučka Janette Šimková sa postará o prekonanie strachu a zadefinovanie svojho „podnikateľského“ príbehu na video odprezentovanie. Instamerketérka TAMI Vás naučí vysielať LIVE na FB a IG a podelí sa tipmi a trikmi. Praktický workshop, kde si všetko vysvetlíme, pochopíme a odskúšame.
Udalosť nájdete TU a na workshop sa viete prihlásiť TU

Veľmi sa na Vás teším a verím, že sa uvidíme.

TAMI

žiadne príspevky na zobrazenie