Aj keď je e-mail jedným z najstarších kanálov digitálneho marketingu, je tiež jedným z najúčinnejších prostriedkov ako zvýšiť predaj. Má totiž vysokú konverziu vo viacerých odvetviach.
Priemerná miera konverzie návštevnosti zo vstupnej stránky odoslanej prostredníctvom e-mailu je viac ako 7 %, čo je veľký skok v porovnaní so štandardnou mierou konverzie elektronického obchodu 2 %. E-mailový marketing je tiež nákladovo efektívny: firmy môžu zarobiť až 40 eur za každé euro vynaložené na e-mailový marketing.
Presvedčiť niekoho, aby vám dal svoju e-mailovú adresu počas prvej návštevy vášho webu e-shopu je jednoduchšie ako presvedčiť ho, aby uskutočnil nákup. Nič ho to nestojí a môžete mu dávať rôzne stimuly, ako sú zľavy alebo bezplatné výhody.
Samozrejme, aby ste odomkli potenciál e-mailového marketingu, musíte najprv vytvoriť zoznam e-mailov. Zatiaľ čo váš zoznam e-mailových odberateľov bude rásť, keď začnete generovať predaj, existujú kroky, ktoré môžete podniknúť už dnes, aby ste začali tvoriť svoj e-mailový zoznam ešte predtým, než predáte prvý produkt alebo predplatné.
Aké sú výhody skvelého e-mailing listu?
Každá úspešná e-mailová marketingová kampaň začína kvalitným zoznamom e-mailov. Nemá zmysel vytvárať pokročilé e-mailové kampane so sofistikovaným dizajnom, pútavým textom a špeciálnymi ponukami, ak váš zoznam e-mailov nie je správne segmentovaný a zacielený.
Ak chcete vytvoriť skvelý zoznam e-mailov, ktorý generuje predaj, hlavné tri priority sú:
- Kvalita. Získajte skutočné, úplné informácie od skutočných ľudí a nikdy si nekupujte zoznamy e-mailov. Roboty, spamové účty a opustené e-mailové adresy neuskutočňujú nákupy.
- Relevantnosť. Je dosť ťažké premeniť potenciálnych zákazníkov, ktorí už chcú to, čo predávate. Pri vytváraní e-mailového zoznamu sa zamerajte iba na ľudí, ktorí majú skutočný záujem o vaše produkty alebo služby. V opačnom prípade sa potenciálni zákazníci odhlásia z odberu tak rýchlo, ako sa pripojili.
- Množstvo. Po začiarknutí prvých dvoch priorít sa môžete začať sústrediť na rozširovanie zoznamu e-mailov a rozširovanie dosahu tak, aby zahŕňal nové alebo širšie publikum.
Ako ľahko vytvoriť e-mailový zoznam pre marketing
- Pridajte na svoju domovskú stránku lákavú ponuku na zber adries.
- Vložte prihlasovací formulár do navigácie alebo päty stránky.
- Zbierajte e-maily na svojej kamennej predajni alebo pri osobnom kontakte.
- Pridajte tlačidlo registrácie na sociálne siete.
- Pri pokladni uveďte možnosť prihlásenia sa na odber newsletteru.
1. Pridajte na svoju domovskú stránku lákavú ponuku
Aj keď by ste nakupujúcich nemali naučiť, aby čakali alebo očakávali zľavy, propagačné ponuky môžu byť účinným nástrojom na konverziu nových návštevníkov webu skôr ako odídu. Vďaka rôznym typom formulárov na domovskej stránke je vytvorenie zoznamu e-mailov celkom jednoduché.
Ak vás výraz „vyskakovacie okno“ zastaví, zvážte, že priemerná miera konverzie pre kontextové formuláre je len niečo málo cez 3 %. V závislosti od celkovej návštevnosti vašich webových stránok môžu čísla, ako sú tieto, dramaticky zvýšiť počet vašich e-mailových registrácií.
Ak chcete začať používať formuláre na zaznamenávanie e-mailov vo vašom e-shope, začnite s kontextovým oknom so zámerom ukončenia. Zobrazia sa iba vtedy, ak návštevník presunie myš zo stránky, čo zvyčajne znamená, že má v úmysle prejsť niekam inam. Pomocou možností zacielenia môžete tieto kontextové okná zakázať pre predchádzajúcich zákazníkov a návštevníkov, ktorí sú už vo vašom zozname. To vám umožní zamerať sa iba na nových zákazníkov.
Príklad vyskakovacieho e-mailu od Grovemade, ktorý ponúka 10 % zľavu za registráciu
Po návšteve stránky „How It’s Made“ z newsletteru Grovemade dostane zákazník ponuku 10 % zľavy na svoj prvý nákup.
Keďže návštevníka, ktorý odišiel pred prvým nákupom, môže byť ťažké získať späť, mali by ste zvážiť ponúknutie nejakej zľavy – pokiaľ to dáva zmysel. Celková cena vášho produktu, ziskové marže a potenciálna ponuka určia, do akej miery sú rôzne zľavy pre vašu firmu realizovateľné.
2. Vložte prihlasovací formulár do navigácie alebo päty svojho webu
Jedným z kľúčov k získaniu nových odberateľov pre váš e-mailový zoznam je poskytnúť návštevníkom dostatok šancí. Preto by ste okrem vyskakovacieho okna na domovskej stránke alebo stránke produktu mali zvážiť aj pridanie e-mailového registračného formulára na každú stránku na vašom webe.
Väčšina platforiem webových stránok vám umožňuje umiestniť prihlasovacie formuláre na miesta, kde kupujúci hľadajú ďalšie informácie o vašej firme vrátane okrajov, navigačného panela a päty. Keďže tieto formuláre sú často jemné a nachádzajú sa pod záhybom stránky, vaša miera konverzie bude pravdepodobne celkovo nízka. Ale časom sa môže váš zoznam adries postupne zvyšovať.
Ak chcete zvýšiť mieru konverzie, uistite sa, že pridávate silnú výzvu na akciu pre registráciu, či už ide o zľavový kupón, exkluzívny obsah alebo pravidelné novinky a aktualizácie. Keď sa kupujúci dostane do päty vášho webu, aby sa dozvedel viac o vašej značke, aké druhy ponúk by ho mohli upútať a povzbudiť ho, aby sa prihlásil na odber?
Newsletter CTA pre Beardbrand so zameraním na hodnotu vstupu do e-mailovej komunity
Beardbrand opisuje svoj newsletter z hľadiska hodnoty, ktorú môže čitateľ očakávať. Nie sú to len aktualizácie produktov: je to miesto, kde sa môžete naučiť umeniu starostlivosti.
Prečítajte si: Ako rozmiestniť prvky na webovej stránke a čo je pre jej tvorbu dôležité?
3. Zbierajte e-mailové adresy vo svojom obchode alebo na osobnom podujatí
Ak hľadáte spôsob, ako vytvoriť zoznam e-mailov, osobné kontakty sú stále najefektívnejším nástrojom na premenu potenciálnych zákazníkov na skutočného zákazníka – aj keď transakcia neprebehne osobne. Či už máte kamennú predajňu, alebo propagujete svoju firmu na podujatí či v kamennom obchode, osobné interakcie vám môžu pomôcť vytvoriť zoznam e-mailov pre marketing, čo povedie k väčšiemu digitálnemu predaju.
Pamätajte, že formuláre často spojené s e-mailovým marketingom a generovaním potenciálnych zákazníkov môžu jednoducho prejsť z online podoby do offline. Môžete si napríklad priniesť schránku a požiadať ľudí, aby si zapísali svoje meno a e-mailovú adresu na papier a vhodili ho. Alebo pre lepšiu synchronizáciu s vaším e-mailovým marketingovým nástrojom môžete poskytnúť iPad, kde môžu ľudia priamo zadať svoju adresu. Môžete dokonca zahrnúť výzvu na akciu na svojich vizitkách, aby ste stimulovali registráciu e-mailov.
Rovnako ako v prípade online formulárov sa uistite, že používate silnú výzvu na akciu, aby ste podnietili osobné registrácie. Napríklad: „Zaregistrujte sa do nášho zoznamu a získajte šancu vyhrať darčekovú kartu v hodnote 25 EUR“ alebo „Prihláste sa na odber nášho newsletteru a získajte zľavu 25 % na svoj prvý online nákup.“ Je tiež vhodné segmentovať tieto zoznamy podľa miesta alebo udalosti, aby ste mohli posielať e-maily prispôsobené potrebám každého publika.
4. Pridajte tlačidlo registrácie na sociálne médiá
Ľudia sledujú značky na sociálnych sieťach z mnohých dôvodov, vrátane toho, aby mali prehľad o nových produktoch. Pridaním možnosti prihlásiť sa na odber e-mailových aktualizácií na svoje účty na Facebooku, Instagrame a iných sociálnych sieťach môžete sledovateľom poskytnúť ďalší spôsob, ako zostať v obraze.
Väčšina platforiem sociálnych médií podporuje tlačidlá alebo formuláre, čo vám umožňuje pridať na svoju stránku jednoduchú možnosť registrácie e-mailom. Na svoju obchodnú stránku na Facebooku môžete napríklad zahrnúť tlačidlo s výzvou na akciu, aby ste povzbudili svojich sledovateľov, aby sa zaregistrovali do vášho zoznamu e-mailov.
V prípade sociálnych platforiem, ktoré sú menej priateľské k odkazom, ako je Instagram, preskúmajte riešenia na zvýšenie počtu registrácií. Napríklad môžete použiť Linkpop na zahrnutie viacerých odkazov do svojho životopisu na Instagrame: jeden na webovú stránku elektronického obchodu a ďalší na nasmerovanie návštevníkov na registračný formulár pre váš zoznam e-mailov. Možno by ste mali zvážiť, či vytvoriť segment nových odberateľov pridaných cez Instagram, aby ste mohli sledovať, ako to ovplyvňuje rast vášho zoznamu.
5. Pri pokladni uveďte možnosť prihlásenia na odber newslettera
Nie je prekvapujúce, že mnohí majitelia e-shopov zanedbávajú svoju stránku pokladne ako marketingový nástroj – koniec koncov, zákazníka už majú. Cesta kupujúceho sa však nekončí jedinou transakciou. V skutočnosti sa mnohí zákazníci rozhodnú dokončiť nákup bez vytvorenia účtu, čo obmedzuje vaše budúce interakcie na správy o ich transakcii. Povzbudením používateľov, aby sa pri pokladni zaregistrovali do vášho zoznamu e-mailov, môžete z jednej transakcie urobiť celoživotného fanúšika a opakovaného zákazníka.
Pridanie možnosti prihlásenia na odber newslettera môže byť také jednoduché, ako pridanie začiarkovacieho políčka pod pole, ktoré zákazníci používajú na zaslanie e-mailu na potvrdenie objednávky. Buďte konkrétni, akú protihodnotu dostanú kupujúci, či už ide o zľavy cez exkluzívny e-mail, kvalitný obsah s návodmi alebo aktualizácie o nových produktoch. Nielen, že ich to namotivuje prihlásiť sa, ale sa aj uistíte, že je to v súlade s GDPR a ďalšími nariadeniami o ochrane osobných údajov.
Okrem začiarkovacieho políčka alebo textového poľa môžete svoju výzvu na akciu pri pokladni posunúť na ďalšiu úroveň pomocou kontextového okna alebo bannera na obrazovke potvrdenia nákupu. Investovaním do zaujímavého dizajnu budete mať väčšiu šancu upútať pozornosť zákazníka a získať nový email do zoznamu.
Ako vytvorím zoznam e-mailov zadarmo?
Existujú desiatky aplikácií na vytváranie zoznamov e-mailov a marketingových aplikácií s bezplatnými plánmi alebo skúšobnými verziami, ktoré vám pomôžu začať, vrátane MailChimp, Sendinblue, HubSpot a Shopify Email.
Ako vytvoriť zoznam e-mailov zadarmo bez webovej stránky?
Spustenie zoznamu e-mailov môže byť také jednoduché ako zachytenie potenciálnych zákazníkov na sociálnych médiách a ich pridanie do tabuľky alebo CRM podľa vlastného výberu. Ak však chcete dosiahnuť najlepšie výsledky, mali by ste si uvedomiť, že váš web elektronického obchodu bude základným kameňom vašej značky a marketingu.
Zdroj: https://www.shopify.com/blog/build-email-list#