6 spôsobov ako prilákať investorov do vášho malého podnikania

unsplash.com

Pri podnikaní je nevyhnutné financovanie, najmä ak plánujete začať budovať od nuly alebo rozšíriť svoj obchod a napríklad zainvestovať do reklamy. Rozbehnutie vašich podnikateľských nápadov a ich premena na niečo hmatateľné si vyžaduje častokrát nemalé finančné prostriedky.

Pri podnikaní je vždy dôležité zvážiť finančné prostriedky, ktoré máte po ruke. Ak vám chýbajú finančné prostriedky, oplatí sa nájsť investorov ochotných finančne prispieť.

Tu je šesť praktických spôsobov, ako môžete primäť investorov, aby investovali peniaze do vašich podnikateľských nápadov:

1. Vypracujte podnikateľský plán

Keď dostanete skvelý nápad, z ktorého by ste urobili skvelý biznis, ďalšou vecou je vypracovať podnikateľský plán. To vás prevedie tým, ako vstúpite na trh, na ktorom plánujete predávať svoj produkt, a stratégiami, ktoré použijete, aby bol váš podnikateľský nápad ziskový. Váš plán nemusí byť pevne stanovený, ale musí ukázať konkrétny obraz o tom, kam sa bude firma uberať.

Prinajmenšom by ste si mali vytvoriť podnikateľský plán, ktorý ukáže, kde bude podnikanie stáť o päť rokov. Môžete ísť do podrobností o tom, čo plánujete na prvý rok podnikania, a zahrnúť finančné prognózy a analýzu trhu. Keď sa pripravujete na druhý rok a tak ďalej, môžete poskytnúť všeobecné podrobnosti o tom, ako budete pokračovať vo vedení podniku.

2. Zistite si informácie o svojich investoroch

Keď plánujete získať investorov pre svoje podnikanie, je dôležité, aby ste si predtým, ako ich oslovíte, urobili domácu úlohu. Investovali už predtým do podobného produktu alebo spoločnosti, ako je tá vaša? Majú rovnaké filozofické názory ako vy? Budete mať väčšiu šancu prilákať investora, ktorého záujem presne odzrkadľuje váš vlastný.

Aj keď nie všetky informácie o vašich investoroch budú zverejnené, je dôležité, aby ste ich pred stretnutím osobne a profesionálne spoznali. Navštívte ich webovú stránku, prečítajte si ich životopis, hľadajte interné spojenia a/alebo sa spýtajte. Tak či onak budete môcť získať informácie o svojich investoroch, pomocou ktorých ich môžete prilákať do svojho podnikania.

Ak svojim investorom ukážete, že ste si našli čas na ich zoznámenie pred stretnutím, svedčí to aj o vašom nadšení a vášni ako majiteľa firmy. To v nich vyvolá dojem, že svoj podnikateľský nápad myslíte vážne.

unsplash.com

3. Pripravte si skvelú reč

Prvým krokom pri prilákaní investorov je získať ich pozornosť. Keď chcete získať investorov, aby vám pomohli financovať váš podnikateľský nápad, je dôležité pripraviť presvedčivú prezentáciu, ktorá vzbudí ich záujem. Tu sa vám bude hodiť prezentácia s “elevator speech“, najmä ak sa s investormi stretávate po prvýkrát alebo sa rozprávate s potenciálnymi investormi na obchodných akciách.

Vaša reč, ako už názov napovedá, by mala trvať len tak dlho, ako je dĺžka jazdy výťahom (20 až 30 sekúnd). Mala by obsahovať všetky vzrušujúce detaily, aby si vaši potenciálni investori mysleli, že do vášho podnikateľského nápadu skutočne stojí za to investovať.

Z marketingového prieskumu by ste mali získať predstavu o tom, ako štruktúrovať svoju prezentáciu. Keď získate ich pozornosť, môžete si naplánovať stretnutie, na ktorom podrobne preberiete podnikateľský nápad.

recnik vystupenie
Foto: pixabay.com

4. Otestujte svoj podnikateľský nápad

Väčšina investorov nechce riskovať svoje peniaze do niečoho bez toho, aby videli dôkaz, že im to v budúcnosti prinesie vyššie výnosy. Ak chcete, aby investori verili vašej značke rovnako ako vy, ukážte im výsledky. To by mohlo znamenať vykonanie rozsiahleho prieskumu trhu, aby ste mali dôkaz, že váš produkt je žiadaný.

Môžete ponúkať a predávať svoje služby alebo produkt predtým, ako vyhľadáte pomoc svojho investora. Keď si vytvoríte významnú zákaznícku základňu, môžete to použiť na to, aby ste svojim investorom ukázali, že ľudia majú záujem o vaše produkty alebo služby a sú ochotní za ne minúť.

5. Zdôraznite svoju jedinečnosť

Okrem toho nezabudnite potenciálnym investorom ukázať, v čom je váš produkt jedinečný. Inými slovami, ukážte im jedinečný predajný bod vašich produktov. Napríklad HelloFresh robí odvážne vyhlásenie, že je „Najobľúbenejšou súpravou jedál v Amerike“ a nadväzuje na to „ponúka najrôznejšie recepty a jedlá už od 7,49 USD“.

Ak ponúkate len „najlepšie súpravy jedál v krajine“, je veľká šanca, že to nepritiahne zákazníkov, a teda ani investorov, pretože neodpovedá na otázku, čím sa líši od iných súprav jedál.

Hľadanie vášho jedinečného predajného miesta nemusí byť zložité. Kľúčom je nájsť aj ten najmenší rozdiel, ktorý môže odlíšiť váš produkt od produktu vašich konkurentov.

unsplash.com

6. Dajte svojim investorom možnosť zúčastniť sa na podnikaní

Keď hľadáte investorov na financovanie vášho podnikania, musíte sa pripraviť na možnosť, že by sa aj oni mohli chcieť podieľať na vašom podnikaní. Najmä ak podnikanie ponúkate anjelským investorom, môžu sa stať vaším mentorom a poradcom, keď pracujete na posilňovaní základov vášho podnikania. Ak áno, dajte im možnosť vybrať si, či chcú byť v spoločnosti alebo len chcú stáť v pozadí.

Nájdenie investora, ktorý sa bude podieľať na vašom podnikaní, bude tiež vo váš prospech. Ak získate anjelských investorov, ich dlhoročné skúsenosti pomôžu spoločnosti poskytnúť niečo hmatateľné a prispejú k jej úspechu.

Záverečné myšlienky

Aj keď neexistuje žiadny spoľahlivý spôsob, ako zaručiť, že investori podporia váš podnikateľský nápad, vyššie uvedené tipy vám pomôžu zvýšiť vaše šance na ich získanie. S narastajúcou konkurenciou je dnes dôležité, aby ste získali všetky finančné prostriedky, ktoré potrebujete, aby ste udržali svoje podnikanie.

Nájdite si čas na prípravu prezentácie, spoznajte svojich investorov a uistite sa, že váš produkt je jedinečný. Bez ohľadu na to, aké jednoduché sú, tieto taktiky vám pomôžu predstaviť podnikateľský nápad, ktorý investori považujú za ziskový a užitočný.

Zdroj: https://resources.sansan.com/