Sociálne siete sú hotová veda. Nie je to už len o pridávaní príspevkov, fotografií, videí či pod. Veľkou prekážkou môže byť algoritmus alebo iné chyby, ktorý sa dopúšťame, pričom si ich ani neuvedomujeme.
Pozor na dĺžku
Portál Social media today odporúča, aby texty vašich príspevkov neboli príliš dlhé. Ak majú viac ako 80 znakov, aplikácia si ich automaticky skráti a bude tam uvedená možnosť “zobraziť viac”. Je malá šanca, že by si to ľudia následne rozklikli. Nepôsobí to atraktívne. Dajte na to, aby kľúčové informácie boli hneď v prvých vetách.
Radšej video
Odborníci na marketing a sociálne siete zistili, že video je najvýkonnejším typom príspevku a živé vysielanie vám získa najväčšiu interakciu. Nepublikuje na svojej stránke iba fotografie a troška textu. Siahnite po videách, mimoriadne úspešný je vtipný reel a celkovo “memka”.
Inšpirujte sa konkurenciou
Ak ste si všimli, že vaši konkurenti sa opierajú dlho už o tú istú reklamu, evidentne funguje. Inšpirujte sa. Zamyslite sa, v čom by mohla mať taký úspech a vylepšite aj to svoje. Pozor, nekopírujte. To by vám skôr uškodilo. Avšak takéto pozorovanie vám môže dať dávku inšpirácie a prinesie nové nápady.
Facebook okrem toho dokonca ponúka svoju Knižnicu reklám. Môžete získať prehľad o jednotlivých reklamách, ale mali výdavky a pod.
Používajte hlavičky
Ak chcete pridať na facebook napríklad článok, skopírujte doň klasický link, počkajte, kým sa objaví jeho náhľad, resp. hlavička a potom odstráňte url adresu článku. Takto bude pôsobiť atraktívnejšie.
Pozor na hashtagy
Tie poznáme veľmi dobre z prostredia Instagramu, no uchytia sa aj na Facebooku? Social media today neodporúča použiť viac ako dva hashtagy na jeden príspevok. Treba hlavne zistiť, či sú relevantné pre vašu značku.
Publikovanie v noci
Môžete skúsiť aj to. Výhodou je, že ak by vám išiel von post napríklad o 03:00, ľudia by si ho všimli skôr, pretože vaša konkurencia vtedy zrejme spí. Všetko ale závisí od vášho publika. Treba zistiť, aké má návyky, no tento experiment určite stojí za vyskúšanie.