8 skvelých tipov, ktoré vám pomôžu zorganizovať si domov

0
8 skvelých tipov, ktoré vám pomôžu zorganizovať si domov
pixabay.com

Pandémia COVID-19 poslala milióny ľudí po celom svete do karantény. Ak ste doma príliš veľa hodín, môžete sa medzi všetkými vecami, ktoré sa vám nahromadili a ktorými ste obklopení, cítiť trochu klaustrofobicky.

Cítite, že už je čas zaoberať sa reorganizáciou bytu, ale neviete, kde začať? Aby sme vám pomohli upratať neporiadok a dať veci do poriadku, napísali sme pre vás najlepšie organizačné tipy.

1. Dajte si svoju kozmetiku do poriadku

Vytvorenie nového režimu starostlivosti o pleť zvyčajne vyžaduje veľa pokusov a omylov. To, žiaľ, znamená, že váš domov pravdepodobne praská vo švíkoch s fľašami a tubami od výrobkov, ktoré ani nepoužívate.

„Nielenže sa nové pleťové vody a líčidlá stále hromadia, ale môžu sa časom aj pokaziť,“ hovorí certifikovaná profesionálna organizátorka Amy Trager. Navrhuje nazhromaždiť všetky prípravky z vašej kúpeľne a odvšadiaľ, kde sa nachádzajú, a potom sa rozhodnúť, čo z nich sa dá vyhodiť.

„Rozhodnite, ktoré veci si chcete nechať, kde a či máte nejaké úložné kontajnery alebo misky na uloženie predmetov v zásuvkách alebo policiach,“ hovorí Amy Trager. „Ak to pomôže, môžete pomerať svoje úložné priestory a objednať si úložné boxy presne do vašich políc priamo z domu.“

 

laky
Foto: pixabay.com

2. Zoraďte si knihy na policiach

Poznáte neslávnu filozofia Marie Kondo „Zbavte sa svojich kníh“? Pre vášnivých čitateľov neexistuje spôsob, ako by sa dokázali rozlúčiť s toľkými príbehmi, ktoré v nich stále vyvolávajú radosť. Našťastie, dobre udržiavaná polička na knihy môže byť skutočne skvelým miestom pre výzdobu, ak sa poukladá správne.

„Ak ste hrdým majiteľom preplnenej police na knihy, potom by ste mali začať s reorganizáciou vášho domu,“ hovorí expertka na produktivitu a organizačná trénerka Linda Morgan. „Vaše police môžu byť často neprehľadné a chaotické, bez toho, aby ste si to skutočne uvedomovali. Usporiadajte ich podľa tém, farebného kódu, abecedného poradia alebo iného usporiadania, ktoré vám dáva zmysel.“ Je to najjednoduchší spôsob, ako zaistiť poriadok v jednom z mála viditeľných úložných priestorov vo vašej domácnosti.

3. Upracte si chladničku

V priebehu troch mesiacov karantény sa skoro každý zoznámil s varením. A so zvýšenou prevádzkou v kuchyne je čoraz viac potrebné udržiavať v chladničke poriadok. „Úprimne povedané, je to často najnepríjemnejšia skrinka v domácnosti,“ hovorí Orion Creamer, generálny riaditeľ a zakladateľ prístrojov Big Chill.

Spoločnosť Creamer odporúča inštalovať priehľadné plastové kontajnery a organizačné koše, aby ste čo najlepšie využili vzácny chladnejší priestor. Tiež je dobré priradiť zásuvky alebo poličky konkrétnym kategóriám potravín pre rýchly a ľahký prístup. Pomocou lepiacej pásky, nalepovacích štítkov a štipcov označiť dátumy spotreby vašich zásob. Navrhuje tiež, aby ste aspoň raz týždenne prešli chladničkou, aby ste vyhodili všetky staré alebo expirované potraviny. „To, čo vydrží najkratšie, by ste mali umiestniť vpredu, aby ste si neskôr nemuseli vzdychnúť „ Ach nie, toto sa pokazilo pred dvoma dňami!“, hovorí.

Prečítajte si aj: 7 hriechov dekorovania stien

 

4. Vyčistite skrine a špajzu

Rovnako ako chladničky môžu byť zaplavené plesnivými zvyškami jedál, špajzy a skrinky sa môžu stať sídlom expirovaného korenia, zatuchnutých krekrov, popadaných zrniečok ryže a výrobkov, ktoré „nikdy nebudete jesť“. Urobte si čas na vykonanie úplnej inventúry špajze a reorganizujte ju spôsobom, ktorý uľahčí hľadanie vecí, ktoré potrebujete.

Foto: pixabay.com

Jemma Lane, expertka na interiérový dizajn a marketing spoločnosti Arbor Living Cheshire, navrhuje zaviesť poháre a škatule, ktoré „pomôžu zoskupiť potraviny a umožnia nám presne vedieť, kde budú, keď ich budete najbližšie potrebovať“. To vám tiež pomôže vyhnúť sa nákupu duplicitných produktov.

5. Dajte si svoje obľúbené veci dopredu

Pri reorganizácii domu je dôležité pripraviť si pôdu na stály poriadok tak, že si vymyslíte dobrý systém umiestňovania. Jedným z najlepších spôsobov, ako zabrániť neporiadku, môže byť umiestnenie vecí, ktoré najčastejšie používate, na dosah ruky.

„Vezmite si napríklad kuchynské skrinky: Pri každej veci si položte otázku „Používam to každý deň?“ Ak je to tak, umiestnite vec dopredu, aby bola ľahko prístupná. Ak nie, zatlačte ju dozadu alebo ju premiestnite do horných políc mimo dosahu,“ hovorí Bella Middleton, zakladateľka spoločnosti Norfolk Natural Living. Rovnaká filozofia môže platiť aj pre vašu skriňu v spálni, kde za vašim každodenným šatníkom umiestnite odevy na zvláštne príležitosti.

 

6. Zdokonaľte svoju domácu kanceláriu

Začiatok karantény znamenal pre desiatky miliónov ľudí prácu z domova. Ak ste jedným z nich, reorganizácia vášho domova tak, aby zahŕňala kvalitný pracovný priestor, by mala byť na čele vášho zoznamu priorít. „Začnite tým, že sa sami seba spýtate, ako a kde radi pracujete, a potom by ste mali tieto zvyky dodržiavať,“ hovorí Jenny Kim, viceprezidentka a kreatívna riaditeľka spoločnosti Convene. „Zistite, čo vám v rôznych denných hodinách najlepšie vyhovuje, a vytvárajte podľa toho svoje prostredie a každodennú rutinu.“

pracovny stol
Foto: pixabay.com


Kim tiež navrhuje, aby ste do svojho priestoru zakomponovali rastliny, ktoré vdýchnu životu vašej domácej kancelárii, aby ste optimalizovali svoj stôl a nastavili sedenie pomocou ergonomickej stoličky a správneho nastavenia výšky obrazovky počítača.

 

7. Pretrieďte svoju elektroniku

Spomeňte si na svoj život 10 rokov dozadu: Koľko elektronických zariadení ste odvtedy vlastnili a vymenili? Odpoveď vás pravdepodobne šokuje, ale pravdepodobne nie toľko, koľko neporiadku môžu spolu so svojimi komponentmi vo vašej domácnosti vytvoriť.

Zhromaždite všetku svoju elektroniku a káble a prejdite ich všetky, aby ste zistili, ktoré skutočne fungujú a ktoré nie. Keď všetky káble pripojíte k príslušným nabíjačkam, zistíte, ktoré sú navyše, a tak sa ich zbavte. Dobrou vecou je aj nákup testovača batérií, aby ste neskladovali nefunkčné batérie.

8. Dajte si do poriadku svoju kúpeľňu

Vaša kúpeľňa je možno najvyupratovanejšou miestnosťou vo vašom dome. Je preto ironické, že je to tiež zvyčajne posledná miestnosť, kde ľudia prehodnocujú a usporadúvajú veci inak. „Mnoho ľudí má organizáciu kúpeľňových skriniek na konci svojho zoznamu úloh – čo je poľutovaniahodné, pretože sú často plné expirovaných zubných pást, starých receptov, rozliatych make-upov, a ešte horšími vecami,“ hovorí koučka Linda Morgan.

Navrhuje roztriediť všetky výrobky vo vašich skriniach, zásuvkách, bielizníku a sprchovacom kúte, rovnako ako v špajzi alebo v chladničke. Potom zlikvidovať všetky duplicitné, prázdne alebo expirované položky. Ďalším skvelým spôsobom, ako obmedziť neporiadok v sprche je inštalácia sprchovacieho koša s dávkovačom mydla, šampónu a kondicionéra.

 

Zdroj: bestlifeonline.com

Zdroj foto: pixabay.com

žiadne príspevky na zobrazenie