Aké chute majú mileniáli?

0
Aké chute majú mileniáli?

Mileniáli. Toľkokrát skloňované slovo, no viete koho charakterizuje? Ide o generáciu mladých dospelákov a ľudí, ktorí sú dnes v produktívnom veku. K akému vínu táto skupina inklinuje? Milujú nápoj z hrozna, tak ako ich rodičia?

Generáciu mileniálov môžeme rozdeliť do dvoch skupín. Prvú tvoria mladší mileniáli, nazývaní aj Gen Z – narodení v rokoch 1995 až 2005 a druhú zas starší mileniáli, Gen Y, narodení v rozpätí rokov 1980 až 1994. Mileniáli boli svedkami najväčšieho digitálneho pokroku v histórii ľudstva, no rozdiel medzi Gez Z a Gen Y je ten, že starší mileniáli si zažili život aj bez internetu. To sa o Gen Z povedať nedá. Vo všeobecnosti však platí, že mileniáli majú iný prístup k životu ako generácia pred nimi a sú odrazom toho, čo je dnes „in“.

Po ktorých vínach siahajú mileniáli?

Jedno z top vín, ktoré sú u mileniálov voľbou číslo jeden sú mladé svieže vína. Majú ich v priazni hlavne kvôli chuti sviežich kyselín, peknej aromatike a chutnej ovocnosti. Do sýtosti si však vedia vychutnať aj perlivé vína.

V minulosti bublinky vo víne poukazovali na niečo exkluzívne a noblesné. Rozhodne sa nepili tak bežne ako ich pije dnešná mladá generácia. Tá preferuje sladšie vína a práve Frizzante má dokonale vyvážené kysliny, cukor a odrodu, čo z neho robí miláčika publika. V letných mesiacoch sa obzvlášť hodí k lahodnému šalátu či dezertu alebo ako aperitív. Treba ho len dobre zachladiť. Vitis Galéria Frizzante má v ponuke vynikajúce odrody, ako napr. Müller Thurgau, Frankovku modrú rosé či Irsai Oliver, ktoré sa nedajú neobľúbiť.

Čo ovplyvňuje Gen Y a Gen Z pri kúpe vína?

Mladí ľudia dnes počúvajú na témy ekológie a udržateľnejšieho spôsobu života a často je skloňované aj vedomé stravovanie, medzi ktoré sa radí aj vegánstvo. S pribúdajúcim počtom vegánskych reštaurácií sa objavil dopyt po vegánskych vínach, pri ktorých výrobe neboli použité živočíšne produkty. Tieto vína sú ďalším trendom, ktorý v týchto dňoch zažívajú svoj boom.

Vinárstvo Vitis nespí na vavrínoch a uvádza novú líniu vegan vín, ktorú nájdete vo svojich obľúbených obchodných reťazcoch v lete 2023. V ich portfóliu nájdete až 8 suchých odrodových vín, z toho 4 biele odrody Devín, Irsai Oliver, Veltínske zelené a Sauvignon, jedno ružové víno Rulandské modré rosé a tri červené vína odrody Modrý Portugal, Frankovka modrá a Zweigeltrebe. Vybrať si môže každý podľa svojej chuti.

„Teší ma, že naše vinárstvo môže svojim zákazníkom spraviť radosť až ôsmymi odrodami vegan vín, ktoré si môžu vychutnať bez výčitiek,“ hovorí someliér Kordiak. Gen Y aj Gen Z prihliadajú pri kúpe vína ešte na jeden významný prvok. „Aspekt, ktorí ovplyvňuje mileniálov pri kúpe vína je aj zovňajšok fľaše. No myslím si, že ak sa v nej nenachádza kvalitné víno, druhýkrát si ho už nekúpia,“ dopĺňa Kordiak.

Mileniáli sú zaujímavou vzorkou na pozorovanie spotrebiteľského správania. Líši sa v mnohých ohľadoch od generácií pred nimi. Či už ide o trendy v konzumácii nápoja z hrozna, v móde, gastronómii či životnom štýle sú nám všetkým inšpiráciou. Ich najsignifikantnejšou črtou je online doba, digitálne technológie a neobmedzený prístup k informáciám. Slovenské vinárstvo Vitis drží krok s mladou generáciou a jeho ponuka je prispôsobená aj ich preferenciám.

www.najnapoje.sk www.vitis.sk

žiadne príspevky na zobrazenie