Martin Hošek: Ak je na Linkedine niečo dôležité, je to sieť

0
Martin Hošek: Ak je na Linkedine niečo dôležité, je to sieť

„Niekedy fotografia povie viac ako tisíc slov,“ hovorí Martin Hošek, spíker z eventu Linkedinlovers v Bratislave, ktorý sa uskutočnil 17. mája. Pozvanie na náš event o Linkedine prijali:

  • Dana Miňová – riaditeľka ľudských zdrojov v MH Teplárenský holding, a.s.,
  • Ivana Zelizňáková – riaditeľka odboru marketingu SPP,
  • Martin Hošek – brand consultant, zakladateľ značky MAAPPI a MH,
  • Lucia Kočková – social media specialist

Ako prvá vystúpila Lucia Kočková, ktorá zhrnula predchádzajúce podujatia Linkedin a vypichla najdôležitejšie myšlienky z eventov v Bratislave a v Košiciach. Tiaž porozprávala, kedy nám Linkedin nefunguje. Je to vtedy, keď nemáme vyplnený profil, keď nemáme žiadnu aktivitu, keď len pasívne skrolujeme a máme málo spojení.

Martin Hošek, bývalý marketingový riaditeľ J&T, hovorí: „Neznášam sociálne siete, nemám Facebook, nemám Instagram, nemám nič iné, iba Linkedin, na ktorý som sa dostal omylom. Pred 6 rokmi som dal prvý príspevok, kde som sa pýtal ľudí – Mám tu mapu, chcel by som ju dať na nejaký produkt, čo si o tom myslíte?  A príspevok mal dosah asi 100 tisíc a povedal som si, že to ma bude baviť.“ Poznamenáva, že Linkedin mu veľmi zmenil život a trávi na ňom veľa času.

A čo sa mu nepáči na tejto sociálnej sieti? „Stáva sa z toho závod o silnejší ľudský príbeh, stáva sa z toho platforma, kde si všetci potrebujú viac dokazovať než to, ako reálne žijú. Na českom Linkedine to vidím často.“

Foto: Lucia Hrapko

Dana Miňová, riaditeľka HR v MH Teplárenský holding, hovorí, že pred 7 rokmi dala prvý post, keď pociťovala silnú emóciu po odbhnutí štafety na Medzinárodnom maratóne mieru. Keď pôsobila v zdravotníctve, písala počas pandémie o práci v prvej línii, o testovaní, a vtedy sa jej Linkedin rozbehol a pribúdali jej nové kontakty a spojenia.

Keď prišla do MH Teplárenský holding, firma nemala žiadne sociálne siete a bola prvá, ktorá začala o spoločnosti písať na Linkedine, že sú apolitickí a opisovala, ako sa im darí uchopiť changemanagement. Na postovanie má svoj recept: „Byť sám sebou prezentovať a budovať ten brand a ukazovať kondíciu, v ktorej tá firma je a písať s emóciou a bez príkras.“ A podobne ako Martin dodáva: „Som len na Linkedine a som s tým spokojná a nechcem to meniť.“

Foto: Lucia Hrapko

Ivana Zelizňáková, marketingová riaditeľka SPP, rozpráva o tom, že sa cítila trápne pred mladými kolegami, ktorí majú sociálne siete. S Linkedinom začala pred 2 rokmi, keď prišlo nové vedenie a chcelo zmeniť nudný prístup. „Začala som postovať preto, aby som ukázala, že nemusíme byť nudná firma,“ hovorí s úsmevom. Bola jediná zo zamestnancov, ktorá si dovolila postovať. „Na Linkedin chodím pre to, lebo je to pre mňa inšpirácia a hľadám obsah,“ dodáva.

Čo im Linkedin priniesol?

Martin Hošek hovorí: „Na Linkedine môžete stretnúť naozaj kohokoľvek.“ V roku 2017 poslal grafikovi obrázok mapy, aby urobil mockup a dal ho topánky Converse. A na Linkedine našiel v Seattli brand manažéra z Converse a napísal mu email o tom, že jeho syn tvorí mapy a že má projekt, ktorý by sa mohol rozšíriť po celom svete, kde by na topánkach boli zobrazené rôzne mapy. On sa mu ozval do troch minút a za rok a pol bolo vonku tritisíc párov topánok limitovej kolekcie s potlačou mapy.

Projekt MAAPPI – mapy na topánkach Converse

Na Linkedine sa dá ukázať, že aj deti, ktoré sú znevýhodnené, môžu niečo tejto spoločnosti priniesť. Jeho syn Matej tvoril litografie a tak založili Klub priateľov mapy litografie a vďaka Linkedinu bolo členstvo za pár dní vypredané. Ďalší highlight Linkedinu vidí Martin v tom, že sa tam dá predať čokoľvek. A za tretie dodáva – „Linkedin mi priniesol do života veľa dobrých ľudí.“

Ivana Zelizňáková hovorí: „Ja som hrdá, že sa mi tou drzosťou podarilo rozkomunikovať väčšiu časť firmy. Mojím cieľom nie je predávať energiu a plyn, ale používam to na to, aby som si budovala nové spojenia, a hlavne sa snažím mať spojenia s mladými ľuďmi.“ Spomína, že aj svoju dcéru nahovorila na Linkedin – keďže študuje neurovedy a hľadá si miesto ako asistentka, tak jej navrhla, aby si urobila profil na Linkedine.

Ivana Zelizňáková, foto: Lucia Hrapko

Dana Miňová hovorí, že za najväčší úspech považuje, že ich mnohí oslovovali, ako sa im podarila transformácia, a tak si s kolegyňou povedali, že urobia konferenciu. Spojili sa s Ivanou Molnárovou z Profesie a Andreou Vadkerti a usporiadali konferenciu Transformácia štátu. „Ženy, my musíme mať niekedy tie gule a tú odvahu a rovný chrbát a ísť do vecí,“ hovorí. Dana s nadšením spomína, že to bola hybridná akcia a mala vysokú účasť. „Najprv sa vám smejú, potom spozornejú, potom vás začínajú sledovať a nakoniec sa stávate inšpiráciou.“

Druhá pozitívna vec na Linkedine sa týkala programu Skúsenosť versus mladosť, keď spustili hlasovanie verejnosti o 5 projektoch základných a stredných škôl, ktoré mali navrhnúť, ako a čím budeme kúriť v roku 2050. Dana nahrala svoje prvé video a kolegyne ju nasledovali. Vďaka Linkedinu nazbierali za týždeň a pol 6200 hlasov. „Pred dvoma rokmi to bola totálne neznáma firma, a dnes sa podarilo toto,“ dodáva s úsmevom Dana Miňová.

Foto: Lucia Hrapko

Čo funguje Martinovi na Linkedine? „Ja videá nerobím. Nerád sa stojím pred kamerou. Mne fungujú veci s jednou fotografiou a tá fotografia musí byť silná. Niekedy tá fotka povie viac ako tisíc slov. Ak robíte Linkedin, premýšľajte o tom, nedávajte tam stopäťdesiat fotiek z akcií. Dajte len jednu fotku, nie štyri, lebo väčšinou tie tri ďalšie sú slabšie než tá prvá najlepšia,“ hovorí Martin Hošek. „A posty robte s fotografiou a nie len s textom. Ak neurobíte dobrú fotku, ľudia si to nerozkliknú a nebudú čítať príspevok.“

Sila networkingu

Vy všetci by ste sa tu mali prepojiť. Pretože ak je niečo dôležité na Linkedine, je to tá sieť. Lebo je hrozne ťažké si ju stavať si ju s ľuďmi, ktorých nevidím a vy sa tu vidíte, keď budete chodiť po týchto stoloch, tak sa rozhodne prepojte, to je to najlepšie, čo môžete urobiť. Bez siete nemôžete fungovať na Linkedine. Tak som vás chcel požiadať, ak ste nedali follow môjmu profilu, tak to prosím vás urobte,“ vyzýva prítomných s úsmevom Martin Hošek.

Po panelovej diskusii nasledovala tombola a akčný networking, kde si účastníci vymieňali svoje kontakty.

Tu nájdete všetky fotografie od Lucie Hrapko z eventu Linkedinlovers v Bratislave.

Foto: Lucia Hrapko

Ak ste nestihli byť súčasťou eventu a máte chuť vzdelávať sa, TU SÚ NAŠE TIPY:

Ďakujeme partnerom podujatia:

 

žiadne príspevky na zobrazenie