Aké trendy v marketingu nás čakajú v roku 2024? Prezradí 12 marketérov

1
Aké trendy v marketingu nás čakajú v roku 2024? Prezradí 12 marketérov

Čo sa bude diať v marketingu v roku 2024? Dvanástich skvelých marketérov z Čiech a Slovenska sme sa spýtali na marketingové trendy, ktoré budú vládnuť v roku 2024.

Otázky zneli:

1. Aké budú preferencie zákazníkov v roku 2024 a ako to ovplyvní marketingové stratégie?

2. Aké nové technologické nástroje sa očakávajú v roku 2024 a ako ich môžeme využiť na zlepšenie našich marketingových kampaní?

3. Ktoré platformy sociálnych médií budú mať najväčší vplyv na marketing v roku 2024?

4. Ako sa očakáva, že sa zmení obsahový marketing a aké trendy budú viesť k úspechu pri tvorbe obsahu v roku 2024?

Odpovedali nám:

1. Lucia Petrášová, Chief Brand and Communications Officer O2

2. Rastislav Benka, Marketing expert, Slovenská sporiteľna

3. Lenka Koenigsmark, Member of The Supervisory Board, Y Soft

4. Nika Kökényová, zakladateľka SocialSpirit

5. Maru Mitlíková, CEO at TRIAD Bratislava

6. Anna Olvecká, Head of Marketing Communication @ NAY a.s.

7. Karin Zvalova, Marketér

8. Libor Toporcer, Team leader & Strategy director at Invelity s.r.o.

9. Veronika Bošková, AI-Infused Brand Strategist | Marketing Director at MARKLAB

10. Daša Juríková, Director Brand HUB at Slovenská sporiteľňa

11. Filip Kuna, CEO v Addmention.com, CEO v Strossle Slovakia 

12. Rastislav Sopko, Director of MÁM DRON association & Green Thinking Integrator & Marketing Strategist

Lucia Petrášová, Chief Brand and Communications Officer O2: Umelá inteligencia môže spôsobiť menšiu originalitu

Lucia Petrášová

Marketérka Lucia hovorí: Určite očakávam širšie využitie AI pri kreatíve a tvorbe obsahu, ktoré ale so sebou možno prinesie menšiu originalitu a autentickosť. Generovanie obsahu bude efektívnejšie, čo môže ľahko skĺznuť do kvantity na úkor kvality. V dobe pokročilých AI nástrojoch je tiež dôležité pracovať na upevňovaní dôvery zákazníka k značke. Kľúčom by malo byť používanie AI ako efektívneho pomocníka, avšak vždy je nutné dodať “human touch”. Ľudskosť, autenticita a zapojenie publika bude podľa mňa práve to, čo budú užívatelia v budúcom roku ešte viac vyhľadávať.“

O obsahu si Lucia Petrášová myslí: Pri tvorbe obsahu budú pravdepodobne aj naďalej vyhrávať krátke a zábavné formáty, prípadne už spomenutý autentický a užívateľmi tvorený obsah. Práve pri sociálnych sieťach očakávam zefektívnenie – nesnažiť sa byť ako značka nutne zastúpená na všetkých sociálnych sieťach, ale skôr si vybrať relevantné publikum vzhľadom na daný produkt.“

Rastislav Benka, marketingový expert zo SLSP: Jedinou konštantou je zmena

Rastislav Benka

„Žijeme turbulentné časy, kedy jedinou konštantou je zmena. Zákazníci budú citlivejší na cenu, budú očakávať ešte viac „taylor made“ komunikácie. Nielen generácia Z očakáva od značiek aj spoločenskú zodpovednosť, presahujúcu ich core business. Naďalej bude tlak na dostupnosť značiek 24/7, čiže vyladený zážitok naprieč všetkými kanálmi – weby, eshopy, aplikácie, callcentrá a chatboty a vo fyzickom svete predajne, pobočky, predajcovia a poradcovia.

Marketingové stratégie budú musieť reflektovať veľké množstvo priorít k svojim rozpočtom a sústrediť sa na identifikáciu toho, čo je naozaj dôležité v mori možností. Unikátnosť, odlíšiteľnosť a schopnosť nestratiť sa v mori ostatných značiek, ktoré oslovujú zákazníka budú z môjho pohľadu kľúčové,“ hovorí Rastislav Benka.

Čo si Rasťo myslí o umelej inteligencii? „Už v tomto roku sme videli silnú tému okolo umelej inteligencie a rok 2024 bude ešte silnejší v integrácií týchto nástrojov do práce marketingových aj mediálnych agentúr. Čiastočne sa to dialo už aj predtým, ale rýchle pokroky a zvyšovanie dostupnosti rôznych nástrojov zasiahne naplno úplne všetkých. Automatizácia, tvorba obsahu, efektívnejšie zobrazovanie reklám, spracovanie dát, ale aj chatboti – to všetko je už dnes povinná jazda.“

V sociálnych sieťach neočakáva žiadnu zásadnú zmenu

„Vidím to na klasickú trojicu Facebook, Instagram a TikTok. Práve pri TikToku sa čaká, kedy zavedie platené reklamné formáty aj pre Slovensko. Zároveň uvidíme ako odštartuje klon Twitteru – sieť Threads, ktorú chystá Facebook, resp. Meta.“

A čo podľa neho zaujme zákazníkov? „Každá značka je v inej fáze a teda potrebuje pre úspech iný typ marketingu. Všetci ale bojujú o pozornosť, ktorá je dnes veľmi roztrieštená, pretože konkurencia je globálna a neúprosná. Dá sa teda predpokladať, že naďalej bude rásť podiel krátkych videí, porastie úloha podcastov, influencer marketingu aj hľadanie uplatnenia cez gaming. Dôležitý bude obsah umožňujúci interakciu so značkou, budujúci komunity. Nad tým všetkým bude tróniť schopnosť rýchlej adaptability a reflexie na nové trendy, ktoré môžu byť intenzívne, ale krátke.“

Prečítajte si minuloročný článok o tom, čo radia marketéri pre rok 2023

Lenka Koenigsmark, členka boardu Y Soft: Bude to hlavne o cene

Lenka Koenigsmark

„Bohužel pro nás marketéry to bude hlavně o ceně. Nemusí se jednat jen o slevy, ale především o to, jak přesvědčit zákazníka, že poměr cena/výkon se mu vyplatí. „Zbytné“ věci se v posledním roce prodávají výrazně hůř a všichni ekonomové si lámou hlavu, jak ekonomiku rozhýbat. Jsme velmi opatrný národ a raději spoříme. Musíme doufat, že média bude více pozitivní a nálada společnosti se postupně změní.

Bude to hlavně teda o poměru výkon/cena a o tom, abychom přesvědčili zákazníky, že toto či ono opravdu potřebují, takže se správně naladit na potřeby své cílové skupiny,“ hovorí Lenka Koenigsmark.

Umelú inteligenciu vníma ako dobrého sluhu: „Očekávám, že AI se bude dále rozvíjet, a to v mnoha ohledech. Věřím, že vyhraje ten, kdo AI nebude považovat za hrozbu ale postaví se k jejímu využití ve stylu: dobrý sluha, ale zlý pán. Stejně tak čekám další rozboj datoových nástrojů a vyšší zapojení analytiky do marketingu.“

Lenka radí ohľadne sociálnych sietí: „To záleží na jakou cílovou skupinu mířite. Facebook není mrtvý, byť to pořád často slyšíme, jde stále o největší sociální síť na světě, i v ČR/SROV. Instagram je nejrychleji rostoucí síť v pohledu realizovaných nákupů, TikTok sílí, ale tady přece jen cílíme na výrazně mladší cílovou skupinu a je tedy potřeba si hodně rozmyslet, co tam nabízet. Za mne osobně jde vždy o kombinace více sítí.“

Nika Kökényová zo SocialSpirit: Sociálne siete sa menia na vyhľadávače

Nika

„Sociálne siete sa menia na vyhľadávače,“ hovorí Nika a dodáva: „Najmladšie generácie na vyhľadávanie informácií nepoužívajú Google, ale sociálne siete. Najviac na vyhľadávanie používajú Instagram a Tik-Tok. Zamerajte sa preto vo vašej komunikácii na používanie kľúčových slov, ktoré vaša cieľová skupina bude zaručene vyhľadávať.

Ľudia na sociálnych sieťach trávia stále viac a viac času, a preto je to pre tvorcov dobrým nielen komunikačným ale aj predajným nástrojom. Výhodou predaja na sociálnych sieťach je nenásilnosť (ak sa to tak naučíte robiť). Ako značka sa môžete spojiť s malými influencermi, ktorí budú tvoriť obsah za vás na svojich nástenkách a označia váš produkt, ktorý je súčasťou vášho katalógu produktov.

Zamerajte sa v roku 2024 aj na predajný potenciál sociálnych sietí. Rozmyslite si, ako rozložiť váš rozpočet na jednotlivé aktivity ako spoluprácu s influencermi, sprostredkovanie zľavových kódov pre vašich fanúšikov alebo odoberateľov kanálu a takisto na performance reklamné kampane v čase, kedy budete chcieť predávať vaše produkty či služby.“

Nikdy netvorte osobné príspevky s AI

Nika hovorí, že príspevky s využitím AI musia mať osobný vklad: „AI zamiešala karty. Na sociálnych sieťach teraz používatelia ťažšie vyhodnocujú obsah. Častokrát nevedia čo je realita a čo AI. Staršia generácia to nevie takmer vôbec rozlíšiť a pre mnohých v produktívnom veku je zdrojom nedôveryhodnosti značky.

Dbajte pri vašich profiloch na to, do akej miery budete používať nástroje umelej inteligencie. Užívatelia ju vnímajú ako boli niekedy vnímané filtre na fotkách, Photoshop. Ak sa chcete vyhnúť tomu, že vám vaši potenciálni zákazníci prestanú dôverovať a prestanete byť pre nich autentickí, pomáhajte si ňou, no nespoliehajte sa na ňu.

Zapracujte AI do vašej stratégie sociálnych sietí. Vnímajte tón komunikácie, ktorý za vás AI nástroje nevytvoria. Rozdeľte príspevky na také, ktoré za vás dokáže vytvoriť AI (napríklad hodnotné príspevky) a také, ktoré musia mať váš osobný vklad (osobné, inšpiratívne príspevky). Nikdy netvorte osobný príspevok s AI,“ radí Nika zo Socialspirit.

Pristupuje k vašim sociálnym sieťam ako ku knihe, ktorú píšete

„Podľa prieskumov Hootsuite bude v roku 2024 najviac fungovať práve zábavný obsah.Vnímajú ho dokonca ako motor návratnosti investícií, ktoré vy ako značka vložíte do sociálnych sietí. Na opačnom póle naopak stojí predajný obsah, ktorí užívateľom sociálnych sietí vyslovene prekáža,“ hovorí Nika.

„Predajné príspevky fungujú dobre na dosah, ak ich podporíte platenou reklamou. Lepším prípadom by bolo vziať zábavný aspekt sociálnych sietí aj do vašich predajných príspevkov. Tak trafíte klinček po hlavičke. Budete mať aj interakcie a nebudete otravovať vaše publikum.

Pristupuje k vašim sociálnym sieťam ako ku knihe, ktorú píšete. Storytelling funguje naprieč všetkými sociálnymi sieťami a môže v sebe obsahovať aspekty zábavného, hodnotného, inšpiratívneho i predajného charakteru. Môžete tak prostredníctvom neho dosiahnuť všetky výsledky, ktoré si vo vašej stratégii sociálnych sietí stanovíte,“ dodáva Nika.

Prečítajte si: 5 spôsobov ako si uľahčiť život vďaka ChatGPT

Maru Mitlíková, CEO v TRIAD Bratislava: Kľúčové je, aby boli služby po ruke

Maru Mitlíková, foto: Tomáš Pospíchal

„Cena je dlhodobo jedna z najdôležitejších preferencií, aktuálne silno ovplyvnená ekonomickou situáciou a doznievaním vysokej inflácie. Časť zákazníkov preferuje značky aj podľa kvality, lojality či preto, že je to ich „love brand“ alebo ich zaujíma, ako sa daná značka zaujíma o spoločenskú zodpovednosť a ESG témy. Ale to sú skôr sekundárne faktory, pri mnohých produktoch či službách je kľúčové najmä to, aby boli zákazníkovi dostupné, tzn. „po ruke“ buď ako predajňa v blízkosti alebo tovar na sklade eshopu. Marketingové stratégie to zásadne neovplyvní, lebo nič zásadné sa nemení. S ESG témou budú značky možno viac experimentovať, ale treba si dať pozor, nie je to pre každého. Nestačí o tom hovoriť, treba sa podľa ESG zásad naozaj riadiť, lebo inak zákazníci tento „bullshitting“ značke ťažko odpustia,“ hovorí Maru Mitlíková z TRIAD.

Technologickým nástrojom bude podľa nej vládnuť umelá inteligencia: „Očakávame prudké rozšírenie AI a teda aj jej implementácie do marketingových nástrojov, pričom možnosti sú takmer neobmedzené. Umelá inteligencia dokáže zautomatizovať a teda urýchliť a zlepšiť každý krok pri príprave marketingových kampaní od nastavenia stratégie až po prípravu reklamného obsahu, personalizáciu až po vyhodnotenie.“

Uchytí sa aj Threads?

O platformách sociálnych médií hovorí: „Predpokladám, že Facebook, Instagram, TikTok a LinkedIn zostanú stabilne na čele aj budúci rok. Na vzostupe je stále aj reklama v rôznych podcastových platformách. Keďže nedávno sa spustila aj nová sociálna sieť Threads od Meta, ktorá je obdobou Twitteru, budeme sledovať, ako sa jej podarí uchytiť. Vzhľadom k tomu, že na Slovensku ani Twitter nebol masovo používaný, hoci vo svete áno, nečakala by som žiadny zásadný zvrat.“

Maru si myslí, že AI významne urýchľuje procesy, ale môže aj zavádzať: „Keďže už dnes veľa obsahu marketérom generuje AI a robí to na veľmi slušnej úrovni, dá sa očakávať, že obsahu rádovo pribudne – predsa len, povedzme, že vygenerovať PR článok s pomocou ChatGPT trvá 10 minút a napísať ho „ručne“ hodinu. To isté platí aj o hovorenom texte, viacmenej už aj o videu. Texty generované pomocou AI sú zrkadlom informácií z celého internetu do roku 2022, takže aj výstupy zvyknú byť dosť všeobecné a niekedy aj nesprávne, klamlivé. Preto sa v rámci obsahu časom stanú cennejšími tie príspevky, ktoré napísal človek a dal do nich aj kus svojej vlastnej skúsenosti alebo špecifického know how.“

Anna Olvecká, Head of Marketing Communication @ NAY a.s.

Anna Olvecká

Aké budú podľa Anny preferencie zákazníkov? „Jedna vec je preferencia zákazníkov a druhá je ekonomická situácia. Myslím si, že pre zákazníkov je rozhodujúci pomer cena vs. kvalita. Pričom pod kvalitou nemyslím len tovar, ktorý si kúpia, ale i kvalitu služieb okolo nákupu, či hodnoty firmy v ktorej nakupujú. Ekonomická situácia však vie tento pomer rozbiť a pozornosť upriamiť na cenu. Najväčšiu chybu, ktorú firmy môžu urobiť je utlmiť komunikáciu, ale to už verím, že všetci vieme.“

Aké budú technologické trendy v NAY? „Už sme zistili, že s AI je možné všetko aj keď sme si to všetko ani zďaleka nevyskúšali. Takže AI bude zaznievať i v roku 2024. Pre nás v NAY, najmä na marketingovom oddelení bude hlavnou témou v súvislosti s technologickými nástrojmi Retail Media Platform. Už v roku 2023 sa pomaly o retail media začalo rozprávať, takže je najvyšší čas dostať to do praxe,“ hovorí Anna Olvecká z NAY.

Sociálne siete sú pre Annu veľmi obsiahlou otázkou a hovorí: „Rôzne cieľové skupiny sa nachádzajú na rôznych sociálnych sieťach a teda i ich vplyv sa rozdeľuje. Záleží koho chceme osloviť a čo má byť výsledkom a podľa toho je potrebné zvážiť použitie sociálnych médií. Samozrejme na Slovensku stále čakáme na možnosť platenej reklamy na TIKTOKu.“

Karin Zvalova, Marketérka

Karin Zvalová

O nových technologických nástrojoch a trendoch si Karin myslí: „Krátke videá a postupné objavovanie a využívania umelej inteligencie v každodennom živote budú v tomto roku opäť rezonovať. Potenciál AI vidím predovšetkým v získaní, využívaní a spracovaní obrovského množstva dát. Personalizácia reklamy, analýza správania zákazníkov, pomôže k lepšiemu cieleniu, nastaveniu marketingovej stratégie tak, aby naplnila obchodný zámer.

Zaujímavým momentom bude podľa mňa posilnenie komunikácie AI so zákazníkmi, kedy dostaneme relevantnú odpoveď obratom, čo zvýši spokojnosť a tým posilní značku. Či AI naozaj naplní očakávania a využijeme jej možnosti efektívne, sa dozvieme v budúcnosti. Celý vývoj by mal viesť k optimalizácií reklamných kampaní. Uvidíme,“ hovorí Karin Zvalová.

A ktoré platformy sociálnych médií budú mať hlavné slovo? „V súčasnosti hrajú prím sociálne siete a to hlavne Instagram a Tiktok. Záležať bude nielen na platforme, ale na ich základnej úlohe, interakcii. Sociálne médiá sú plné obsahu, nie vždy však obsah osloví a splní účel. V poslednej dobe sa uprednostňuje kvantita pred kvalitou, tento trend sa ale nedá udržať do nekonečna. Ľudia sú zahltení a budú robiť selektívny výber. Naozaj sa tvorí obsah tak, aby napĺňal stanovené ciele spoločnosti a viedol k zvyšovaniu komerčnej hodnoty značky? Alebo sa občas robí marketing pre marketing?“

Zákazníci sú naročnejší

O obsahovom marketingu si myslí, že hlavné je zaujať a komunikovať: „Nestačí len zverejniť reklamu, správu, post, v daný deň a hodinu, kráľ bude ten, kto získa spätnú väzbu. Podpore zaraďovania kvízov a ankiet, kalkulačiek, rôznych infografík, či neodkrytého potenciálu virtuálnych prehliadok, sa nevyhneme, nesmieme však zabudnúť na aktívne využívanie získaných dát. Pri súčasnom množstve platenej reklamy, zaujať bude pomaly, ale isto, umenie. Správnou reakciou na negatívnu recenziu sa dá zákazník nielen stratiť, ale aj získať späť a to isté platí pre komunikáciu využitím influencerov.

Zákazníci sú náročnejší, nestačí im sa len stotožniť so značkou, chcú sa stotožniť s jej príbehom, hodnotami, chcú byť spoločensky zodpovední. Na sociálnych sieťach preto nezvíťazí „len“ dokonalá reklama, ale kvalitná cielená komunikácia, autentický príbeh, zážitok, nápad, ktorý chytí za srdce. Kvalitné „Trending Reels“ sú a budú pokladom naďalej, je to nekonečný príbeh pri narastajúcej aktívnej populácii na sociálnych sieťach. Reklama obsahom zákazníkovi „šitá na mieru“ bude výsledkom hyperpersonalizovanej stratégie s dátami získanými s využitím práve umelej inteligencie,“ hovorí marketérka Karin Zvalová.

Libor Toporcer, Strategy director v Invelity: Nebojujte s AI, začnite ju používať

Libor Toporcer

„Výrazným trendom v online marketingu aj v roku 2024 bude umelá inteligencia (AI). Nástroje založené na AI nám poskytujú možnosť zautomatizovať a optimalizovať procesy, odstrániť monotónne úlohy, zamerať sa na tvorbu zmysluplných interakcií so zákazníkmi a v neposlednom rade skvelú možnosť ako vytvárať kreatívne reklamy.

Úspech v marketingu bude neoddeliteľne spojený s využívaním týchto inovačných technológií a preto nebojujte s AI, začnite ju používať,“ hovorí Libor Toporcer z Invelity.

Veronika Bošková, AI-Infused Brand Strategist | Marketing Director at MARKLAB: AI bude mať úlohu v optimalizácii kampaní

Veronika Bošková

„S rýchlym rozvojom umelej inteligencie (AI) v marketingovom priemysle sa očakáva, že rok 2024 prinesie zásadné zmeny v spôsoboch, akými firmy komunikujú so svojimi zákazníkmi. AI umožní akejkoľvek firme analyzovať obrovské množstvá dát v reálnom čase, čo bude viesť k personalizovanému marketingu. Firmy budú schopné lepšie porozumieť potrebám a preferenciám svojich zákazníkov, vďaka čomu budú môcť vytvárať viac cielených a efektívnych kampaní,“ hovorí Veronika Bošková z Marklab.

„Okrem toho bude AI hrať kľúčovú úlohu v automatizácii a optimalizácii marketingových kampaní. S využitím pokročilých algoritmov a strojového učenia budú marketingové stratégie neustále upravované a vylepšované na základe aktuálnej spätnej väzby od zákazníkov a trhových trendov. Toto povedie k výraznému zvýšeniu efektivity marketingových kampaní, zníženiu nákladov a zlepšeniu ROI. Zároveň umožní AI marketingovým tímom sústrediť sa na kreatívne a strategické aspekty kampaní, keďže rutinné a analytické úlohy budú automatizované. V roku 2024 tak AI nebude len nástrojom pre zlepšenie marketingových výsledkov, ale stane sa neoddeliteľnou súčasťou každej úspešnej marketingovej stratégie,“ dodáva Veronika.

Ľudia sa sústredia na obsah prispôsobený ich potrebám

„Relevantnosť sociálnych platforiem v roku 2024 bude vo veľkej miere závisieť od ich schopnosti pritiahnuť a udržať si cielenú komunitu zameranú na konkrétne témy. V súčasnom digitálnom svete sú ľudia zahltení nekonečným tokom obsahu, čo vedie k tomu, že sa čoraz viac sústredia na vyhľadávanie a konzumáciu obsahu špecificky zameraného na ich individuálne záujmy a potreby,“ pokračuje Veronika.

„Tie sociálne siete, ktoré majú vytvorené podmienky pre komunity či menšie spoločenstvá, budú mať náskok pred tými, ktoré sú zamerané len na tvorbu či konzumáciu obsahu. Siete, ktoré umožňujú používateľom hlbšie ponoriť sa do tém, ktoré ich najviac zaujímajú, a nadväzovať vzťahy s rovnako zmýšľajúcimi jedincami, budú ľudí priťahovať. V roku 2024 budú práve tieto špecializované platformy kľúčové pre značky a marketérov, ktorí hľadajú efektívne spôsoby, ako osloviť publikum presne cieleným a vysoko relevantným obsahom,“ radí Veronika.

Dáša Juríková, Director Brand HUB v Slovenskej sporiteľni:

Daša Juríková

„Aj v roku 2024  budú naďalej uprednostňovať pohodlie a personalizáciu, stúpať bude určite udržateľnosť. Vývoj sa bude naďalej snažiť zlepšovať klientsky zážitok a ponuku na základe dát. Firmy už prešli digitalizáciou, ďalšou métou do ktorej budú musieť investovať je AI a machine learning technológie, ktorá umožní personalizovanú reklamu. Značky majú výrazne kratší životný cyklus v porovnaní s minulosťou, je to súčasť evolúcie, alebo keď chcete disrupcie, ešte nikdy nevznikalo v tak krátkom čase také množstvo nových značiek ako teraz. Je to príležitosť,“ hovorí Dáša Juríková zo SLSP.

Aké nové technologické nástroje sa očakávajú v roku 2024?
„Jedným z nich je rozšírená realita (AR), ktorá umožňuje spotrebiteľom interagovať s produktmi a zážitkami pohlcujúcim spôsobom. AR budú značky využívať na vytváranie pútavých a interaktívnych kampaní, ktoré spotrebiteľom poskytnú nezabudnuteľný zážitok. Pokroky v oblasti umelej inteligencie budú naďalej transformovať marketingový priemysel. Tieto technológie možno použiť aj na big data, automatizáciu úloh a už spomínanú personalizáciu.“

A ktoré platformy sociálnych médií budú mať najväčší vplyv?
„Na základe súčasných trendov a nových technológií je pravdepodobné, že platformy sociálnych médií ako Facebook, Instagram, TikTok a YouTube budú mať aj v roku 2024 významný vplyv na marketing. Je však dôležité spomenúť, že social media trh sa mení každým rokom. Vidíme to aj na príchode novej platformy Threads od Meta, ktorá je priamym konkurentom X (Twitter).“

„V budúcom roku sa očakáva, že video formát bude stále v popredí a značky sa budú snažiť dostať sa ešte bližšie k zákazníkovi vytváraním komunít. Okrem iného sa očakáva sa, že user generated content (organický aj platený) bude v tomto zohrávať veľkú rolu. Veľký dôraz bude samozrejme aj na AI – bude to veľká téma roku 2024. Odhaduje sa, že umelá inteligencia bude zohrávať 50 % podiel v tvobe obsahu a to nie len kreatív.“

Filip Kuna, CEO at Addmention.com, CEO at Strossle Slovakia

Filip Kuna

Aké budú preferencie zákazníkov? „Ja si myslím, že preferencie budú nezmenené, budú rovnaké ako doteraz za posledné desiatky rokov. Zákazníci stále budú chcieť široký výber, za čo najnižšiu cenu, aby ich mali produkt čo najrýchlejšie doma, resp. aby bol čo najviac dostupný. Marketéri a firmy sa radi nechajú strhnúť najnovšími technológiami a trendami, ako napr. virtuálnou realitou, Tiktokom, bio-eko-green spoločenskou zodpovednosťou, najnovšie umelou inteligenciou. Ľahko v tom všetkom potom je nezabudnúť, že zákazníci na to všetko kašlú, ide im aby mali produkt, ktorý uspokojí ich potrebu, za čo najnižšiu cenu, čo najrýchlejšie a najjednoduchšie dostupný,“ hovorí Filip Kuna.

Aké nové technologické nástroje nás čakajú? „Určite budem prvý v tejto ankete kto povie že umelá inteligencia (úsmev). Ale bez žartov, myslím si že tu sa skrýva ten najväčší potenciál, ako ponúknuť lepšiu službu, lepší produkt zákazníkom za nižšie náklady. Odporúčam všetkým marketérom aby si vyhradili čas na experimentovanie a „hranie sa“ so všetkými tými umelými inteligenciami.“

Video je najefektívnejší formát

O platformách sociálnych sietí Filip hovorí: „Ja som veľkým zástancom videa, je to ten najefektívnejší reklamný formát v porovnaní s iba textom alebo iba hlasom. Preto odporúčam natáčať videá, konkrétne krátke videá na výšku. S popularitou Tiktoku sa „stiktokizovali“ všetky ostatné sociálne siete.“

Ako sa zmení obsahový marketing? „Ťažko čokoľvek predikovať na viac ako rok, keď vidíme, ako veľmi napredujú technológie, zvlášť umelá inteligencia. Pred 1,5 rokom to bolo úplné scifi, dnes to tvorí tak kvalitné fotografie, že musíme lupou skúmať prsty na rukách a šnúrky na topánkach aby sme videli, či ho vytvorila AI.“

Filip radí najmä zabaviť a poučiť používateľa: „Moje odporúčanie v takejto dobe neistej je teda stále to isté – zameriavajte sa na tvorbu hodnotného obsahu. Či ho budete tvoriť vy, alebo o pár rokov vás nahradí nejaký robot, byť užitočný, naučiť a zabaviť používateľa… S tým nikdy nemôžete trafiť vedľa.“

Rastislav Sopko, MÁM DRON association

Rastislav Sopko

Podnikateľ a marketér Rastislav Sopko si o preferenciách zákazníkoch myslí:

„Z pohľadu odvetvia, v ktorom pôsobím, sa trend preferencií zákazníkov bude uberať a orientovať sa na bezpečnosť, ktorá je kľúčovým faktorom dnešnej doby, vzhľadom aj k politickej a bezpečnostnej situácii v našom regióne. Bezpečnosť sa javí ako kľúčový faktor pri rozhodovacích a nákupných procesoch. Bezpečnosť a bezpečnostné riešenia budú dominovať spoločnosťou ako takou.“

Aké nové technologické nástroje sa očakávajú v roku 2024 a ako ich môžeme využiť na zlepšenie našich marketingových kampaní?

„Umelá inteligencia jednoznačne. Bude generovať jasné a zrozumiteľné posolstvá a odkazy.“

Ktoré platformy sociálnych médií budú mať najväčší vplyv na marketing v roku 2024?

„Osobne si myslím, že pre segment a trh v ktorom pôsobíme sa to meniť nejako zásadne nebude. Aj naďalej to bude B2B kanál Linkedin, Youtube a Twitter, dnešné Xko.“

Ako sa očakáva, že sa zmení obsahový marketing? Aké trendy budú viesť k úspechu pri tvorbe obsahu v roku 2024?

„Nosnou témou bude bezpečnosť a bezpečnostné riešenia. Bude sa využívať forma fungujúcich príkladov z praxe, pretože téma bezpečnosti je zatiaľ len veľmi okrajovo komunikovaná. Je to preto, že sa nás to zatiaľ bytostne netýka (to si myslia mnohí). A úlohou obsahového marketing bude ukázať CS, že bezpečnosť nie je samozrejmosť a že je potrebné jej venovať náležitú pozornosť, lebo….. Druhou dôležitou úlohou obsahového marketingu bude eliminovať nepravdivé a zavádzajúce informácie, ktorých cieľom je vyvolať “falošný kľud”. CS potrebuje zrozumiteľne odkomunikovať jednotlivé bezpečnostné riziká a ich dopady na život v krajine/regióne.“

žiadne príspevky na zobrazenie