Ako nájsť nápady na online podnikanie ušité priamo na vás?
Je prechod na online podnikanie potrebný?
Niekoľko učitočných otázok
- V čom som dobrý?
- Aké schopnosti, vedomosti a prirodzené talenty mám, ktoré sa dajú použiť na zarábanie peňazí?
- Čo ma baví?
- Aké úlohy môžem robiť pohodlne celý deň každý deň v roku?
- Aké zdroje mám k dispozícii? Je to HD kamera, licencia na Photoshop, obľúbený účet na sociálnej sieti?
- Koľko mám prostriedkov na spustenie podnikania?
- Ako dlho môžem vydržať bez výplaty, kým sa moja nová kariéra nenaštartuje?
Do akej miery je kariérna cesta životaschopná?
- niekto pracuje na počítači,
- iný robí na sociálnych sieťach,
- alebo pracuje prostredníctvom svojho mobilu
Hľadajte podrobnosti, napríklad koľko za svoje služby účtujú alebo aké služby poskytujú. Neváhajte požiadať o cenovú ponuku, ak svoj cenník nezverejnia. Pomôže vám to efektívnejšie rozpočítať vaše podnikanie alebo odhaliť, že je to slepá ulička, pretože nemôžete konkurovať ich cenám.
Ste pripravení na životný štýl samostatne zárobkovo činných osôb?
Prechod do online podnikania môže byť dosť nepríjemný, ak nie ste zvyknutí pracovať pre seba, preto si prečítajte naše články o tom, ako vybudovať a online podnikanie alebo ako opustiť prácu a stať sa nezávislým freelancerom na plný úväzok.
Nie je to vždy o práci – takáto zmena životného štýlu môže ovplyvniť vašu náladu a perspektívu a môže si to vyžadovať veľa odhodlania a vytrvalosti, takže buďte pripravení aj na to.
Ako nájsť svoje obchodné miesto
Zúženie vašich pracovných vyhliadok je len začiatok. Vaše online podnikanie s väčšou pravdepodobnosťou uspeje, ak sa zameriate na konkrétnu oblasť (niche), veľmi špecifickú kategóriu práce alebo úzko zameranú klientelu.
Jednou z najväčších nevýhod online podnikania alebo freelance kariéry je súťaž. Vašou najlepšou šancou, ako zarobiť peniaze, je špecializovať sa na konkrétnu skupinu, aby ste znížili túto konkurenciu.
Povedzme napríklad, že chcete začať podnikať v elektronickom obchode. Ak predávate trochu zo všetkého, zákazníci budú naďalej používať Mall, Alza, Amazon alebo Heureku, pretože ich poznajú. Ak však predávate špeciálne produkty, ktoré nie sú ľahko dostupné na iných trhoch, ako je vegánske krmivo pre domáce zvieratá alebo vaše vlastné ručne vyrábané výrobky, znižuje to konkurenciu a dáva kupujúcim väčšiu motiváciu nakupovať u vás.
To sa netýka len maloobchodu. Kreatívne profesie, ako sú spisovatelia, fotografi, umelci, grafickí dizajnéri, blogeri, vlogeri, rečníci a videografi, sa môžu tiež špecializovať na určité oblasti a štýly, aby sa odlišovali od konkurencie.
Okrem špecializácie na určité odvetvie alebo štýl sa môžete zamerať aj na cenovú medzeru. Ak práve začínate s podnikaním, možno sa budete chcieť vyhnúť vysokým sadzbám, aby ste rýchlo predali svoje skúsenosti. To osloví viac zákazníkov s obmedzeným rozpočtom a môže vám poskytnúť výhodu oproti skúsenejším konkurentom, ktorí účtujú dvakrát toľko.
Táto zásada platí aj pre elektronický obchod. Ak predávate rovnaké produkty ako obľúbenejší konkurent, môžete prilákať viac zákazníkov znížením ich cien. Môžete vyplniť medzeru na trhu pre nakupujúcich s obmedzeným rozpočtom.
Sila brandingu
V podnikaní si ľudia nakoniec vyberú možnosť, ktorá ich najviac osloví, aj keď to nie je najlogickejšia možnosť. Ak chcete osloviť určitú skupinu nakupujúcich alebo klientelu, prispôsobte tomu vzhľad svojej stránky, príspevky na sociálnych sieťach, štýl obsahu atď.
Napríklad, ak chcete zacieliť na mladšiu klientelu alebo pôsobiť priateľsky a neformálne, použite na webstránku a e-mailový marketing emotikony a slang.
Ak chcete nájsť miesto, ktoré je pre vás to pravé, sú potrebné dve hlavné úvahy:
1. Ktorým ľuďom najviac rozumiem?
Jednoduchšie je vyhovieť skupine, do ktorej patríte aj vy. Ak vy osobne nepoužívate emotikony, bude ťažké presadiť sa ako niekto, kto ich bežne používa. Ak však rozumiete svojej špecializácii, budete môcť identifikovať, čo vaša klientela hľadá, vrátane problémov, používateľských preferencií a špeciálnych funkcií (t. j. doprava do 2 dní).
2. Kde vidíte nevyužité miesto na trhu?
Nestačí vedieť, do akého odboru chcete svoje podnikanie zaradiť, musí byť aj životaschopné. Čo ak nikto nehľadá geológa, ktorý sa špecializuje na rozbor pôdy? Čo ak nemôžete poraziť ceny svojho konkurenta za vegánske krmivo pre domáce zvieratá?
Tu prichádza vhod výskum. Vždy si musíte pred vjazdom vytýčiť pôdu. Nekontrolujte len to, čo robia vaši konkurenti, ale pozrite sa aj na to, čo si o nich zákazníci myslia. Možno sa ich recenzie sťažujú na niečo, čo môžete namiesto toho ponúknuť.
Ak hľadáte online podnikateľské nápady pre elektronický obchod, preskúmajte viacerých dodávateľov, aby ste zistili, ako nízko môžete predávať svoje produkty a pritom stále dosahovať vyrovnanosť. Ak ste tvorcom obsahu, zistite, po akých druhoch obsahu je vysoký dopyt, ale nízka ponuka.