NAČÍTAVAM

Type to search

BIZNIS Ekonomika INŠPIRÁCIE MAGAZÍN ODPORÚČANÉ PODNIKANIE ZAČÍNAME PODNIKAŤ

Ako nájsť nápad na podnikanie, ktorý vám sadne ako uliaty?

Dominika Grošková
Share
podnikanie

Veľa ľudí sa rozhodne prevziať kontrolu nad svojou kariérou a príjmami. To ich od zamestnania prenesie k biznisu. Dnes je podnikanie jednoduché a dostupné takmer pre každého. V biznise môže byť úspešný ktokoľvek – ak má šikovný podnikateľský nápad.

Hovorí sa, že pre podnikanie musíte mať túžbu, rozhodnosť, plán a cieľavedomosť. Váš biznis však nemusí byť invenčný či prelomový – ak má zákazníka, jeho úspech je zaručený. 

V čom a ako podnikať? 

Mnohí z nás majú podnikateľského ducha, no nie sú si istí tým, do akého biznisu sa pustiť. Naše obavy môže posilniť aj predchádzajúci neúspech v podnikaní.

Pri podnikateľskom nápade je dôležitých niekoľko vecí. V prvom rade by to malo byť niečo, čo nám zarobí peniaze – to je logické. Peniaze by však nemali byť jediným cieľom, na ktorý sa v podnikaní zameriavame. Náš záujem by sa mal sústrediť aj na danú činnosť či produkt. Stále je predsa lepšie podnikať v niečom, čo nás baví.

Zákazníka vďaka tomu presvedčíte, že rozumiete tomu, čo robíte. A čo je dôležitejšie, robíte to s vášňou a má to pre vás zmysel. Na základe toho predsa vzišlo toľko úspešných slovenských podnikateľov. Aj oni začínali v malom, rovnako ako vy.

Prečítajte si tiež 10 tipov, ako začať podnikať

Ako nájsť ten správny podnikateľský nápad?

V zásade máte viacero možností:

  1. môžete predávať určitý tovar
  2. môžete ponúkať svoje služby/zručnosti
  3. môžete sa deliť o svoje zručnosti, ktoré ovláda len veľmi málo ľudí. 

Na základe týchto troch možností sa rýchlo rozhodnete, čo by vám sedelo najviac. Každá z nich je kompatibilná s niečím iným. 

Ako príklad si vezmime pečenie koláčikov. Môžete si založiť online obchod, v ktorom budete predávať koláčiky na zákazku. To je jedna možnosť, ako túto vašu zručnosť pretaviť do podnikania.

Pečiete už dlho, máte dobré meno a vaše produkty sú vychýrené? Prichádza do úvahy možnosť číslo 3. Šírte svoje zručnosti: môžete napísať e-book s vašimi najlepšími receptami či postupmi pečenia. A keďže žijeme v online svete, pokojne sa pustite do natáčania YouTube videí.

Takto podnikateľsky sa zamyslite nad čímkoľvek, čo dobre ovládate.

Nápady na podnikanie, ktoré vás nezruinujú

Do veľkého biznisu sa nemôžeme púšťať, ak nemáme dostatočný kapitál – to je jasné. V takom prípade je skvelé pustiť sa do podnikania, v ktorom využijete svoje špecifické znalosti. Ovládate ich, teda sú zadarmo.

Takýmto podnikaním môže byť napríklad písanie autorských textov. Jednou z množstva výhod písania – okrem časovej flexibility – je, že má rôzne formy. Môžete písať blogy, stať sa copywriterom alebo content writerom. Ak je váš štýl písania skutočne vycibrený, presadíte sa aj ako autor či ghostwriter.

nápad na podnikanie

Zamerať sa môžete na jeden druh činnosti, alebo sa postupne venovať viacerým. Čo tak začať s copywritingom a popritom si viesť blog?

Nápady na podnikanie online

Internet nám okrem iného priniesol nové možnosti podnikania. Webdizajnérov či affiliate marketing hádam ani nemusíme spomínať. Dopyt po webdizajnéroch je skutočne veľký. Ak ste v tom jednotka, nezaháľajte a pustite sa do vlastného projektu. Vyžaduje si to “len” umeleckého ducha, technické znalosti a dobrý zmysel pre podnikanie.

Ak ešte len začínate, vhodné je nájsť weby, ktoré potrebujú pomôcť s dizajnom. Vytvoríte si tak portfólio vašich prác. Budúcich klientov neskôr získate vďaka “word of mouth” – ak s vami bol niekto nadmieru spokojný, určite vás odporučí aj ďalej.

Čo sa týka online biznisu, žiadané je poradenstvo v oblasti marketingu či sociálnych médií. Dosiahli ste úspech v nejakej marketingovej kampani? Zopakujte výsledky v kampani pre firmu, ktorá potrebuje zvýšiť dosah svojich príspevkov.

Prečítajte si aj o našom inkubátore pre podnikateľky, ako vám môžeme pomôcť rozbehnúť váš nápad na podnikanie.

Hobby ako domáci biznis?

Špecifickou kategóriou biznisu je umenie. To však nemôžete vykonávať bez kvalitných potrieb. Ako sa váš biznis bude postupne rozvíjať, neskôr investujete do lepšej technológie a nástrojov.

Vezmime si také fotografovanie. Fotiť môžete nielen portréty a zákazky ako sú svadby, ale aj snímky pre fotobanky (napríklad Shutterstock.com či iStockphoto.com). Ideálne je kombinovať aj aj. Jedna činnosť vám finančne doplní druhú.

nápad na podnikanie

Nechať si zaplatiť za to, že vytvárate kvalitné fotografie, je jedna z najjednoduchších ciest biznisu. Hovoríte, že fotografov už je veľa? Môže byť, ale tí kvalitní a “vykričaní” majú stále plné diáre.

Fotografovanie je fajn aj popri práci, nakoľko väčšina svadieb sa koná počas víkendov. Aj keď vám veľa voľného času neostane, postupne si vytvoríte kvalitné portfólio. Neskôr vám ako zdroj zárobku bude postačovať už len fotenie.

Ručná práca nad zlato

Dnes sa originálna a domáca produkcia cení viac, ako kedykoľvek predtým. Ak má ešte k tomu nálepku “udržateľná”, okamžite si získa priazeň zákazníkov. Ľuďom totiž záleží na tom, čo a od koho si kupujú.

nápad na podnikanie

Ste šikovná v nejakých ručných prácach? Svoje výrobky už nemusíte venovať len známym na narodeniny. Home made bytové doplnky, šperky či oblečenie sú žiadané hlavne kvôli svojej výnimočnosti. Zároveň je tu predpoklad, že daný výrobok bude unikátny a jediný svojho druhu.

Svoju zákaznícku základňu si vybudujete nielen vďaka online svetu, ale aj lokálnym home made trhom.

Ako vymyslieť ten naj podnikateľský nápad? 

Podnikateľskí poradcovia vám odporučia spísať si zoznam vašich silných a slabých stránok, vytvoriť myšlienkové mapy, či jednoducho ísť si za tým, čo vás baví.

Prečítajte si, ako vytvoriť úspešný biznis plán

Nevyhnutné je však byť aj trochu realistický. Nie každá činnosť, ktorú máte radi, sa totiž dá pretaviť do biznisu. Preto sa nebojte presiahnuť svoje koníčky. Nakoniec zistíte, že vás baví aj oveľa viac zaujímavých vecí. 

podnikanie

Na druhú stranu, nezaujímavé činnosti priťahuje menej ľudí. Preto je tu vyššia šanca, že pri nich nájdete diery na trhu. Komu by napríklad prišlo na um založiť si vydavateľstvo? Je to podnikanie náročné, a dokonca s vysokým rizikom. Je za tým veľa práce, preto to veľa ľudí nezaujíma. Ak ale viete ako na to, dopracujete sa k úspešnému biznisu.

V závere však všetko závisí od toho, čo očakávate od svojho podnikania. Chcete zarábať veľa a získať aj množstvo investorov? Pripravte sa na dlhé hodiny práce pod tlakom. Chcete si vytvoriť okolo svojho produktu/služby stálu komunitu zákazníkov? Stavte na precízne budovanie značky a udržateľné posolstvo.

Tagy
Dominika Grošková
Dominika Grošková

Autorka textov, vášnivá čitateľka a večná tuláčka.

  • 1

You Might also Like

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X