Logo nevzniká ľahko a nie je to ani proces, ktorý by dozrel za 24 hodín. Samotná tvorba loga dokáže zabrať pomerne dlhý čas. Záleží na tom, či vám na ňom skutočne záleží. A ako vznikalo to naše – logo akčných žien?
Pod logom som si ešte pred dvoma rokmi predstavovala „ten malý symbol”, ktorý odlišuje jednu značku od druhej. Maximálne som sa zamyslela nad tým, čo znamená, či je z neho jasné už na prvú, o čom značka je, alebo obsahuje aj skrytý význam. Občas som medzi danou značkou a logom nenašla žiadne prepojenie a ideu som nepochopila vôbec. Inokedy som v duchu výskala, aký skvelý nápad!
Prišla som počas prvej materskej “dovolenky” do fázy, že by som rada založila vlastný projekt, ktorý by spájal a podporoval ženy v tom, čo robia alebo chcú začať robiť a pravdaže nemal byť len o mne a pre mňa. Aké jednoduché, že? Poďme kresliť kruhy, ženské siluety, romantické vlnovky…
Prešlo presne pol roka, kým sa logo akčných žien stalo skutočnosťou a chyba nebola v kreatívnej hlavne, ktorá ho tvorila.
Čo som si musela premyslieť?
- Musela som si sama ujasniť predstavu a celý koncept projektu. Prvé skice boli síce moja šálka kávy, ale hodili sa viac pre hand-made značky. K prvej bližšej definícii som teda dospela až vylučovacou metódou a rovnako malým výskumom. Logo som jednoducho rozposlala iným ženám/kamarátkam, ktoré sa mali vyjadriť, ako na ne pôsobí/ čo im evokuje.
- Potrebovala som zadefinovať si hlavné body v projekte, ktoré by malo logo obsahovať.
- Špecifikovala som viac tvary a črty, ktoré sedia s mojou DNA a s ktorými sa stotožňujem.
- Našla som si logá, ktoré sa mi bez ohľadu na produkt jednoducho z nejakého dôvodu páčia a vyvolávajú vo mne pozitívnu emóciu.
https://www.facebook.com/akcnezeny/photos/a.1058151894345510/1058151977678835/?type=3&theater
Uvedomovala som si, že chcem jasné, zapamätateľné a pekné logo. No kto by nechcel pekné, že?:) Moja kreatívna hlava – grafička Barbora ma posúvala na ceste ďalej. Donútila ma uvažovať viac koncepčne. Dávala mi nepríjemné otázky, na ktoré som, pravdaže, v danom čase nemala odpovede.
Čo má logo vyjadrovať?
Logo by malo vyjadriť kľúčové hodnoty, víziu a smerovanie. Vizuálne stvárňuje identitu a celkový obraz danej firmy. Všeobecné pravidlá pri tvorbe neexistujú. Môže byť vyjadrené obrázkom, typografiou, abstraktne alebo kombináciou viacerých alternatív.
Logo vytvára celkový prvý optický dojem. Niektoré logá sú nadčasové, vytrvajú aj dlhé roky bezo zmeny, iné sa nenápadne menia. Veľakrát prechádzajú spoločnosti aj úplným prerodom, a teda aj celkovým “rebrandingom”. Vytvárajú si úplne novú identitu, a v súvislosti s tým aj logo. Kedysi malo logo vizuálne zadefinovať firmu na prvý dojem. Dnes sa často autori návrhov snažia o zachytenie internej kultúry, jej zmyslu a zámerov.
Ako sme sa dostali k finálnemu logu akčných žien?
Moja kreatívna hlava mi finálne pripravila mix alternatív. Ostali sme pri prvých písmenkách, pretože akčné ženy chceli ponúkať všetko od A až po Žet pre iné akčné ženy, a zároveň mamy. Pre ženy, ktoré robia, čo milujú alebo sa do dane fázy chcú dostať.
https://www.facebook.com/akcnezeny/photos/a.1058151894345510/1059615010865865/?type=3&theater
Môj “brainstorming”
Akčné ženy sú interaktívne. Komunikujú spolu online (na webe, či sociálnych sieťach) ale rovnako offline – organizujú si spoločné stretnutia a rôzne podujatia. (Za úvahou stála moja potreba stretávať sa s takými ženami/ mamami, ktoré sa chcú posúvať, vzdelávať a vedia si navzájom jednoducho a úprimne pomáhať. Rovnako sa rady stretnú na eventoch, športových podujatiach, s deťmi, či na káve a vedia sa plnohodnotne porozprávať (bez depresie, sťažovania sa či rozpravy o plienkach…), príp. niečo spolu dokonca vymyslieť a zrealizovať).
Akčné ženy si ponúkajú vzájomnú pomoc a podporu. Prepájajú sa. (šál v logu). Každá žena je akčná po svojom a vie niečo, čo iná nevie. Preto si rady vzájomne poradíme a pomôžeme. Rastieme a vzdelávame sa jedna popri druhej. Ponúkame si vzájomnú pomoc pri podnikaní, vzdelávaní, záľubách, či v biznise. Akčné ženy sa spájajú a prepájajú svoje aktivity s inými akčnými.
Máme rady módu, ale nikdy nebudeme módnym magazínom, i keď sa občas vyskytne článok, pretože hlavou redakcie je predsa super stylistka, a je to jej biznis:) Milujeme deti, cestovanie, šport, či dobré jedlo, ale na tomto mieste sa sústredíme najmä na profesionálny rozvoj a rast. A keďže práca tvorí veľkú časť života každej z nás, je dôležité, aby ženy boli šťastné a robili prácu, ktorá ich nielen živí, ale aj baví. Pretože ako sa hovorí – keď je žena šťastná, celá rodina je šťastná :)
https://www.facebook.com/akcnezeny/photos/a.1058151894345510/1058151914345508/?type=3&theater
Prečo sme zvolili jednofarebné logo?
Proces budovania značky, ktorý vytvára dlhodobý vzťah s cieľovou skupinou, označujeme slovom branding. Vo svete plnom reklamy sa toto emocionálne a osobné puto stáva často jediným prvkom odlíšenia. Branding začína pri základnom vymedzení toho, kým ste, aký prísľub dávate svojim zákazníkom, čo od vás môžu očakávať a čím sa líšite od svojej konkurencie. Každá spoločnosť, ktorá chce byť dlhodobo úspešná, by mala úzkostlivo dbať na napĺňanie tohto prísľubu. Toľko malá poučka. Čo znamená branding pre vás? A páčia sa vám naše vlnovky? Ak áno, zapojte sa do súťaže o naše nové tričká!