Päť slovenských podnikateliek nám prezradilo, aký bol ich rok 2019

0
Päť slovenských podnikateliek nám prezradilo, aký bol ich rok 2019

Na konci roka sme oslovili päť slovenských podnikateliek s otázkou, ako vnímajú rok 2019. Čo sa im za posledný rok podarilo a potešilo ich, a čo im, naopak, nevyšlo presne podľa ich predstáv. Aké sú ich podnikateľské skúsenosti a príbehy?

Soňa Pohlová, architektka a zakladateľka Ecocapsule a nice&wice

Soňa Pohlová

2019 bol pomerne pokojný rok, podarilo sa nám doručiť ecocapsule niekoľkým zákazníkom, čo bol dôležitý krok v rámci spoločnosti. Vyšlo nám niekoľko významných spoluprác, podarilo sa nám ecocapsulu vystavovať na Times Square v New Yorku, takisto launchovať na niekoľkých zahraničných trhoch. Začalo sa viacero dôležitých zmien, ktoré by som rada ukončila v tomto novom roku 2020. Tento rok sa aj pravdepodobne vrátim z rodičovskej dovolenky naplno do prace. Uvidíme, ako sa to celé vyvinie.

Natália Selveková, riaditeľka kliniky ENVY:

Natália Selveková
2019 bol pracovne aj súkromne veľmi zaujímavý rok. Naša značka ENVY Therapy sa behom roka rozrástla až na 33 produktov a významne sme rozšírili našu sieť salónov, čo ma nesmierne teší. Náročná je prestavba 1 poschodia kliniky v Košiciach kde pripravujeme úplne nové priestory určené pre estetickú dermatológiu. Nakoľko je to náročný projekt, vlečie sa to extrémne dlho, ale verím, že pred letom to bude spustené.
Osobne náročné je pre mňa neustále pendlovanie medzi KE A BA, keďže mi v januári minulého roka zrušili letecké spojenie, ale nejako to dávam (úsmev). Budúci rok moja dcéra nastupuje už na britskú školu v Bratislave, takže očakávam menej toho cestovania hore dole.

Daša Kozmérová, majiteľka eshopu Bubulakovo.sk

Rok 2019 bol krásny aj náročný zároveň. V pracovnej oblasti sme si prešli ako firma mnohými zmenami, ktoré boli prípravou na rok 2020 a tie ďalšie. Rozšírili sme kapacity skladu, prijali nových členov tímu a najmä prešli zmenou nášho interného systému, ktorý nám teraz dovolí pracovať efektívnejšie a rýchlejšie, čím opäť zlepšíme našu zákaznícku podporu. To bola zároveň najnáročnejšia časť roka.
V osobnej oblasti bol pre mňa v roku 2019 míľnikom okamih, kedy som sa stalo Podnikateľkou Slovenska v kategórii Úspešná živnostníčka čo ma utvrdilo v tom, že moja práca má výsledky, ktoré si všimli ľudia aj mimo mojej pracovnej oblasti. Moju radosť som mohla zdieľať s mojou veľkou rodinou a to ma teší najviac.
Daša Kozmérová

Stanka Šeminská, National Sales Director Mary Kay

Môj rok 2019 bol úžasný! Bol plný výziev a úspechov.  Po 17 rokoch  sme vstúpili s mojou oblasťou do kvalifikácie, ktorá trvala 7 mesiacov. Mojou úlohou bolo viesť a podporovať 19 tímov a dosiahnuť s nimi požadované výsledky.  Vďaka mojim skvelým leaderkám a tímom sa nám kvalifikácia úspešne podarila a náš cieľ sme splnili na 150%. Stali sme sa samostatnou národnou oblasťou a náš debut sme oslávili na výročnej konferencii v Prahe. Mám z toho obrovskú radosť, pretože sme sa zaradili medzi TOP 30 najlepších  oblastí zo 160 v Európe.
A čo bolo pre mňa náročné? Zladiť svoje líderské povinnosti s osobným a rodinným životom  Byť kľudná bez ohľadu na okolnosti. Ustáť obdobia kríz a psychického napätia. Udržať si myseľ víťaza a pomôcť k tomu aj ostatným. Byť stále pozitívna a nikdy to nevzdať. Byť pre všetkých čo ma práve potrebujú. Veriť si a veriť môjmu snu.
Stanka Šeminská

Kamila Slašťanová, majiteľka menucka.sk a darcekovevouchery.sk

Rok 2019 bol pre mňa vo viacerých smeroch náročný. V rámci môjho podnikania som rada, že sa mi podarili viaceré zaujímavé obchodné či marketingové spolupráce a firma stále rastie. Či už gastro portál Menučka.sk, v rámci ktorého chystáme začiatkom roka aj výraznejšie zmeny – obohatenie ponuky o jedálne lístky reštaurácií a komplexný katalóg reštaurácií na Slovensku – ako aj online obchod Darčekové vouchery, ktorý zaznamenal dvojnásobný medziročný nárast obratu.

menucka, vouchery, slastanova
Kamila Slašťanová, foto: Dagmar Turnerová

Nevyšli mi viaceré interné spolupráce, kedy som skúšala delegovanie administratívy, práce na sociálnych sieťach a tvorbu obsahu a zamestnať novú obchodníčku. Nakoniec to s mojím súčasným tímom aj tak zvládame. Ohľadom plánov na rok 2020, osobne by som si veľmi želala, aby všetko išlo ako po masle a mala som aj viac času na rodinku a sama pre seba. V rámci firmy sa teším na to, že Menučka budú zase bohatšie o nové služby a môžu ľuďom lepšie pomôcť pri výbere reštaurácií.

 

žiadne príspevky na zobrazenie