Barbora Holíčková: Náš cieľ je dostať krásne viacdielikové PUCLE medzi dospelých ľudí

0
Barbora Holíčková: Náš cieľ je dostať krásne viacdielikové PUCLE medzi dospelých ľudí

„Ponuka puclí v hračkárstvach sa nám zdala príšerná. Akoby výber menšieho zla. Naším snom je však dostať naše krásne, ilustrované, viacdielikové Pucle medzi dospelých ľudí,“ hovorí Barbora Holíčková, spoluzakladateľka unikátnej značky Pucle.

Iba pre dospelých?

„Chcela som, aby Pucle začali byť viac vnímané aj pre dospelých, keďže ide o fantastickú mozgovú jógu. Každý z nás si zaslúžil, aby sa uzemnil, stíšil, mal čas si skladať Pucle,“ hovorí Barbora. Od toho sa vyvíja aj výber motívov, ktoré kreslia slovenskí aj zahraniční ilustrátori. „Vyberáme skôr náročnejšie kúsky, viacdielikové. Avšak počúvame našich zákazníkov, to, čo chcú, takže máme aj Pucle priamo pre deti, taktiež s ilustráciou slovenských ilustrátorov. A predávajú sa dobre.“

Na začiatku dobrá myšlienka, potrebná však dôvera ľudí

„Obe aj s Lenkou (pozn. redakcie: druhá spoluzakladateľka Pucle) pochádzame z umeleckej komunity. Vysnívali sme si rám, do ktorého je možné skladať pucle. Našli sme si umeleckého drevára,“ hovorí o svojich začiatkoch Barbora. S ilustrátormi to bolo o silnej dôvere. Začínali s piatimi ilustrátormi, ktorým nemali čo ukázať, ani ako zaplatiť. Vedeli im len predstaviť myšlienku, ktorá ich taktiež dokázala nadchnúť. „Dôvera ľudí, ktorých diela sme mali prenášať na Pucle, nám pomohla v tom, že sme videli, že to má zmysel…,“ hovorí Barbora.

Komplikovaná certifikácia

Niečo si vysnívať a následne pretaviť do reality sú dve rôzne veci. Svoje vie o tom aj Barbora. Tým, že vyrábajú Pucle aj pre deti, je potrebné zaručiť nezávadnosť. „Naše Pucle absolvovali rôzne testy, dokonca aj rádioaktívne testy. Testy kvôli farbám. Testy kvôli baleniu. Potrebovali sme certifikát, ktorý hovorí o tom, že ide o vec nezávadnú pre deti.“ Zatiaľ pôsobia len na Slovensku, ale chcú sa posunúť aj na český, rakúsky a nemecký trh. Donedávna si však robili všetko sami, vo vlastnej réžii. S rozšírením sa na zahraničné trhy však už potrebujú správny tím ľudí, ktorý im s expanziou pomôže.

V rozhovore sa dozviete aj:

  • Prečo sa rozhodli robiť pucle aj s rámikom.
  • Pucle sa nelepia. Len sa ukladajú do rámika a pekne spolu držia.
  • Na základe akého kľúča, hľadajú ľudí na spoluprácu.
  • O možnosti zaslať chýbajúci dielik Pucle.
  • Prečo je skladanie puzzle mozgová jóga.
  • O dilemách s nastavením primeranej ceny, ktorá prezentuje hodnotu puzzlí, a zároveň bude prijateľná aj pre slovenského zákazníka.
  • Ako nás puzzle dokážu ukotviť v prítomnosti.
  • Koľko kusov Pucle jedného designu sa vyrába.

Celý podcast nájdete TU.

žiadne príspevky na zobrazenie

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu