Blogeri na Instagrame

0
Blogeri na Instagrame
Foto: Juli Held

Časy, kedy si blogeri cez fotky „lajfstajlu a fešn“ mohli získať tisíce sledovateľov na Instagrame sú preč.

Časy, kedy o úspešnosti blogera rozhodoval počet sledovateľov, sú tiež preč.

Časy, kedy stačilo niekoľkokrát denne pridávať pekné fotky so správnymi hashtagmi, sú za nami.

Teraz musí každý bloger tematicky špecifikovať svoj blog (ak nejde o predaj životného štýlu celebrity) a budovať si dôveru kvalitným obsahom, videami a intenzívnou komunikáciou s fanúšikmi/sledovateľmi.

Po niekoľkých rokoch blogovania čelí otázke speňaženia účtu. Speňaženie sa deje najčastejšie poskytnutím reklamného priestoru sponzorom/inzerentom na vlastnom instablogu. Pozrime sa na obe strany jednej mince s názvom blogerstvo na instagrame.

Buď ste na strane blogera, alebo na strane marketéra (zadávateľa reklamy).

networking ženy telefóny
Foto: Mária Takáčová

Ak ste bloger (máte svoju tému a verné publikum), pre korektnú spoluprácu potrebujete:

– Mať osobný účet prepnutý na biznis účet (aj keď dočasne)- aby ste mohli poskytnúť screen shot dosahu a angažovanosti za posledné obdobie;
– Sledovať si štatistiky a pracovať na náraste nových sledovateľov;
– Intenzívne komunikovať s fanúšikmi;
– Pracovať na všetkých formách obsahu, ktorý Instagram ponúka – fotky, živé fotky, krátke videá, audiovizuálny obsah, príbehy, live vysielania, galérie, kvalitné texty na úrovni copywritingu, a byť doma v nápaditých app-kách pre spestrenie prezentácie;
– Presne si stanoviť pravidlá spolupráce od formy, času, dĺžy spolupráce, po frekvenciu, kanál publikovania, korektnosť voči publiku – uvádzanie sponzorovaných odkazov, atď.
– Kvalitnú techniku na prípravu obsahu, čím si môžete navýšiť portfólio ponúkaných služieb pre klienta (fotoaparát, osvetlenie, mikrofón, statívy);
– Vzdelávanie sa v cielení reklamy, čím si rozšírite portfólio svojej odbornosti a služieb poskytnutým klientovi (cenu za reklamu pripočítate k sume za reklamnú kampaň);
– Mať legislatívne pokrytú spoluprácu, aby ste mohli vystavovať faktúry;
– Poskytovať údaje o svojom účte zadávateľovi pred uskutočnením/a po ukončení reklamnej kampane (sledovatelia, cieľovka, téma, dosah, angažovanosť, nárast/pokles sledovanosti, počet reakcií k jednotlivých príspevkom, počet prekliknutí na účet/weblink klienta. Využite aj externé štatistické nástroje pre zaznamenanie základných parametrov rastu Vášho instagramového účtu za dlhšie obdobia (nielen štatistiky na Instagrame);

Alebo sa zverte do rúk niektorej PR agentúry, portálu s blogermi a influencermi, alebo asociácie blogerov, ktoré Vás (ako blogera) budú zastupovať a riešiť zmluvné dohody s klientom.

painting instagram logo social media
Foto: pixabay.com

Ak ste klient a chcete si objednať natívnu reklamu Vášho produktu/služby:

– Vyberajte blogerov podľa toho, kde sa nachádzajú Vaši cieľoví zákazníci;
– Chvíľu ich sledujte, čítajte si komentáre, urobte si rešerš jeho účtu;
– Sledujte úroveň technického spracovania predchádzajúcich reklamných kampaní;
– Vyžiadajte si od blogera údaje o cieľovom publiku, dosahu, angažovanosti, komentároch aspoň za posledný mesiac;
– Konkrétne predložte svoje požiadavky a dojednajte čas, výkon, priebeh, komunikáciu, cielenie zo strany blogera, a akým štýlom to budete Vy sledovať;
– Komunikujte jasne, cez uvedené kontaktné údaje v BIO blogera;
– Uvážte, či chcete influencera alebo blogera pre prezentáciu Vášho produktu/služby;
– Rozhodnite sa, či chcete platbu uskutočniť ako barter/barter plus prercento/ konkrétnu sumu;
– Nenechajte sa zlákať počtom sledovateľov blogera, mnohé účty sú mŕtve a to spoznáte podľa počtu nakúpených botov cez massfollow;
– Dbajte na úroveň reakcií, komentárov, lajkov a dosahu každého postu, t.j. vysokú úroveň konverzie viete dosiahnuť aj cez spoluprácu s blogerom, ktorý má 2000 followerov. A celebritný bloger s početom nad 80 000 sledovateľmi Vás môže sklamať.
– Rešpektujte to, že bloger vie najlepšie, aká forma a jazyk funguje u jeho publika a netlačte príliš na koncept kampane;
– Doprajte blogerovi navrhnúť priebeh/riešenie/kreatívu kampane;

Či už budete spolupracovať ako zadávateľ s blogerom alebo bloger so zadávateľom, buďte od začiatku korektní, úctiví, transparentní a féroví. Dohodnuté podmienky spíšte a dodržte. Ak nájdete svojho blogera a vy svojho sponzora, spolupráca sa stáva efektívnejšou, čím dlhšie trvá Vaša spolupráca a čím viac kreativity viete do komunikácie pretaviť.

Úspešný marketing sa bez zapojenia blogerov a influencerov a ich natívnej prezentácie/odporúčania bude len ťažko realizovať.

Ak by ste chceli vedieť viac o tom, ako to Instagrame funguje, pridajte sa na instaranajky.
Môžete sa stať súčasťou podpornej facebookovej skupiny instabreakfast

S úžasnými marketérkami Ankou a Nadou organizujem stretnutie 1.6.2018 s názvom Offline Instaranajky o marketingu 9:30 a môžete sa o efektívnom marketingovom mixe dozvedieť práve na našom stretnutí. Počet miest je obmedzený, preto sa hláste na event a do správy tamiinspira.

TAMI

žiadne príspevky na zobrazenie