Chcete viac predávať? Skúste e-mail marketing: Vysvetlíme vám, ako na to!

0
Chcete viac predávať? Skúste e-mail marketing: Vysvetlíme vám, ako na to!

Prečo stále viac e-shopov, firiem a marketérov začína presúvať komunikáciu zo sociálnych sietí do newsletterov a e-mailových kampaní? Okrem iného aj preto, že pri e-mailovom marketingu máte – na rozdiel od algoritmov sociálnych sietí – plnú kontrolu nad dosahom, obsahom a viditeľnosťou kampane. To tvrdí Oliver Jakubík, ktorý pomáha s tímom lektorov a konzultantov firmám, manažérom a podnikateľom v oblasti osobného rozvoja a rozvoja značky zamestnávateľa (HR marketing/Employer branding), v rámci vlastnej konzultačnej spoločnosti. 

Prečo to má zmysel

E-mail marketing má často, žiaľ, negatívnu reputáciu. Niektorí ľudia si môžu myslieť, že ide o spamy, v ktorých sú linky na viagru, ktorá má pomôcť mužom alebo iné kuriozity. V každom prípade e-mailový marketing predstavuje jeden z najserióznejších a zároveň najdôveryhodnejších spôsobov budovania dôvery medzi zákazníkom a značkou.

Momentálne zažíva veľký návrat. Oliver Jakubík vysvetľuje, že kedysi mal svoju éru, no potom vznikol problém kvôli spamom a neskôr prišli sociálne siete. Marketéri obrovských značiek sa však vracajú k e-mailovému marketingu z dvoch dôvodov:

  1. Z pohľadu zákazníka – sociálne siete sú preplnené informáciami. E-mailový marketing je vždy osobnejší kontakt ako generické posty, ktoré dávajú napríklad influenceri.
  2. Z pohľadu podnikateľov – sociálne siete chcú monetizovať vaše podnikanie. Keď máte stránku, ktorú sleduje 10 000 ľudí a dáte nejaký príspevok, tak reálne to vidí možno 500 – 1000 followerov. Ak chcete „zasiahnuť“ zvyšný počet, treba si za to zaplatiť. Avšak e-mailový marketing je o tom, že ak máte 10 000 kontaktných adries, tak všetky od vás dostanú e-mail. Nemusíte bojovať so žiadnymi algoritmami a sociálnymi sieťami.
unaplsash.com

Ako začať?

Podľa odborníka si treba hneď na začiatku uvedomiť, prečo napríklad marketing zlyháva. „Pretože máme zlé východisko,“ povedal Jakubík. „Ľudia nenávidia predaj. My nemáme radi, keď nám niekto niečo núti, keď prídeme do obchodu a predavačka nás k niečomu tlačí, presviedča nás. Nepoznám nikoho, koho by to bavilo,“ dodal. Cieľom nemá byť predaj, ale vytvárať chuť nakupovať. Keď toto podnikatelia aplikujú do praxe, tak sa zmení aj to, ako komunikujú so svojimi zákazníkmi.

„Ľudia nenávidia predaj, ale milujú nakupovanie.“ – Oliver Jakubík

Zdroj: Unsplash.com

Ak budú teda v newsletteri odkazy na samé nové produkty, nebude úspešný. Kľúčové je to, aby ste so zákazníkmi vytvorili istý vzťah a v tom momente budú mať aj chuť nakupovať. „My máme radi rozhodnutie, že niečo kúpime,“ uviedol.

Váš newsletter nikoho nezaujíma, až kým…

Nemá pre ľudí istú hodnotu. „Veľakrát sa deje, že značky sú egocentrické. Pokiaľ reálne neviem, čo ten zákazník potrebuje a očakáva, tak reálne môj newsletter nikoho nezaujíma. Ak ale začnem posielať informácie, ktoré sú hodnotné pre toho človeka, tak v tom momente začíname byť relevantným partnerom pre zákazníka,“ vysvetlil Jakubík.

Podľa odborníka je kľúčové, aby podnikatelia vytvárali obsah, ktorého 75% má pridanú hodnotu a zvyšných 25% tú predajnú. „Ľudia robia dve chyby. Buď robia iba hodnotný obsah a zabúdajú na predaj a potom sú prekvapení, že nikto nič nekupuje. Na druhej strane, ak robíme iba predajný obsah, tak to tiež nebude fungovať,“ uviedol.

Ak sa chcete dozvedieť, čo konkrétne znamená „hodnotný obsah“ a ako ho vytvárať – kliknite SEM. Dostanete sa tak k záznamu z webinára, v ktorom Oliver Jakubík vysvetlil, ako jednoducho získať odoberateľov, predstavil konkrétne typy e-mailových marketingových kampaní a taktiež ich najčastejšie chyby. Máte sa na čo tešiť! :)

žiadne príspevky na zobrazenie