Dana Miňová: Ak idete do zmeny, tak vám ľudia tlieskať nebudú

0
Dana Miňová: Ak idete do zmeny, tak vám ľudia tlieskať nebudú

„Ľudia nemajú radi zmeny,“ hovorí nová hostka podcastu Očami HR, Dana Miňová, Chief Human Resources Officer v MH Teplárenský holding, a.s. a členka výkonného manažmentu (BoD). O komunikácii v rámci spoločnosti a predsudkoch sa s ňou rozprávala Janka Sliacka.

Danka Miňová prešla rôznymi oddeleniami veľkých spoločností, ako napríklad PosAm a Svet zdravia, a vždy zastávala vysokú HR manažérsku pozíciu. Janka sa jej na začiatok spýtala, aký je rozdiel v HR praktikách a prístupoch, v takýchto spoločnostiach, medzi súkromným a štátnym sektorom.

Pozrite si celé video na našom youtube

„Je úplne jedno, či je to štátna alebo súkromná firma. Ide o to, aký líder si vás ide najať a akú štruktúru majiteľov má firma za sebou. Dôležité je, akú má líder predstavu, ako potrebuje spoločnosť posunúť. A závisí to aj od kondície firmy, od toho, v ktorej fáze sa práve nachádza,“ hovorí.

Každý líder potrebuje niečo iné

„Keď som začínala, bola som súčasťou tímov, ktoré sa tvorili úplne od začiatku, ale od môjho pôsobenia vo Svete zdravia som bola súčasťou tímov, ktoré mali na starosti transformáciu, a to ma sprevádza až doteraz. Nie každý z HR manažérov sa hodí pre konkrétnu fázu spoločnosti a pre daného lídra, ktorý má svoju vlastnú víziu. Každý líder potrebuje od svojho HR riaditeľa niečo iné,“ spomína Dana.

Rozdiel je v byrokracii

„Štátne firmy majú dedičstvo minulosti, veľkú byrokraciu, dlhotrvajúce procesy nákupu, obstarávania, papierov, s čím sme sa stretli aj v MH Teplárenskom holdingu. S tým sa už nestretnete v spoločnostiach, ktoré sú viac IT a paperless. Rozdiel je aj v ľuďoch – v štátnej firme sa treba pripraviť na „otrlosť“, sú tam ľudia, ktorí tam dlho robia a fungujú v zaužívaných koľajach, a ak idete do zmeny, transformácie, tak vám tlieskať nebudú,“ pokračuje Dana.

„A potom je cítiť problém, ak chcete „nahajrovať“ z vonkajšieho prostredia expertov, seniorov. Často sa nám stalo, že ak sme niekoho chceli, tak sa obával ísť do takej spoločnosti, radšej ostával vo svojej zlatej klietke. Sú tam predsudky,“ konštatuje.

Ľudia nemajú radi zmeny

Danka ďalej hovorí: „Stretávame sa s predsudkami, ale je dôležité s nimi pracovať a obklopiť sa ľuďmi zvonku a vpustiť do svojej roly aj ďalších ľudí, s ktorými to spolu zvládnete ako líderský tím, ktorý je nositeľom zmeny. Vytvoríte psychologické bezpečie a máte nádej, že to budú cítiť aj ostatní, u ktorých predsudky pretrvávajú.“

V podcaste sa ďalej dozviete:

  • Ako je možné otvoriť sa zmene?
  • Aký spôsob komunikácie zvolili pri zavádzaní výrazných personálnych opatrení?
  • V čom sú skvelé vianočné večierky
  • Po akom čase vidno vidieť výsledok snaženia v rámci HR
  • Ako fungovali v MHTH počas koronakrízy
  • Čo znamená firemná kultúra a changemanagement

Ohodnoťte článok

0

žiadne príspevky na zobrazenie

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu