Dôležité veci, ktoré musíte urobiť, keď záujem zákazníkov klesá

0
Dôležité veci, ktoré musíte urobiť, keď záujem zákazníkov klesá

Kríza nemusí byť vždy automatickým dôvodom na zníženie záujmu zákazníkov o vaše služby alebo produkty. Mnohým obchodníkom sa tržby zdvihli práve počas tohto obdobia. Príčin klesajúceho záujmu môže byť veľmi veľa a prejaviť sa v plnej sile môžu kedykoľvek počas roka.

Predísť im znamená, prísť na to, čo všetko sa dá pre záchranu vášho podniku urobiť. Pokračujte preto v čítaní a my vám pomôžeme pri hľadaní.

Zastavte sa a začnite analyzovať

Týmto krokom potrebujete zistiť, či sú interné faktory dôvody, prečo zákazníci od vás prestávajú nakupovať. Keď sa ocitnete v takejto situácii, ako východiskový bod je najlepšie pozrieť sa na svoje historické údaje. Čo to znamená? Pozrieť sa na vaše záznamy o predaji v ešte významnejšom období.

Prezrite si údaje zo svojich časových radov predaja a nájdite tam všetky pozitívne alebo negatívne variácie. Ak si s tým neviete poradiť, úspešná marketingová agentúra v Žiline by vás v tomto smere mohla podporiť.

Prečítajte si aj: 9 spôsobov ako si vybudovať značku pri začínajúcom podnikaní

pracovnicka marketerka
Foto: pixabay.com

Preskúmajte svojich konkurentov

Druhá vec, ktorú budete musieť urobiť, je analyzovať vašich konkurentov a ich činnosti v období, keď váš predaj začne klesať. Odpovedzte si na nasledujúce otázky:

  • Čo urobili konkurenti v konkrétnom období, keď vaše predajné čísla začali klesať?
  • Existuje nejaká korelácia medzi ich konaním a predajnými číslami?

Ani to nemusíte postrehnúť, ale často existuje silná negatívna korelácia práve medzi správaním konkurenta a výsledkami vášho predaja. Z tohto dôvodu budete musieť analyzovať svojich konkurentov a porovnať svoju pozíciu s ich. Možno vám pri hľadaní vhodnej odpovede pomôžu aj špeciálne plošinové váhy.

Rozhoďte siete

Ak sa vám zdá aktuálny stav vašich zákazníkov nevyhovujúci, môžete zvýšiť ich počty rozhodením sietí. Znamená to rozšíriť si svoje obzory a nadviazať spoluprácu s ostatnými obchodnými partnermi. Veľmi dobrým riešením je v prípade online obchodovania a e-shopov aj medzinárodná transformácia vašej ponuky na zahraničné trhy.

Taký predaj na Amazone vás o  tom určite veľmi rýchlo presvedčí a pomôže získať viac zákazníkov, než ste čakali. Jednoducho, rýchlo a bez zbytočne komplikovaného vybavovania. Tak si urobte malú analýzu, a potom sa do toho s vhodnými opatreniami pustite.

Zdroj obrázka:microstock3D/Shutterstock.com

žiadne príspevky na zobrazenie