Deväť spôsobov ako vybudovať značku pri začínajúcom podnikaní

0
Deväť spôsobov ako vybudovať značku pri začínajúcom podnikaní

Branding je dôležitý rovnako pre malé podniky ako aj pre veľkých žralokov. Mnoho značiek sa snaží vytvárať dojem malých firiem, aby oslovili spotrebiteľov, ktorí uprednostňujú podporu menších, nezávislých značiek.

Mnoho majiteľov malých firiem už chápe, že branding je pre ich podnikanie nevyhnutný, ale prekvapivo vysoký počet z nich ešte nevie, prečo. Uvedomujú si prepojenie medzi úspešnými podnikmi a silnou značkou a snažia sa vybudovať značku, ktorá pre nich vytvorí podobný úspech. A chápu, že branding nie je len logo alebo ako ich podnikanie vnímajú ľudia navonok. Ale príliš málo z nich si uvedomuje, že úspešné firmy majú značku ako hlavný cieľ v marketingu.

Identita vašej značky

Branding je spôsob, ako definovať svoju firmu pre seba, svoj tím a vaše externé publikum. Dalo by sa to nazvať „identitou“ podniku, ale iba za predpokladu, že stelesňuje jadro toho, čo je podnikanie a jeho hodnoty, nielen to, ako vyzerá a znie. Zákazníci najrôznejších firiem sú dnes tak dôvtipní, že môžu spozorovať väčšinu pokusov spoločností ako úsilie k predaju.

akcne zeny
Tašky s logom Akčné ženy

Výhody, ktoré môže dobre zadefinovaná značka priniesť, sú rovnaké, ako keď sa ľudia zamilujú.

  • Keď sa zákazníci citovo spoja – pretože zdieľajú rovnaké hodnoty a presvedčenia ako značka – vedie to k vyššiemu predaju a lepšej diferenciácii značky.
  • Silná značka podporuje lojalitu – môže dokonca ochrániť vašu cenu v čase, keď sa konkurenti spoliehajú na propagačné zľavy, aby zvýšili predaj.
  • Vaša značka vám tiež môže poskytnúť ideálnu platformu, z ktorej môžete rozšíriť svoju ponuku alebo sortiment.

Kroky na budovanie značky

Tu je deväť tipov na úspešnú implementáciu značky pre vaše podnikanie:

1. Začnite definovaním svojej značky

Skontrolujte produkt alebo službu, ktorú ponúka vaša firma. Určite si priestor na trhu, ktorý zaujíma, a preskúmajte emotívne a racionálne potreby a záujmy vašich zákazníkov. Podoba vašej značky by mala propagovať vaše podnikanie, spojiť sa so zákazníckou základňou a diferencovať vás na trhu.

2. Keď budujete svoju značku, myslite na ňu ako na osobu

Každý z nás je jednotlivec, ktorého charakter sa skladá z presvedčenia, hodnôt a cieľov, ktoré definujú, kto sme a s kým sme spojení. Naša osobnosť určuje, ako sa správame v rôznych situáciách, ako sa obliekame a čo hovoríme. Pre ľudí je to intuitívne a je zriedkavé, keď uvažujeme o svojom charaktere. Ale keď budujete značku, je nevyhnutné mať tento pohľad.

3. Zvážte, čo je hnacou silou vášho podnikania

V čo značka verí, čo je jej účelom a kto sú hrdinovia značky. Tieto veci môžu pomôcť vytvoriť emotívne umiestnenie značky a informovať svet o identite a charaktere značky.

Eko fľaša. Zdroj: Akčné ženy

4. Zamerajte sa na čestné budovanie vzťahov so zákazníkmi

Nezakrývajte svoju ponuku a nezvyšujte očakávania, ktoré vedú k porušeným sľubom, budujte dôveru s čestným brandingom – vyjasnite si, kto je vaša spoločnosť, a verte hodnotám, ktoré ju každý deň poháňajú. Tak vytvoríte dôveru a získate si dlhodobých zákazníkov. Ak napríklad pri výrobe produktu použijete nekvalitné materiály, skôr či neskôr sa to prejaví.

5. Hovorte so svojimi zákazníkmi konzistentne

Pomôže to posilniť charakter podniku a objasniť jeho ponuku, aby si zákazníci boli presne vedomí toho, čo od produktu alebo služby očakávajú. Ak ste napríklad zameraní len na solventnejších zákazníkov, pokračujte v tomto duchu a prispôsobte tomu aj svoje logo a vzhľad firemných materiálov.

Prečítajte si aj článok Osem najväčších chýb pri tvorbe vizitiek

6. Nesnažte sa napodobniť vzhľad reťazcov alebo veľkých značiek.

Vyskúšajte si svoju osobitnú identitu. Existuje veľký spotrebiteľský trend smerom k nezávislým značkám a niekoľko reťazcov sa v skutočnosti snaží toto napodobniť, aby si podmanili trh. Skutočne nezávislé firmy môžu využiť svoj štatút na prilákanie zákazníkov, ktorí hľadajú niečo originálnejšie a autentickejšie. Napríklad využijú trend bio potravín, či zero waste a ponúknu k výrobkom recyklovateľný obal.

Eko vak Som akčná žena. Zdroj: Akčné ženy

7. Buďte inovatívni, odvážni a odvážni – stojte si za tým, v čo veríte

Veľké značky sú zaťažené veľkou úrovňou byrokracie, ktorá im bráni byť flexibilnými a reagovať na neustále sa meniace potreby svojich zákazníkov. Skúste mať odvahu pri budovaní značky.

8. Pri komunikácii so zákazníkmi vždy zvážte svoju značku

Nestrácajte hrdosť a neznižujte pozíciu svojej značky tým, že budete ponúkať zľavy. Skúste radšej ponúknuť viac, ako znižovať ceny. Mediálna podpora je príležitosťou na posilnenie poslania vašej značky.

9. Starý spôsob propagácie značky vám nepomôže

Budúcnosť budovania značky je plynulá a pútavá – rešpektujte inteligenciu vašich zákazníkov tým, že im všetko nedáte na tácke a dopredu. Vyhrajte sa s komunikáciou a umožnite im objaviť viac o vašej značke postupne. Toto je spôsob, ako prilákať aj influencerov, ktorí budú o vás šíriť dobré meno a podelia sa s ostatnými, čo u vás objavili.

žiadne príspevky na zobrazenie