Expert na digitálny marketing Filip Kuchar: Najdôležitejšia je idea

0
Expert na digitálny marketing Filip Kuchar: Najdôležitejšia je idea

Držať krok s technológiami v súčasnej dobe vôbec nie je jednoduché. Tak, ako sa mení svet IT, tak rýchlo podlieha zmenám aj marketing. Ako sa orientovať v súčasných trendoch a nestratiť sa?

Na naše otázky odpovedá Filip Kuchar, Senior Online manager v Tatra banke, ktorý nedávno získal bronz v súťaži Young Lions Slovakia v kategórii Marketers.

Ako dlho sa venujete digitálnemu marketingu a čo vás v tejto oblasti najviac baví?

Digitálnemu marketingu sa venujem viac ako 8 rokov. Už počas vysokej školy som spravoval viacero facebookových stránok, plánoval a nastavoval kampane a tvoril obsah. Po škole som sa digitálnemu marketingu začal venovať viac a s oveľa širším záberom v agentúrach Istropolitana Ogilvy a Digiline. Boli to rozdielne skúsenosti, keďže prvá spomínaná je kreatívna agentúra a druhá digitálna mediálna agentúra.

Na digitálnom marketingu ma baví jeho schopnosť stale sa vyvíjať a posúvať. Vždy v ňom nájdete nové príležitosti. Množstvo skvelých nápadov a ideí môže vznikať kombináciou technológie a kreativity.

Väčšina si pod pojmom digitálny marketing predstaví sociálne siete. Čo všetko ešte tento pojem zahŕňa?

Digitálny marketing je oveľa väčšia množina. Moje začiatky počas vysokej školy boli len o sociálnych sieťach. Ako ale hovorím, je to oveľa väčšie. Okrem sociálnych sietí tu máme možnosti ako programatická reklama, natívna reklama, platený search (SEM – Search engine marketing), či SEO optimalizácia.

Ak by som mal spomenúť aj trendovejšie oblasti, tak potom asi NFT (nezameniteľný token) alebo metaverzá. Nie je to 100% digitálny marketing, ale keďže pôvod je v blockchaine, čo je digitálna technológia, zvyknú sa používať ako súčasť online komunikačných kampaní.

Kde podľa vás robia podnikatelia najväčšie chyby pri marketingovej stratégii?

Neviem, či sú to chyby, ale treba si uvedomiť, že stratégia je hlavne niečo, čo má dlhodobejší charakter alebo z hľadiska času ide o väčší úsek. Ak je stratégia nejako nastavená, teda je jasná východisková situácia, máme za sebou dôkladnú analýzu histirických dát, je jasný cieľ a spôsob, akým ho chceme dosiahnuť, tak potom sa treba danej stratégie držať. Určite by som ju za behu nijak draticky nemenil ani od nej neodbočoval. Neskôr by mohol prísť problem toho, že sa realizované kroky a stratégia nedajú dostatočne objektívne vyhodnotiť. Samozrejme drobná optimalizácia a sledovanie vývoja okolo seba je ale v poriadku.

Dá sa dnes robiť reklama bez zapojenia sociálnych sietí?

Sociálne siete sú tu s nami každý deň. A nehovorím len o Facebooku alebo Instagrame. Napríklad taký Pinterest. Je relatívne nicheová sociálna sieť z hľadiska počtu užívateľov, ale rozhodne je zaujímavá ak chcem zasiahnuť nejakým obsahom ženy na Slovensku. Dobrým príkladom je aj stránka Strava. Nejeden bežec a cyklista na tejto sieti zdieľa svoje aktivity a porovnáva výkon seba vs ostatní, ktorých sleduje. Sociálnymi sieťami sme tak obklopení, že nevyužívať ich v online komunikácii si neviem predstaviť.

Ak sa ale bavime o reklame ako takej, tak tam je to iné. Reklamu v tomto kontexte vnímam ako obsah, ktorý sa snažím dostať medzi ľudí platenou podporou. Na sociálnych sieťach sa ale dá fungovať aj organickým spôsobom. Na Pintereste si môžete vytvoriť účet a pridávať tam užitočné a inšpiratívne veci. Na Strave si vytvoríte cykloklub alebo výzvu, ktorou môžete odkomunikovať nejaký dôležitý message.

Aké sú najnovšie trendy v marketingu?

Aktuálne sa veľa aktivít realizuje v oblasti blockchain. Množstvo veľkých značiek má vlastné NFTčka, alebo budujú svoje pobočky v metaverse. Toto je vec, ktorá je momentálne najviac trendy a veľmi lákavá pre značky.

Čo najviac zaujme bežného spotrebiteľa – je to tak, že video vládne nad textom a fotografiou?

Pre mňa je to stále idea. Video, banner alebo článok sú len formy. Keď nemáte silnú ideu, nemusíte si získať ani pozornosť videom. Samozrejme, ak by sme pozerali prieskumy, zistili by sme, či je video všeobecne zaujímavejšie. Stále to ale stojí a padá na tom, čo v tom videu je a čím sa prihovárame ľuďom.

Čo je podľa vás pre dobrého marketéra dôležitejšie – kreativita alebo analytické myslenie?

V marketingu neustále pracujeme s dátami a ideami. Je dôležité mať v sebe oba druhy myslení. Jedno s druhým sa perfektne dopĺňa.

Kedy vás osobne upútal nejaký marketingový ťah alebo kampaň?

Mám veľmi rád ako komunikáciu značky Isadore. Asi to bude aj tým, že som veľkým fanúšikom cyklistiky. Ak ale dám tento fakt bokom, páči sa mi nielen online, ktorý sledujem, ale aj spôsob ako komunikujú s cyklistami v Bratislave. Organizujú pravidelné jazdy, semináre alebo sledovania športových prenosov. Všetko to spájajú s komunikáciou na sociálnych sieťach. Spájanie online a offline sveta mi je veľmi sympatické.

Na čo sa môžu tešiť účastníci nášho webinára o online predaji?

To hlavné si samozrejme nechám na webinár, ale pozrieme sa na online predaj a komunikáciu na sociálnych sieťach. ?

Prihláste sa na webinár Online predaj, ktorý je zadarmo!

žiadne príspevky na zobrazenie