Inšpiruj sa úspešnými a finančne nezávislými mamami!

Byť mamou znamená v živote ženy obrovskú zmenu. Hodnoty, priority, spací režim, celá domácnosť a pravidlá denného bytia sa prispôsobia dieťatku. Menia sa však aj finančné možnosti. Začať podnikať na materskej dovolenke chce trpezlivosť, podporu, vieru a odhodlanie.

V dnešnej dobe však materská dovolenka nemusí znamenať výhradne koniec pracovného života a skromného príjmu. Toto obdobie ponúka priestor pre nové nápady a ich realizáciu. Známa moderátorka a mama Vera Wisterová, vyspovedala v Oriflame akadémii dve akčné a sympatické mamičky – Barboru Krajčírovú a Renátu Hubinskú. Obe sú niekoľkonásobné mamy a obe sa podnikaniu venovali už počas prvej materskej dovolenky.

Podnikanie by malo byť dostupné pre všetkých a to platí aj pre mamičky na materskej dovolenke. Počas tohto hektického a často citovo vypätého obdobia žena funguje väčšinu času iba pre svoje dieťa, no keď nájde pár chvíľ iba pre seba, dokáže ich naozaj efektívne a kreatívne využiť.

„Keď má žena chvíľku ticha, veľmi si ju váži a vtedy mozgové závity fungujú na milión percent a prichádzajú super nápady. Myslím si, že mnohé ženy na materskej dovolenke netušia, aké majú možnosti,“ tvrdí Barbora Krajčírová.

Už ako sedemnásťročná začínala Barbora ako moderátorka v televízii, kde jej kariéra pokračovala, no začala moderovať aj v rádiu, až sa napokon dostala aj k samotnému podnikaniu. Pustila do projektu Super deti, kde podporuje a rozvíja mladé detské talenty, vydala niekoľko hudobných CD a detských knižiek. Popritom študovala anglický jazyk, literatúru a francúzštinu.

Zmena istoty otvára dvere novým možnostiam

Vykročiť do neznáma a zariskovať potrebuje mať svoje dôvody, ale tak isto aj správny podnet – inšpiráciu, ktorá zjednotí predstavu o tom, čo a ako chceme robiť. V prípade Barbory Krajčírovej bola jej predstava jasná, keď sa stala mamičkou. Jej hlavnou inšpiráciou bola jej dcérka Amia, ale tak isto aj detský svet a deti, s ktorými začala prichádzať do kontaktu.

„Je dôležité hľadať inšpiráciu. Nakopnúť vás dokáže hocičo a hocikto, nemusí to byť nikto z televízie, ale napríklad ľudia v okolí, či miesta v prírode. Mňa práve inšpiroval detský svet. Mne sa vždy veľmi páčilo to detské prirodzené prostredie, kde nie je nejaká faloš. Skrátka, keď sa deťom niečo nepáči, tak sa im to nepáči, deti v tomto klamať nedokážu. Dlhodobo ma to ťahalo venovať sa projektom s deťmi, preto som aj študovala učiteľstvo,“ popisuje ako dôvod, prečo práva táto oblasť podnikania.

„Dnes je ten detský trh omnoho pestrejší a možností je veľa, ale mňa inšpiroval svet slovenskej kultúry, detí a ich problémov. Aj v mojej knižke riešim napríklad problém predsudkov a šikany, tejto téme som sa venovala ešte na škole a v diplomovke,“ vysvetľuje Barbora.

Renáta Hubinská bola počas svojej materskej veľmi aktívnou odjakživa. Neustále hľadala rôzne aktivity a činnosti, ktorými chcela obohacovať nie len svoj čas, ale aj jej čas trávený s dcérkou. Podnetom k podnikaniu bolo jej stretnutie so sponzorkou, ktorá ju inšpirovala svojou krásou a eleganciou. Vtedy pochopila, že chce byť taká istá a že chce robiť niečo, čo má pre ňu zmysel. Začala pracovať pre Oriflame a postupne sa vypracovala a druhú materskú si užila na plno s príjmom Zafírovej Oriflame directorky.

Prekážky v podnikaní počas materskej dovolenky

Nedostatok času, neustála starostlivosť o dieťa, dostatočná pozornosť aj pre partnera, čas, starostlivosť nie len o domácnosť, ale aj o samú seba, pocit viny, či sa dieťaťu venuje dostatočne – prekážky, ktorým musí čeliť každá matka denne. Aj keď je toto obdobie veľmi psychicky náročné, netreba zabúdať, že raz skončí, pretože žiadne obdobie v živote dieťaťa netrvá večne a sú to len etapy.

Barbora si to plne uvedomuje: „Žena na materskej si musí prejsť kľukatou diaľnicou, kým sa
dostane do štádia venovať sa podnikaniu. To sú tie problémy, ktoré prichádzajú pred samotným podnikaním, mať vôbec čas a energiu a potom začínajú problémy, ktoré riešia aj muži – financie, sponzori, klienti“.

Renátu skúsenosť s podnikateľskými začiatkami naučila, že je potrebné v seba veriť natoľko, že presvedčíte aj svoje okolie o tom, že na to máte napriek zložitejšiemu obdobiu a postupom času vás zahrnie dostatočnou podporou a vaše podnikanie pôjde ľahšie.

„Pri prvej materskej som musela presvedčiť samu seba, že sa niekam dostanem a že chcem robiť niečo, čo má pre mňa zmysel. Rodina mi zo začiatku neverila, považovali to za všeličo možné, len nie podnikanie. Máloktorá žena na materskej má od začiatku tú podporu partnera, rodiny.“

Barbora podporuje všetky ženy, aby sa nevzdávali svojho podnikateľského sna len preto, že v danom momente nie je možný a počkali na ten správny čas: ,,Keď je žena silná, treba si za tým cieľom ísť, možno nie hneď, možno nie rýchlo a aj keď realizácia ešte nie je prítomná, treba si svoje nápady aspoň spisovať“.

S jej názorom sa stotožňuje aj Renáta, ktorá dodáva: „Pri druhej materskej som už nemala pocit viny, už som všetkým dokázala, že dá sa skĺbiť podnikanie a zároveň starať sa o deti a užiť si materstvo. Navyše energia z detí nás taktiež posúva a žena je schopná veľa vecí“.

Ísť za svojim snom a byť finančne nezávislá

Barbora Krajčírová aj Renáta Hubinská považujú za najväčší úspech svojho podnikania, že pomohli druhým podporiť ich talent a priblížiť ich k splneniu svojich snov. „Tak ako mňa inšpirovala známa, tak som sa ja snažila tých ostatných a zadosťučinením je aj to, že mnohé z nich sú finančne nezávislé, či už od mužov, alebo nejakého zamestnávateľa.

Popri tých malých deťoch je to veľmi zložité a v prípade podnikania si to vie žena v prípade choroby dieťaťa alebo vlastnej, zmanažovať a nie je závislá na tom, či dostane nejakú PN-ku alebo nedostane. Vieme si ten biznis riadiť samé.“, hovorí Renáta Hubinská a dopĺňa: „Je určite dôležité budovať si svoj príjem, či už sme na materskej, máme partnera, alebo nemáme partnera. Jednoducho budovať si vlastnú nezávislosť.“

Celý rozhovor a všetky diely Oriflame akadémie nájdete tu.