NAČÍTAVAM

Type to search

BIZNIS INŠPIRÁCIE INSTAGRAM

Instapredávkovanie

Tamara Gončarova
Share

„Mám toho dosť, nestíham, je to zaťažujúce a najradšej by som to na niekoho iného hodil“ – počujem svojich klientov reptať ohľadne správy sociálnych sieti.

Začínajúci podnikatelia, živnostníci, kreatívci, odborníci či autori sú pri vstupe na trh krehkou skupinou, ktorá potrebuje podporu a silnú prajnú komunitu. Čiastočne sa snažím takú komunitu vybudovať v projekte instaranajky. Cez pravidelné posty na instagrame alebo na facebooku práve tejto skupine podnikavcov dávam nápady a triky, ktoré im pomôžu získať kontrolu aspoň nad svetom sociálnych médií. V rozbehu podnikania v štýle „one man show“ málokto má financie na promo, marketing, SMM a PR. Viac sa sústreďujú na klientov, produkty, servis, samotnú prácu/výrobok, email marketing, komunikáciu s partnermi, dodávateľmi, konzultácie, zmluvy, účtovníctvo, atď. Sociálne siete sú na konci záujmu a síl, a často práve celá apatia padne na sociálne siete. Ak sa k Instagramu a Facebooku dostávate o 22:30 vyčerpaní, neznášate ho a musíte niečo postnúť…radšej nič nepostujte.

Dám vám zopár nápadov, ako nízkonákladovo komunikovať, pričom budete mať svoju „značku“ pevne v rukách a čas strávený na sociálnej sieti tiež.
Ak do Vašej marketingovej komunikácie patrí Instagram, čítajte ďalej.

instaraňajky, instagram, socialne siete, media

Sociálna sieť je dobrý pomocník, ale zlý pán. Nesmie sa Vám vymknúť z rúk. Čas, ktorý venujete Instagramu, musí byť strategicky pripravený, časovo obmedzený, efektívny, užitočný, poučný. Na začiatku, kedy len skúmate túto sociálnu sieť, vás môže zahltiť možnosťami a už existujúcimi vychytávkami, či kreatívnymi blogermi. Po mesiaci takého surfovania a sledovania pocítite „predávkovanie“. Ak patríte k tejto skupine, dajte like, nech viem, koľko „instapredávkovaných“ a „facebookpredávkovaných“ máme.

Tento stav sa prejavuje myšlienkami „to nikdy takto nedám“, „to je nadlho“, „žerie mi to všetok čas“, „furt som na tom telefóne a aj tak som nič nepostol“ a cítite tlak a apatiu vôbec ísť na Instagram.

Ďalší článok o instagrame si môžete prečítať tu.

instaraňajky, instagram, socialne siete, media, marketing
Tipy, ako sa vyliečiť z preťaženia:

1. Choďte na Later.com (v nedeľu na 1 hodinu) tam jeden účet môžete (30 postov mesačne, bez stories) zaregistrovať a používať bezplatne.

2. Otvoríte kalendár (na marec) a poznačíte si medzinárodné sviatky a svoje narodky a iné významné dni.

3. Zo stocku s fotkami si stiahnete relevantné fotky k vašej činnosti (15), a preriedite ich fotkami, kde je Vaša tvár (15). Všetkých 30 fotiek (vzhľadom na špeciálne dni) naloudujete do aplikácie Later.com s krátkym popisom a 2-3 hashtagmi.

4. Zautomatizovali ste postovanie, prepnite si účet na biznis účet, aby ste mohli sledovať štatistiku a vyhodnotiť, aké posty išli najlepšie.

5. Do bio si pridajte aplikáciu Linktr.ee a tam zadajte viacej odkazov na webku, video, skupinu, atď. (napr. profil @tamiinspira)

6. Každý druhý deň si pripravte storku, ktorú spravíte, a odkážete followerov kliknúť si na link v bio a prečítať/pozrieť si/ alebo ísť si pozrieť post vo feed.

7. Delegujte postovanie a storky, prípravu a nahrávanie, úpravu fotiek virtuálnej asistentke, ktorá bude mať prístup do účtu a aktualizuje stories cez víkend (nech si oddýchnete). Požiadajte ju cez víkend byť v profile aktívna a sledovať účty, ktoré podnikajú v rovnakej oblasti ako vy. A zároveň nesledovať účty, ktoré nesledujú vás (sú nato aj free appky)

8. Môžete skúsiť massfollow, ale to za poplatok a vyberte si dobrého poskytovateľa.

9. Zadajte cielenie reklamy cez Ads Managera, aby neustále išiel traffic nových followerov do vášho účtu. Po dosiahnutí prvých skutočne poctivých 500 followers s ER nad 15% môžete skúsiť 10 Eurový budget/7 dní.

10. Nájdite si teenagera na portáli s brigádami/alebo rovno suseda, nech Vám vymýšľa a urobí rešerš „naj kul appiek“ pre oblasť podnikania a čo používa konkurencia, a ukážky postov od konkurencie a nech skúsi spraviť podobné videjko, fotku, animáciu. Dnešní tínejdžeri sú šikovnejší a lacnejší ako…veď viete kto.

instaraňajky, instagram, socialne siete, media, marketing

Zdroj foto: pexels.com

Delegujte všetko to, čo si nevyžaduje vašu tvár a energetiku. Nemusíte byť ani závislí ani predávkovaní Instagramom. Ak sa Vám už začne dariť, delegujte správu sieti Social Media Marketérovi.

A pamätajte, zautomatizujte proces postovania, followovania a komunikácie maximálne ako sa len dá. Proces komunikácie cez Direct (správy) sa dá tiež automatizovať, ale o tom nabudúce.
1 deň venujte plánovaniu a nahadzovaniu foto a komentárov na mesiac dopredu. Každý deň sa pripojte vy (vami poverený človek) do účtu na pár minút a komentujte a lajkujte účty, s ktorými by ste rady spolupracovali. Ak začínate byť z toho unavení, tak na pár dní sa stiahnite a potom zas pokračujte.

Ak potrebujete nakopnúť a chcete viac užitočných rád, pridajte sa k nám do skupiny na facebooku  a na instagram. Pomôžem, poradím, nakopnem!

Vaša TAMI

P.S. Ak sa chcete o kompilácii Facebook a Instagram dozvedieť viac, a hlavne o ich využití pre biznis, príďte na event s akčnými ženami 4.4. …rezervujte si lístok, kým je ešte dostupný. Budem tam ja a ešte ďalšie dámy z online marketingu a budem sa tešiť, ak tam budete aj vy!

Tagy
Tamara Gončarova
Tamara Gončarova

TAMI- Instamarketérka a autorka knihy "Mamou po 30". Cez autorský projekt @instaranajky vzdeláva, konzultuje a zdieľa marketingové tipy pre malé podniky ako efektívne komunikovať cez sociálne siete, propagovať a predávať cez Instagram.

  • 1

You Might also Like

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X