Jakub Továrňanský: Spojenie so silnými ženami histórie oslovilo aj zákazníčky

0
Jakub Továrňanský: Spojenie so silnými ženami histórie oslovilo aj zákazníčky
therese

Jakub Továrňanský začínal v eshope s umeleckými tričkami, ktorý založil s dvomi kamarátmi. Vyhrali súťaž, kde im dali tip, aby začali predávať toaletné stolíky. Zvolili skvelý názov – inšpirovali sa dámou z histórie, a ich nápad sa uchytil.

Šperkovnica Ella
Šperkovnica Ella

Kedy a ako vznikol nápad na založenie eshopu s toaletnými stolíkmi?

V tom čase sme s tričkami vyhrali v súťaži pre začínajúce aj pokročilé eshopy. Jeden z partnerov tejto súťaže nás prehovoril, aby sme si založili nový projekt a skúsili aj tento typ tovaru. Veľmi rýchlo sa to chytilo a začali sme tomu venovať naozaj veľa času.

Inšpiráciu na rozširovanie sortimentu berieme samozrejme aj od priateliek či kamošiek. Cennú spätnú väzbu dávajú aj fanúšičky, ktoré nám posielajú rôzne tipy. Spolupracujeme s influencermi a mnohými inými z tejto brandže. Dnes ponúkame najväčší výber stolíkov a šperkovníc na trhu a veríme, že prinesieme ešte veľa noviniek do tohto ženského odvetvia.

Ako vznikol názov e-shopu Therese? Má to niečo spoločné s panovníčkou Máriou Teréziou?

Áno, má. Všetky naše toaletné stolíky pomenovávame po slávnych a silných ženách či už to boli panovníčky, političky, umelkyne alebo iné. Marie Thérese bol náš prvý toaletný stolík v ponuke a keďže Mária Terézia je jednou z najznámejších a najvýznamnejších panovníčok v našej oblasti, nebolo nad čím váhať. Potešilo nás, že spojenie so silnými ženami histórie oslovilo aj zákazníčky a veľmi rýchlo sa s touto témou stotožnili. Na základe toho všetkého časom vznikol brand a teda aj názov eshopu “Therese”. 

Mali ste v začiatkoch niekoho, kto vám poradil ohľadom podnikateľského plánu a financií? 

Nejaké skúsenosti sme mali už z nášho prvého projektu, ktorý, ako som už spomenul, bola výroba a predaj umeleckých tričiek. Ohľadom financií nám veľmi pomohla Slovenská sporiteľňa a jej sociálna banka, ktorá nám poskytla prvé dva úvery.  Pomohli nám s nastavením cash flow a podnietili nás k tomu, aby sme si spravili detailnejší biznis plán. Podmienkou získania úveru bola príprava marketingovej a finančnej stratégie. Špeciálne by som rád spomenul Romana Bodu z oddelenia Sociálnej banky Slovenskej sporiteľne, ktorý s nami absolvoval viacero osobných stretnutí a pomohol nám vypracovať biznis plán a ďalšie dokumenty potrebné na získanie úveru.

Zrkadlo Catherine la Grande
Zrkadlo Catherine la Grande

Podľa čoho ste si vyberali šablónu na e-shop?

Náš e-shop je postavený na systéme od spoločnosti CreativeSite a nejde o šablónu, ale o riešenie na mieru. Pomohli nám zároveň i s grafikou. Keďže ide už o tretiu verziu nášho e-shopu, mali sme pomerne jasno v tom, čo potrebujeme a asi ako by mala naša stránka vyzerať.  Vizuálnu identitu a logo nám vytvorila talentovaná brand designerka Miška Fiasová. Chceli sme vizuál, ktorý je honosný a čistý. So spomenutými profesionálmi sme spolupracovali aj pri technickom riešení nášho e-shopu so silným dôrazom na personalizáciu a automatizáciu procesov.

Agnes Sorel
Toaletný stolík Agnes Sorel

Odkiaľ dovážate tovar a akými vlastnosťami sa vyznačuje?

Tovar dovážame z Nemecka, Číny a Poľska. V Nemecku spolupracujeme s troma firmami od ktorých veľkoobchodne nakupujeme. V Číne máme vlastnú a aj outsourcovanú výrobu tovarov, ktoré vieme predávať vo väčších počtoch. Poľsko, ktoré je mimochodom nábytkárska veľmoc, sme objavili len pomerne nedávno a zatiaľ odtiaľ dovážame len niektoré šperkovnice. V priebehu pár týždňov zaradíme do ponuky celú novú sériu toaletných stolíkov.

Máte aj sklad alebo fungujete na základe vytvorenia objednávky a až dodatočne tieto produkty dovážate?

Áno, máme sklad v Bratislave. Pri objemoch tovaru, v ktorých sa pohybujeme, by už nebolo reálne produkty len preposielať. Z tohto skladu sme schopní do 3 dní od objednávky obslúžiť všetkých našich zákazníkov v 7 krajinách Európy.

Vo vašom e-shope ponúkate aj šperkovnice a parfumy. Aký tovar má u vašich zákazníkov najväčší úspech?

Najväčší úspech majú toaletné stolíky, na ktoré sa v našom e-shope aj sústreďujeme. Zákazníčky veľmi dobre reagujú aj na našu ponuku kvalitných šperkovníc a stojacich zrkadiel. V blízkej dobe chceme pridať aj kategóriu rôznych doplnkov k stolíkom a šperkovniciam. Napríklad rôzne stojany, osvetlenia či kozmetické zrkadlá.

S akými problémami sa stretávate pri prevádzkovaní e-shopu?

Najväčším problémom e-shopu v rastovej fáze sú financie a cash flow. Rastie vám počet objednávok, máte viac a viac nových zákazníkov, trhov a produktov, čo sú príjemne veci. Ale zároveň vám rastú náklady na obsluhu celej firmy a teda zistíte, že sú to práve finančné limity, čo vás brzdia v ďalšom rozvoji. Dostať e-shop nad určitú hranicu obratu bez investora alebo úveru je teda viac menej nemožné. Ostatne, to asi platí pri akomkoľvek biznise.

slovenská sporitelňa

Aká reklama vám funguje najlepšie, kde sa ľudia o vás najčastejšie dozvedia?

Najčastejšie sa o nás ľudia dozvedajú z Facebooku, kde máme už skoro 200-tisíc fanúšikov. Samozrejmosťou je aj Instagram či rôzne porovnávače a katalógy. Dobre sa nám spolupracuje s “nábytkovými” portálmi ako Biano a Favi. Minulý rok sme mali aj televízne a outdoorové kampane. Zatiaľ mimo online sveta len experimentujeme.

Čítajte aj: Otvorili si záhradníctvo. Spojilo im životy, rodinu aj rodičov

Venujete sa aj online marketingu alebo ste si na túto oblasť našli odborníka?

S marketingom nám pomáha aj agentúra, ktorú vedú známe mená z online branže. Nechávame teda do vecí hovoriť aj externých profíkov.

Aké máte ďalšie plány do budúcnosti?

Tento rok pracujeme hlavne na rozšírení ponuky produktov. Naším cieľom je byť najväčším predajcom tohto sortimentu v našom regióne a raz možno aj v celej Európe. Taktiež by sme chceli spustiť predaj v nových krajinách a to v Rakúsku, Bulharsku, Taliansku a Srbsku.

Skúste nám dať tri rady, pre ženy, ktoré by sa chceli venovať tomu, čo ich napĺňa, alebo rozbehnúť svoj vlastný projekt.

Netreba sa báť robiť chyby, robí ich každý. Dôležité je, či sa z nich vieme dostatočne poučiť. Byť pripravený zamakať, keď je to treba, e-shop nie je klasická práca päť krát osem hodín do týždňa, niekedy pri tom sedíte aj po nociach alebo robíte cez víkend. Treba mať predstavu, čo od života chcem, čo bude tá správna cesta, ktorou chcem ísť a veriť svojim krokom na nej.

Páčil sa vám rozhovor pripravený v spolupráci so zacinamepodnikat.sk? 

Čítajte aj ďalšie inšpirácie zo sveta začínajúcich podnikateľov!

žiadne príspevky na zobrazenie